راهنمای خرید بهترین اسپیکر هارمن کاردن [بهمن ۱۴۰۲]

شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
بهترین اسپیکرهای هارمن کاردن
اسپیکرهای برند هارمن کاردن با کیفیت فوق‌العاده و شفافیت بی‌نظیر همیشه یکی از محصولات پرطرفدار ادیوفیل‌ها به‌شمار می‌روند.
تبلیغات

هارمن کاردن یکی از برندهای شناخته‌شده در حوزه محصولات صوتی است که بعید می‌دانم نامش به‌گوشتان نخورده باشد. این برند علاوه‌بر تولید و بهینه‌سازی انواع اسپیکر و بلندگو، در سیستم صوتی خودروهای لوکس و حتی برخی مدل‌های لپ‌تاپ و گوشی، با شرکت‌های مختلف همکاری دارد. امکان ندارد سراغ بهترین اسپیکرهای بلوتوثی و خانگی بروید و محصولی از هارمن کاردن در آن پیدا نکنید.

در دنیایی که موسیقی بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزانه است، هارمن کاردن به‌عنوان تجسم ظرافت در صدا به‌چشم می‌آید. فهرست بهترین اسپیکرهای هارمن کاردن در بازار شامل چه محصولاتی می‌شود؟ در نظر داشته باشید که همه‌ی اسپیکرهای هارمن کاردن را نمی‌توان در بازار داخل پیدا کرد؛ بنابراین، ممکن است برخی مدل‌ها به این دلیل از قلم بیفتند.

اسپیکر هارمن کاردن Citation 200

قبل‌ از اینکه سراغ بهترین اسپیکرهای هارمن کاردن برویم، بررسی چندین نکته درباره خرید بهترین اسپیکر خالی از لطف نیست.

نکات مهم در خرید اسپیکر

طراحی: اسپیکرها طراحی‌های مختلفی دارند که باید با‌توجه‌به سلیقه و کاربری مدنظر طراحی متناسب را انتخاب کنید. برای مثال، مدل‌های با بدنه پلاستیکی یا بدنه‌ای پارچه‌ای و طراحی شیک وجود دارند. دیگر موضوع مرتبط با طراحی چینش درایورهای اسپیکر، وجود باتری و امکان حمل نیز از سایر موارد به‌حساب می‌آیند.

ظرفیت اتصال: درحال‌حاضر، می‌توان اسپیکرهایی با قابلیت اتصال باسیم و بی‌سیم تهیه کرد. اتصال بی‌سیم شامل اتصال ازطریق بلوتوث یا اتصال در بستر وای‌فای می‌شود که هرکدام مزایای خود را دارد.

کدک‌ها: درمجموع، ۸ نوع کدک اساسی وجود دارد که در استفاده روزمره و معمولی تمرکز روی آن‌ها ضرورتی ندارد. درهرصورت، اکثر اسپیکرها از کدک‌های SBC و AAC پشتیبانی می‌کنند و اسپیکرهای گران‌تر نیز غالباً با کدک AptX سازگاری دارند.

بهترین اسپیکر هارمن کاردن

اسپیکر هارمن کاردن Luna

نمای بالا و دکمه های کنترل اسپیکر هارمن کاردن Luna

اسپیکر بلوتوثی و قابل‌حمل Luna بدنه‌ای از جنس پلاستیک و پارچه دارد و وزن آن به ۷۱۰ گرم می‌رسد و با گواهی IP67 کاملاً خاطر کاربر را از استفاده بیرون از خانه راحت می‌کند. این دستگاه برخلاف بسیاری از مدل‌های پرفروش اسپیکر هارمن کاردن به بلوتوث نسخه 5.3 مجهز است و امکان اتصال هم‌زمان به دو دستگاه را فراهم می‌کند.

اسپیکر هارمن کاردن Luna در‌مجموع دو درایور دارد: یکی درایور ۲۰ میلی‌متری و دیگری درایور ووفر ۹۰ میلی‌متری. باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی موجود روی اسپیکر بنابر ادعای هارمن کاردن حداکثر ۱۲ ساعت شارژدهی خواهد داشت و زمان مورد‌نیاز برای شارژ کامل اسپیکر ۲٫۵ ساعت اعلام شده است. قیمت اسپیکر هارمن کاردن لونا به حدود ۷ میلیون تومان می‌رسد.

اسپیکر هارمن کاردن Aura Studio 3

پشت اسپیکر هارمن کاردن Harman Kardon Aura Studio 3

اسپیکر هارمن کاردن Aura Studio 3 از زمان عرضه تاکنون، همچنان در بین پرفروش‌ترین اسپیکرها قرار دارد که با طراحی گنبدی و نورپردازی جذاب به‌عنوان المانی برای دکور نیز کاربردی است. گنبد آن شاید شیشه‌ای به‌نظر برسد؛ اما برای استحکام و افزایش‌نبافتن هزینه جنس پلاستیکی شفاف دارد.

اسپیکر Aura Studio 3 به ۶ درایور ۴۰ میلی‌متری مجهز است که دورتادور آن چیده شده‌اند تا صدای ۳۶۰ درجه تولید کند و صدای کافی به تمام جهات پخش شود. بنابراین، باید آن را در مرکز اتاق قرار داد. در بررسی ویدئویی Aura Studio 3 هارمن کاردن شاهد بودیم که به‌‌دلیل قرارگرفتن درایور ۱۳۰ میلی‌متری ووفر در پایین لرزش زیادی روی سطح ایجاد می‌شود.

اتصال به اسپیکر Aura Studio 3 ازطریق بلوتوث برقرار می‌شود و حتماً باید آن را به برق متصل کرد؛ زیرا باتری ندارد و فقط در محیط خانگی می‌توان از آن استفاده کرد؛ مگر اینکه منبع تغذیه‌ای متناسب با نیاز آن همراه داشته باشید. قیمت اسپیکر هارمن کاردن مدل Aura Studio 3 در بازه ۹ تا ۱۲ میلیون در فروشگاه‌های مختلف متفاوت است.

نسل جدید اسپیکر هارمن کاردن Aura Studio 4 نیز معرفی شده است که ازنظر کیفیتی نهایتاً ۱۰ درصد بهتر عمل می‌کند؛ اما ازنظر اتصالات علاوه‌بر بلوتوث به‌لطف درگاه جک ۳٫۵ میلی‌متری امکان کاربرد کابل AUX نیز فراهم می‌شود. همچنین، با میکروفون داخلی امکان برقراری مکالمه وجود دارد و طراحی نورپردازی صخره‌ای دیگر بخش متفاوت آن است. درمجموع، این تفاوت‌ها باعث اختلاف قیمتی تا بیشتر از ۴ میلیون تومان می‌شود.

درمقابل، اگر صدای استریو برای شما اهمیت بیشتری داردع می‌توانید در محدوده قیمتی ۱۵ میلیون تومان سراغ اسپیکر هارمن کاردن SoundSticks 4 بروید که مشخصاتی شبیه به Aura Studio 4 دارد؛ اما به‌جای حالت ۳۶۰ درجه، دو اسپیکر ۴ درایوری دارد که می‌توان آن‌ها را جابه‌جا هم کرد.

اسپیکر هارمن کاردن Onyx Studio 8

طراحی اسپیکر هارمن کاردن Harman Kardon Onyx Studio 8

اسپیکر هارمن کاردن Onyx Studio 8 یکی از ادامه‌دارترین مدل‌های اسپیکر هارمن کاردن به‌حساب می‌آید. این اسپیکر با قابلیت اتصال بی‌سیم و باسیم ازطریق بلوتوث و AUX به پخش‌کننده وصل می‌شود. با وجود قرار‌دادن باتری ۳۲۵۰ میلی‌آمپر‌ساعتی در دل این اسپیکر و اتصال بی‌سیم که معیارهای لازم برای امکان حمل آن به‌شمار می‌روند، وزن حدوداً ۳٫۵ کیلوگرمی آن و نداشتن گواهی IP شاید شما را از حمل آن منصرف کند.

اسپیکر Onyx Studio 8 هارمن کاردن درمقایسه‌با هارمن کاردن Onyx Studio 7 دو درایور توئیتر ۲۰ میلی‌متری و یک درایور ووفر ۱۲۰ میلی‌متری دارد که در نسل قبلی شاهد دو درایور توئیتر ۲۵ میلی‌متری بودیم. علاوه‌براین، در هارمن کاردن Onyx Studio 8 میکروفون داخلی اضافه شده است تا امکان مکالمه برای کاربر فراهم شود. یکی از مهم‌ترین کاربردهای چنین اسپیکری با این کیفیت صدا و میکروفون داخلی می‌تواند در اتاق کنفرانس باشد. به این ویژگی‌ها می‌توان ظاهر شیک آن را نیز اضافه کرد.

سایر قابلیت‌های هارمن کاردن Onyx Studio 8 شامل حسگرهای برای ارزیابی محیط می‌شود تا صدای خروجی با‌توجه‌به آن بهینه‌سازی شود. همچنین، برخلاف نسل قبلی که به بلوتوث 4.2 مجهز بود، نسل جدید بلوتوث 5.2 دارد تا هم‌زمان امکان اتصال دو دستگاه وجود داشته باشد.

اسپیکر هارمن کاردن Go + Play 3

اسپیکر هارمن کاردن Go+Play 3 رنگ مشکی نمای گوشه

اسپیکر هارمن کاردن Go + Play 3 در محدوده قیمتی ۱۲٫۵ میلیون تومان دو درایور میدرنج ۷۰ میلی‌متری و دو توئیتر ۲۰ میلی‌متری و درایور وربه‌پایین ۱۳۰ میلی‌متری دارد که علاوه‌بر ارائه صدای خواننده در بهترین حالت بیس مناسبی دارد.

باتری اسپیکر هارمن کاردن Go + Play 3 برای شارژ به ۳ ساعت زمان نیاز دارد و ظرفیت آن به ۲۵٫۹۲ وات‌ساعت می‌رسد و براساس مشخصات فنی، تا ۸ ساعت شارژدهی خواهد داشت. البته نمی‌دانیم این مدت‌زمان روی چه میزان از حجم صدا اندازه‌گیری شده است. سایر مشخصات شامل میکروفون و بلوتوث 5.2 و درگاه جک ۳٫۵ میلی‌متری می‌شود.

برای پوشش صدا در فضاهای بزرگ‌تر، می‌توانید به‌طور بی سیم دو اسپیکر هارمن کاردن Go + Play 3 را به یکدیگر متصل کنید تا صدای استریو تمام فضا را پوشش دهد. علاوه‌براین، حسگرهای ارزیابی محیط باعث می‌شود در هر فضایی که قرار بگیرد، بهترین تنظیمات را براساس محیط انجام دهد.

اسپیکر هارمن کاردن Citation 200

هارمن کاردن Citation 200 سفید

اسپیکر هارمن کاردن Citation 200 در فهرست بهترین اسپیکرهای هارمن کاردن قطعاً جایگاهی ازآنِ خود می‌کند؛ زیرا پشتیبانی از فرامین صوتی در این محصول شکیل و زیبا گنجانده شده است. بدنه پارچه‌ای ظاهر آن را برای استفاده در خانه بین سایر لوازم خانگی مناسب می‌کند.

به‌گفته‌ی هارمن کاردن، این پارچه پشمی اسپیکر دربرابر جذب گردوغبار حالت دافعه و ویژگی پیشگیرندگی شعله‌های آتش را دارد و به‌لطف پوشش خاصش، تمیزکردن آن کار سختی نیست. همچنین، طراحی یکپارچه آن باعث دریافت گواهی IPX4 و مقاومت دربرابر پاشش آب شده است.

اسپیکر Citation 200 یک توئیتر ۲۵ میلی‌متری و یک ووفر ۱۲۰ میلی‌متری دارد که حجم صدای با کیفیت و شفافیت مطلوب را ارائه می‌کند. این درایورها با دو میکروفون داخلی همراه می‌شوند تا برای ایجاد مکالمه و استفاده از کاربردی‌ ترین فرمان‌ های صوتی به یاری کاربر بیایند تا به‌راحتی گوگل اسیستنت پیش‌فرض اسپیکر را فراخوانی کنند..

روی اسپیکر Citation 200 یک درگاه USB-C قرار دارد و علاوه‌بر امکان استفاده از آن در حالت اتصال مستقیم به برق شهری با وجود باتری می‌توان روی حمل آن نیز حساب باز کرد. مزیت رقابتی این اسپیکر امکان اتصال بین دستگاه دربستر وای‌فای است که به کاربر اجازه می‌دهد تا هم‌زمان چندین اسپیکر را در خانه کنترل و مدیریت کند.

جمع‌بندی

بهترین اسپیکر هارمن کاردن را می‌توان براساس معیارها و بودجه‌ مدنظرتان با تضمین کیفیت و شفافیت صدا تهیه کنید. دقت کنید که این اسپیکرها بیشتر برای گوش‌کردن و لذت‌بردن از موسیقی کاربرد دارند؛ زیرا در تفکیک و شفافیت صدا بهتر از مجموعه اسپیکرهای Partybox برند جی بی ال عمل می‌کنند؛ بنابراین، اگر حجم صدا برای شما ارجحیت دارد، بهتر است با‌توجه به قیمت اسپیکر JBL سراغ مدل‌های مختلف پارتی‌باکس بروید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات