بهترین هیترها و بخاری‌های برقی بازار [بهمن ۱۴۰۲]

شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مطالعه 12 دقیقه
بهترین هیتر و بخاری برقی
با سرد شدن هوا خرید وسایل گرمایشی افزایش می‌یابد. پیش از هر کاری بهتر است با نکات مهم قبل از خرید و بهترین بخاری برقی های بازار آشنا شوید.
تبلیغات

بخاری برقی و هیتر از جمله وسایل گرمایشی پرطرفداری هستند که به واسطه‌ی ویژگی‌های خاصشان طرفداران زیادی دارند. بخاری برقی‌ها معمولاً به‌عنوان وسیله گرمایشی مکمل در نظر گرفته می‌شوند؛ زیرا بیشتر به درد گرم کردن فضاهای کوچک‌تر می‌خورند؛ اگرچه این موضوع تا حد زیادی به امکانات هر مدل از هیترها بستگی دارد.

در این مقاله شما را برای خرید بهترین بخاری برقی های بازار راهنمایی می‌کنیم. پس از آشنایی با نکات مهم قبل از خرید بخاری برقی و انواع بخاری برقی، به معرفی بهترین بخاری برقی های بازار بر اساس قیمت خواهیم پرداخت.

شما می‌توانید برای مقایسه قیمت بخاری برقی در فروشگاه‌های مختلف و همچنین مقایسه کامل مشخصات فنی، از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

بهترین بخاری برقی های بازار بر اساس قیمت

  • بخاری برقی جی پاس GWH28515
  • بخاری برقی هاردستون HEP2023
  • بخاری برقی فن دار برفاب QH-2800
  • بخاری کانوکتور پارس خزر CH2000TL
  • فن هیتر پارس خزر SH2000M
  • فن هیتر پارس خزر FH2000P
  • بخاری برقی فن دار گرما گستر مهر
  • بخاری برقی اخوان فرید AK 1200

نکات مهم قبل از خرید بخاری برقی

درست مانند آنچه در راهنمای خرید ریش تراش و بهترین سشوار های خانگی گفته شد، پیش از خرید بخاری برقی و هیتر برقی نیز باید ابتدا نیازهایتان را به خوبی بشناسید. بیشتر هیترهای برقی برای گرم کردن فضاهای محدود کاربرد دارند و مدل‌هایی که بتوانند فضاهای گسترده‌تری را پوشش دهند، قیمت بالاتری دارند. بنابراین اولی سؤالی که باید از خودتان بپرسید، این است که آیا می‌خواهید کل فضا را گرم نگه دارید یا فقط گرم شدن بخشی از آن برایتان کفایت می‌کند.

به‌طور کلی برای خرید موفق در بازار هیترهای برقی باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • توان حرارتی: در هیترهای برقی متفاوت و معمولاً بین ۴۰۰ تا ۳٬۰۰۰ وات متغیر است. هرچه توان حرارتی بیشتر باشد، فضا زودتر گرم می‌شود ولی مصرف انرژی بالاتر می‌رود. حداکثر توان حرارتی بخاری برقی روی قیمت آن نیز تأثیر دارد.
  • ابعاد و وزن هیتر برقی: اگر با محدودیت فضا مواجهید باید به ابعاد بخاری مدنظرتان دقت کنید. هیترهای برقی از ابعادی به اندازه کف دست تا ابعاد بسیار بزرگ‌تر موجود هستند. اگر نیاز به حمل و جابه‌جایی مداوم هیتر دارید، وزن آن را نیز مدنظر قرار دهید.
  • قابلیت تنظیم دما: برای اینکه بتوانید میزان حرارت بخاری برقی را بر اساس دمای محیط و شرایط هوا تنظیم کنید، هیتر باید امکان تنظیم دما داشته باشد.
  • ایمنی: برخی از هیترها قطع‌کن دارند و درصورت واژگونی، به‌صورت خودکار دستگاه را خاموش می‌کنند تا از آتش‌سوزی جلوگیری شود. اگر اجزای داخلی به دمای غیرایمن برسد، سنسور محافظت در برابر گرمای بیش‌از‌حد نیز می‌تواند باعث خاموش شدن خودکار بخاری برقی شود.
نکات مهم قبل از خرید بخاری برقی
  • مصرف انرژی هیتر برقی: به‌طور کلی بیشتر بخاری برقی‌ها مصرف انرژی بالایی دارند. اگر نگران مصرف انرژی هستید، بهتر است قبل از انتخاب بخاری برقی، راندمان این لوازم را با هم مقایسه کنید. ویژگی‌هایی مانند حالت‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ترموستات‌های قابل تنظیم، توان مصرفی پایین و تایمرهای قابل برنامه‌ریزی در به حداقل رساندن مصرف برق مؤثر هستند.
  • میزان سروصدا: کارکرد بخاری برقی‌های فن‌دار معمولاً با سروصدا همراه است اما میزان آلودگی صوتی در مدل‌های مختلف هیتر متفاوت است. اگر بخاری برقی را برای اماکنی مثل کتابخانه و کلاس درس نیاز دارید، باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشید.
  • قابلیت فن: برخی از مدل‌های فن‌دار بخاری برقی امکان کارکرد بدون فن را نیز دارند. برخی مدل‌ها هم امکان استفاده از فن بدون ایجاد حرارت را در اختیارتان قرار می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود که بتوانید از یک دستگاه هم برای گرمایش و هم سرمایش استفاده کنید.
  • نوع المنت: المنت‌ها چند نوع مختلف دارند که کیفیت، قیمت و میزان تولید گرمای آن‌ها با هم تفاوت دارد. المنت سرامیکی کیفیت بالایی ندارد و شاید سریع خراب شود. المنت شیشه‌ای گران‌تر و شکننده است اما گرمایش بهتری دارد. المنت هالوژنی نسبت به دو نوع دیگر گران‌تر محسوب می‌شود ولی کیفیت و راندمان بالاتری دارد.

انواع بخاری برقی

پیش از خرید بخاری برقی باید با انواع آن آشنا شوید تا با توجه به نیازهایتان مدل مناسب را انتخاب کنید. به‌طورکلی بخاری برقی‌ها در سه نوع تابشی، فن‌دار و کانوکتور موجود هستند. در ادامه توضیح مختصری در مورد هر یک خواهیم داد.

بخاری برقی تابشی: فن ندارد و از طریق المنت به تولید گرما می‌پردازد. در واقع این مدل هیتر برقی از انرژی تابشی برای گرم کردن محیط استفاده می‌کند و گرمای تولیدشده از المنت‌ها را به محیط انتقال می‌دهد. تعداد المنت‌‌ها در مدل‌های مختلف متفاوت است و تعداد المنت‌هایی که روشن می‌شوند میزان گرمایش را تعیین می‌کنند. این هیترها بی‌صدا هستند و به‌‌خوبی از پس گرم کردن افراد یا اجسامی که در مقابلشان قرار می‌گیرند، برمی‌آیند. درنتیجه بهتر است در فضایی استفاده شود که هوا جریان داشته باشد. این بخاری‌ برقی‌ها در حالت تک فاز و سه فاز و ابعاد مختلف موجود و در منازل، ادارات و محیط بیرونی کافه‌ها قابل استفاده هستند.

بخاری برقی فن‌دار: نوعی هیتر همرفتی است که در مدل‌های مختلف با توان‌های مختلف تولید می‌شود. آن‌ها انرژی گرمایی را از طریق فن به محیط اطراف انتقال می‌دهند، بنابراین می‌توانند فضاهای بزرگ‌تری را گرم نگه دارند. وجود فن و کار کردن پیوسته آن باعث تولید سروصدا می‌شود، بنابراین استفاده از آن‌ها در محیط‌هایی مثل اتاق خواب، کتابخانه، کلاس درس توصیه نمی‌شود. بخاری برقی فن‌دار در حالت تک فاز و سه فاز موجود هستند.

زمانی‌که بخاری برقی فن دار بیش‌ازحد گرم شود، سنسور ترموستات به‌طور خودکار آن را خاموش می‌کند. کنترل خودکار گرمای محیط، این نوع دستگاه را ایمن‌تر از سایر گزینه‌های بدون ترموستات می‌کند بااین‌حال توصیه می‌شود که از آن‌ها در محیط‌های مرطوب و نیمه‌مرطوب استفاده نشود. بیشتر هیترهای فن دار به‌منظور صرفه‌جویی در انرژی به تکنولوژی های جدیدی مثل ترموستات‌های قابل تنظیم و تایمرهای قابل برنامه‌ریزی مجهز هستند. برای خانه، دفتر کار و محیط‌هایی مانند گلخانه‌ها مناسب است.

هیتر برقی کانوکتور: معمولاً از المنت تشکیل شده‌ اما مدل‌های فن دارد آن، کار هر دو هیتر فن دار و تابشی را انجام می‌دهد. در این مدل، فن قابلیت خاموش شدن را دارد تا گرما تنها از طریق المنت‌ها منتقل شود. در صورت عدم استفاده از فن، مانند بخاری برقی‌های همرفتی هیچ صدایی تولید نخواهد شد. ابعاد هیتر برقی کانوکتور نسبت به دو نوع قبلی بزرگ‌تر است.

معرفی بخاری برقی بر اساس قیمت

بخاری برقی جی پاس GWH28515

اگر به دنبال یک بخاری برقی مدرن و جذاب هستید، بخاری برقی جی پاس 28515 انتخاب خوبی است. این بخاری برقی دیواری به کولر گازی با سیستم گرمایشی شباهت دارد که به کاربر امکان تنظیم دما را می‌دهد.

بخاری برقی جی پاس با قابلیت تنظیم توان در دو توان ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ وات، توانایی پرتاب باد تا ۵ متر را دارد. این محصول دارای کنترل از راه دور و پنل LED با قابلیت نمایش دما است. به تایمر مجهز است و می‌توان تایمر آن را از ۳۰ دقیقه تا ۸ ساعت فعال کرد. فن این هیتر قابلیت تنظیم و هدایت اتوماتیک و استفاده جهت گردش هوا در محیط را دارد.

مجهز بودن به ترموستات و سیستم حفاظتی قطع اتوماتیک در اثر افزایش بیش از حد دما از دیگر ویژگی‌های این محصول به حساب می‌آید که باعث کاهش مصرف انرژی آن نیز شده است.

فن هیتر دیواری طرح اسپلیت جیپاس با قیمت ۳ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان قابل تهیه است. برای مشاهده لیست قیمت بخاری برقی جی پاس می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

بخاری برقی هاردستون HEP2023

بخاری برقی سبک و قابل‌حمل هاردستون HEP2023، هیتری با بازدهی حرارتی زیاد و ابعاد کوچک است. این بخاری برقی به ترموستات قابل‌تنظیم مجهز شده که می‌تواند توان مصرفی را ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ وات تغییر دهد.

هاردستون HEP2023 با بدنه عایق دو‌لایه در برابر رطوبت مقاوم است و می‌تواند داخل محیط‌هایی مثل رختکن و حمام با رعایت نکات ایمنی و فاصله حداقل یک متر از محل پاشش آب استفاده شود. این بخاری برقی امکان چرخش به طرفین را دارد، دارای سیستم قطع خودکار و سیستم ضد‌انجماد است و صدای کمی تولید می‌کند. قابلیت استفاده فقط به‌عنوان فن از دیگر ویژگی‌های این محصول برقی به حساب می‌آید.

بخاری برقی هاردستون HEP2023 را می‌توانید با قیمتی حدود دو میلیون تومان خریداری کنید.

بخاری برقی فن دار برفاب QH-2800

بخاری برقی برفاب QH-2800 با ظاهر شیک و توان حرارتی ۲۶۰۰ وات، ۶ المنت شیشه‌ای باکیفیت دارد. ۴ المنت در قسمت جلو و ۲ المنت در بالای بخاری قرار گرفته است. در قسمت پشت المنت‌ها هم صفحه استیل ضدزنگ تعبیه شده تا گرما به‌ شکل یکنواخت در محیط پخش شود.

به لطف ترموستات ایمن بخاری، امکان تنظیم دما در این مدل امکان‌پذیر است. در قسمت کنار هیتر برفاب، ۴ دکمه ۲ وجود دارد که یکی از آن‌ها برای روشن و خاموش کردن فن و ۳ دکمه دیگر برای روشن و خاموش کردن المنت‌های بالا و جلوی بخاری کاربرد دارند. با استفاده از پیچ تنظیم کنار آن کنترل دما المنت دیگر بخاری امکان پذیر است. کلید قطع‌کن خودکار هم در صورتی واژگونی محصول از بروز آتش‌سوزی جلوگیری می‌کند.

بخاری برقی فن دار برفاب QH-2800 با قیمتی در حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار موجود است.

بخاری کانوکتور پارس خزر CH2000TL

بخاری کانوکتور پارس خزر CH2000TL

بخاری کانوکتور پارس خزر CH2000TL با حداکثر توان گرمایشی‌ ۲۰۰۰ وات برای گرمایش فضاهای کوچک مثل اتاق‌ها و مغازه‌ها مناسب است. فن بخاری گرمای المنت را به بیرون منتقل می‌کند تا محیط به‌راحتی گرم شود. وجود فن باعث چرخش بهتر هوا و درنتیجه گرم‌شدن سریع‌تر محیط می‌شود. بااینکه پارس خزر ادعا می‌کند، فن این محصول کم‌صدا است؛ اما برخی از خریداران از صدای فن ناراضی هستند.

CH2000TL دارای ترموستات تنظیم دمای محیط است تا دما را به میزان دلخواه برساند. المنت‌های این محصول طول عمر و مقاومت زیادی در برابر آسیب‌های مختلف دارند. پوشش رنگ بدنه‌ی هم در برابر حرارت مقاوم است تا در طول زمان رنگ آن آسیب نبیند.

با قیمت حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزارتومان، می‌توانید بهترین بخاری برقی پارس خزر را خریداری کنید.

فن هیتر پارس خزر SH2000M

پارس خزر به‌عنوان بهترین برند بخاری برقی ایرانی شناخته می‌شود. فن هیتر پارس خزر SH2000M با حداکثر توان گرمایشی ۲۰۰۰ وات، پرفروش‌ترین هیتر برقی پارس‌خزر محسوب می‌شود. این محصول کوچک و کاربردی، طراحی ساده‌ای دارد و از جنس پلاستیک باکیفیت و مقاوم به حرارت ساخته شده است.

بخاری برقی فن دار پارس خزر قابلیت کارکرد در سه حالت فن، باد گرم و باد داغ را دارد. سرعت فن داخلی با کلیدی که در ۶ حالت قابل تنظیم است، مشخص می‌شود. دکمه‌هایی که دو طرف این بخاری قرار دارند حالت کارکرد گرم و داغ دو المنت هیتر را تعیین می‌کنند. ترموستات ایمنی محصول نیز از داغ‌شدن بیش‌ازحد دستگاه جلوگیری می‌کند.

قطع‌کن خودکار، صدای کم، سیستم محافظت از یخ‌زدگی، سیم‌ مقاوم به حرارت، قابلیت چرخش دستی، دسته‌ی نسبتاً بزرگ برای حمل و جابه‌جایی آسان، امکان استفاده‌ به‌شکل رومیزی و زمینی از ویژگی‌های این محصول است.

این هیتر قابلیت استفاده در منازل و محیط‌های اداری، محیط‌های کوچک مثل گلخانه، مرغداری، سوله‌های پرورش قارچ، دفا‌تر اداری، مغازه و حتی سفر را هم دارد.

با قیمت حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، می‌توانید بهترین بخاری برقی پارس خزر را خریداری کنید.

فن هیتر پارس خزر FH2000P

فن هیتر پارس خزر مدل FH2000P سرمایش و گرمایش فضاهای کوچک را که نیاز به گرم یا سرد کردن شبانه‌روزی ندارند، آسان می‌کند. در اصل فن این بخاری برقی امکان کار کردن به شکل پنکه را دارد. روی دستگاه دو کليد جهت راه‌اندازی المنت‌های ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ واتی تعبیه شده است. همچنین ترموستات به کمک کلید پیچی، دمای دستگاه را تنظیم می‌کند.

این دستگاه با قطعات پلاستیکی مقاوم در برابر حرارت، به سیستم پیش‌گرم‌کن اتوماتیک مجهز است تا در روزهای بسیار سرد از یخ‌زدگی دستگاه و المنت محافظت کند. عملکرد قطع حرارتی خودکار آن نیز در صورت افزایش غیرمجاز حرارت دستگاه، جریان برق را به‌طور خودکار قطع می‌کند.

فن هیتر پارس خزر مدل FH2000P با قیمت حدود یک میلیون قابل تهیه است. قیمت بخاری برقی پارس خزر در مدل‌های دیگر را نیز در بخش محصولات زومیت می‌توانید مقایسه کنید.

بخاری برقی فن دار گرما گستر مهر

بخاری برقی گرما گستر مهر مدل فن دار بهترین بخاری برقی و اولین هیتر برقی زیر یک میلیون تومان در فهرست بهترین بخاری برقی های بازار است.

این بخاری برقی ایستاده با حداکثر توان ۱۵۰۰ وات و رده انرژی A، بازده حرارتی بالایی در محیط‌های کوچک دارد. هیتر برقی مهر از ۴ المنت شیشه‌ای باکیفیت ساخته شده است که با داغ و سرخ شدن سیم‌پیچ‌ها حرارت ایجاد می‌کنند. صفحه فلزی پشت المنت‌ها با منعکس کردن نور و حرارت، کارایی و بازده حرارتی دستگاه را افزایش می‌دهد و به گرم شدن فضا کمک می‌‌کند. وجود فن در این مدل باعث می‌شود تا گرما به‌صورت یکنواخت و مطبوع پخش شود؛ اما می‌توانید آن را روشن نکنید.

روی بدنه این هیتر که ظاهری ساده و کلاسیک دارد، ۳ کلید کنترلی برای روشن و خاموش کردن المنت‌های بالا، پایین و وسط قرار داده شده است. کلید قطع‌کن خودکار هم در صورتی واژگونی محصول از بروز آتش‌سوزی جلوگیری می‌کند.

بخاری برقی فن دار گرما گستر مهر با قیمت حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

بخاری برقی اخوان فرید AK 1200

بخاری برقی اخوان فرید AK 1200 با حداکثر توان گرمایشی ۱۲۰۰ وات، ارزان‌ترین بخاری برقی‌ موجود در بازار است. این بخاری برقی بدون فن، ظاهری کلاسیک و ساده دارد و می‌تواند روی زمین یا میز قرار بگیرد. این محصول گرمایشی ترموستات و سیستم قطع‌کن خودکار ندارد.

این مدل از ۳ المنت سرامیکی با کیفیت قابل‌قبول ساخته شده که توان مصرفی هرکدام از المنت‌ها ۴۰۰ وات است. برای تنظیم حرارت روی دستگاه دو کلید وجود دارد که یکی از آن‌ها وظیفه روشن‌ کردن یک المنت و دیگری وظیفه روش کردن دو المنت را بر عهده دارد. انتخاب بین توان مصرفی ۴۰۰ وات، ۸۰۰ وات و ۱۲۰۰ وات به شما و دمای محیط بستگی دارد. بااین‌حساب می‌توان این مدل از بخاری برقی اخوان فرید را در مقایسه با سایر محصولات معرفی‌شده، هیتری کم‌مصرف به شمار آورد.

می‌توانید بخاری برقی اخوان فرید AK 1200 را با قیمت ۳۸۰ هزار تومان خریداری کنید.

سوالات متداول زومیت

  • کم مصرف ترین بخاری برقی های بازار کدام‌اند؟

    خاری برقی پنکه‌ای هالوژنی ارشیا، با برچسب مصرف انرژی A یکی از کم‌مصرف‌ترین بخاری برقی‌هایی است که می‌توانید تهیه کنید.

    بخاری برقی اخوان فرید AK 1200 نیز با دارا بودن سه المنت با حداکثر توان گرمایشی ۱۲۰۰ وات دیگر گزینه کم‌مصرفی است که البته قدرت گرمایش چندان زیادی ندارد.

  • بهترین بخاری برقی‌های بازار کدام‌اند؟

    • بخاری برقی جی پاس GWH28515
    • بخاری برقی برفاب QH-3000
    • بخاری برقی هاردستون HEP2023
    • بخاری برقی فن دار برفاب QH-2800
    • بخاری برقی هالوژنی ارشیا Wall Clasic A Plus
  • ارزان‌ترین بخاری برقی‌های بازار کدام‌اند؟

    بخاری برقی اخوان فرید AK 1200 با قیمت ۳۸۰ هزار تومان و بخاری برقی فن دار گرما گستر مهر با قیمت حدودی ۹۰۰ هزار تومان در عین حال که کیفیت خوبی دارند،‌ از ارزان‌ترین بخاری برقی‌های بازار هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات