بهترین مودم‌های همراه بازار ایران [آبان ۱۴۰۲]

شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 10 دقیقه
بهترین مودم های همراه بازار ایران
مودم‌های همراه یا «جیبی» از کاربردی‌ترین گجت‌های امروزی هستند. در این مقاله، بهترین مودم همراه بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

در زندگی امروز که حتی ابتدایی‌ترین کارها مثل سفارش غذا، درخواست تاکسی و پرداخت قبوض اینترنتی انجام می‌شود، نیاز به اینترنت ثابت و پرسرعت بیش‌ازپیش احساس می‌شود. مودم‌های همراه که به آن‌ها مودم‌های جیبی هم گفته می‌شود، اینترنت سیم‌کارتی را که درونشان قرار می‌گیرد، در محیط اطراف به‌صورت هات‌اسپات پخش می‌کنند.

کاربرد مودم‌های همراه فقط به مسافرت محدود نمی‌شود. مودم‌های همراه را می‌توانید به‌راحتی در کیفتان بیندازید و تمام دستگاه‌هایتان را به آن متصل کنید؛ بنابراین فقط با خرید یک بسته اینترنتی برای سیم‌کارتی که درون مودم قرار دارد، می‌توانید تمام گجت‌هایتان را از اینترنت بهره‌مند کنید. حتی در فضاهای کوچک هم می‌توانید با اتصال مودم به شارژر دیواری، از اینترنت پرسرعت بهره ببرید و از آن‌ها به‌عنوان مودم خانگی استفاده کنید. مودم همراه می‌تواند در همه ۲۴ ساعت روز و در هر مکانی کاربرد داشته باشد.

صرف‌نظر از قیمت مودم، مهم‌ترین مزایای مودم‌های همراه عبارت‌اند از:

  • می‌توانید اینترنت پرسرعت را برای تعداد زیادی از دستگاه‌های خود و اطرافیانتان فراهم کنید و محدودیت‌های هات‌اسپات گوشی‌های موبایل را ندارد.
  • می‌توانید فضای ذخیره‌سازی خاصی را بین تمام دستگاه‌های خود به اشتراک بگذارید؛ البته این موضوع به مدل مودم بستگی دارد.
  • لازم نیست که گوشی‌تان را در حالت هات‌اسپات قرار دهید و فشار مضاعفی به باتری و تراشه‌ی آن وارد کنید.
  • همیشه و در هر مکانی، حتی در سفر، می‌توانید تمام دستگاه‌های خود را به اینترنت متصل کنید.
  • هنگام خرید تبلت جدید، می‌توانید مدل ارزان‌تر و غیر سیم‌کارت‌خور را بخرید.

بهترین مودم های جیبی بازار ایران

  • مودم سیمکارتی دی لینک DWR-910M
  • دی لینک DWR-930M
  • نزتک مدل NZT-77C
  • آلکاتل BT71
  • دی لینک DWR-933V
  • هواوی HiLink Carfi E 8377
  • نزتک مدل NZT-99c
  • هواوی E5577C
  • هواوی E5785

بهترین مودم های همراه بازار ایران

ازآنجاکه هزینه رجیستری گوشی‌ها برای مسافرانی که قصد بازدید از ایران را دارند، بالا رفته است؛ شاید اکنون بهترین گزینه و اقتصادی‌ترین روش، خرید مودم جیبی با قابلیت دریافت پیامک باشد.

مودم‌ همراه برای کسانی که دوست ندارند اینترنت گوشی‌شان را هات‌اسپات کنند یا کسانی که مجبورند وای‌فای را بین تعداد زیادی از دستگاه‌ها هات‌اسپات کنند، نجات‌دهنده است. این مورد برای افرادی که به‌طور مداوم در سفرند و به اینترنت قوی نیاز دارند نیز صدق می‌کند. بنابراین انتخاب بهترین مودم های همراه برای این دسته از افراد ضروری است.

با توجه به شرایط فعلی بازار و قیمت مودم‌های جیبی بهتر است مودم‌ها را با گارانتی معتبر خریداری کنید و در صورت ممکن فروشگا‌ه‌هایی را مدنظر قرار دهید که ضمانت بازگشت کالا دارند.

در ادامه بهترین مودم‌های همراه موجود در بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم.

مودم سیمکارتی دی لینک DWR-910M

مودم 4G/LTE قابل حمل دی-لینک مدل DWR-910M

مودم سیمکارتی دی لینک DWR-910M با ابعاد ۷۱x۲۲x۴.۲ میلی‌متر یک مودم جیبی جمع‌وجور و کاربردی و یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در سفر یا هر مکانی که به اینترنت نیاز دارید، است. در این مودم از فناوری 4G/LTE استفاده شده که امکان اتصال به اینترنت با سرعت بالا، سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت‌برثانیه و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت‌برثانیه، را فراهم می‌کند.

DWR-910M درمجموع از شبکه‌های 3G ،4G ،TD-LTE و GSM پشتیبانی می‌کند. قابلیت اتصال همزمان تا ۸ دستگاه، پشتیبانی از باندهای مختلف شبکه و سازگاری با سیستم‌عامل‌ها و قیمت مناسب‌تر از سایر گزینه‌ها، این دستگاه را برای کاربران عادی مناسب کرده است.

دی لینک DWR-930M

مودم جیبی دی لینک DWR-930M

مودم جیبی دی لینک DWR-930M یکی از دوست‌داشتنی‌ترین مودم‌های همراه بازار است که از شبکه‌های 4G پشتیبانی می‌کند. این مودم خوش‌ساخت با اندازه‌ی جمع‌و‌جوری که دارد می‌تواند به‌عنوان پاوربانک دیگر دستگاه‌ها را نیز شارژ کند.

با باتری قوی ۳٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی شارژدهی این مودم به ۱۲ ساعت به‌صورت مداوم می‌رسد. بدیهی است که هرچه کابران بیشتری به مودم وصل باشند، شارژدهی آن کاهش می‌یابد.

داشتن امکان WPS برای اتصال آسان، بهره‌مندی از پروتکل‌های WPA و WPA2 برای اتصال امن و قابلیت اتصال همزمان ۸ دستگاه و نمایشگر کوچک روی صفحه برای نشان دادن اطلاعات ضروری از دیگر امکانات مودم همراه دی لینک هستند.

نزتک مدل NZT-77C

مودم همراه مودم جیبی نزتک مدل NZT-77C

مودم جیبی نزتک مدل NZT-77C با ابعاد جمع‌وجورش، قابلیت حمل بالایی داشته و جای کمی را اشغال می‌کند. این مودم خوش‌قیمت از قابلیت اتصال 4G‌ می‌برد و می‌تواند به‌مدت حداکثر چهار ساعت مداوم اینترنت پرسرعت را تا ۱۰ نفر به‌اشتراک بگذارد.

ظرفیت باتری به ۲٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت می‌رسد و توانایی دانلود با سرعت ۱۰۰ مگابایت‌برثانیه و آپلود تا ۵۰ مگابایت‌برثانیه برای این مودم جیبی تعریف شده است. سازگاری با سیستم‌عامل‌های مک، ویندوز، iOS و اندروید، پشتیبانی از شیار کارت حافظه میکرو SD علاوه‌بر سیم‌کارت و همچنین پشتیبانی از SMS از دیگر ویژگی‌های مودم نزتک است.

آلکاتل BT71

مودم سیم کارتی آلکاتل BT71

مودم جیبی آلکاتل BT71 از شبکه‌ 4.5G پشتیبانی می‌کند تا سرعت خوبی را در اختیار کاربر قرار دهد. پشتیبانی از فناوری Cat6 و Cat7 به مودم آلکاتل کمک می‌کند سرعت دانلود و آپلود بالایی داشته باشد؛ تا حدی‌ که سرعت دانلود در BT71 می‌تواند به تا ۳۰۰ مگابیت‌برثانیه برسد. پشتیبانی از هر دو باند فرکانسی وای فای ۵ هرتز و ۲٫۴ هرتز نیز تجربه بهتری را در استفاده از وایرلس به وجود می‌آورد.

به کمک باند فرکانسی ۵ گیگاهرتزی می‌‌توان اطلاعات را با سرعت زیاد به‌طور بی‌سیم انتقال داد و با باند فرکانسی ۲٫۴ گیگاهرتزی می‌توان شرایطی را ایجاد کرد که امواج بی‌سیم با قدرت بیشتری از دیوارها عبور کنند تا محیط‌ بیشتری از خانه تحت پوشش شبکه‌ی بی‌سیم قرار بگیرد.

مزیت دیگر این مودم قابل حمل آلکاتل در تعداد بالای کاربرانی است که می‌توانند به وای‌فای وصل شوند. با استفاده از این مودم تا ۲۰ کاربر می‌توانند همزمان از اینترنت پرسرعت استفاده نمایند.

روی بدنه ساده و شیک مودم چهار چراغ برای اینترنت، وای‌فای، پیامک و باتری دیده می‌شود که به کمک آن‌ها می‌توانید وضعیت کلی مودم را با یک نگاه بررسی کنید. باتری ۲٬۱۵۰ میلی‌آمپرساعتی آن نیز تا ۶ ساعت پاسخگوی نیازتان خواهد بود. به‌طور کلی مودم جیبی آلکاتل BT71 یکی از بهترین مودم های همراه بازار ایران است که با این قیمت می‌توانید خریداری کنید.

دی لینک DWR-933V

مودم دی لینک DWR-933V

مودم دی لینک DWR-933V از فناوری شبکه (TDD-LTE و FDD-LTE)2G/3G/4G و Cat6 و هر دو باند فرکانسی وای فای ۵ هرتز و ۲٫۴ هرتز پشتیبانی می‌کند. سرعت دانلود در این مودم تا ۳۰۰ مگابیت‌برثانیه می‌رسد. پشتیبانی از نیز تجربه بهتری را در استفاده از وایرلس به وجود می‌آورد.

این مودم به لطف استاندارد‌های امنیتی WPA/WPA2 امکان اتصال امن به شبکه را فراهم می‌کند. تا ۱۰ کاربر می‌توانند به‌طور همزمان به این مودم وصل شوند.

فقط ۶۰ گرم وزن دارد و باتری ۳٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی‌ آن حدود ۱۲ ساعت دوام می‌آورد. صفحه‌نمایش OLED کوچک این مودم کیفیت خوبی دارد و اطلاعاتی مانند نوع شبکه، وضعیت اتصال، قدرت سیگنال، نام اپراتور، وضعیت باتری و تعداد کاربران متصل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

پشتیبانی از کارت حافظه با حداکثر ظرفیت ۶۴ گیگابایت از دیگر قابلیت‌های خوب این مودم است که به کمک آن می‌توان تصاویر، ویدئو‌ها و فایل‌ها را بین کاربران متصل به مودم به اشتراک گذاشت. سایر تنظیمات مودم جیبی دی‌لینک که از بهترین مودم های همراه بازار ایران است، ازطریق از اپلیکیشن مخصوص موبایل تنظیم می‌شود.

هواوی HiLink Carfi E 8377

مودم همراه هواوی HiLink Carfi E 8377

هواوی سال‌ها پیش از آنکه تولید گوشی هوشمند را شروع کند، یکی از نام‌های مطرح در تولید تجهیزات شبکه و زیرساخت اینترنت بود؛ بنابراین جای تعجب ندارد که مودم‌های این شرکت جزو بهترین‌ها در بازار باشند. مودم همراه هواوی HiLink Carfi E 8377 و دو مودم هواوی دیگر در این فهرست نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

هواوی 8377 یک مودم فندکی سبک و جمع‌وجور مخصوص ماشین به‌شمار می‌رود که از نسل چهارم اینترنت همراه پشتیبانی می‌کند. این مودم را می‌توان بهترین مودم همراه فندکی به حساب آورد. به کمک مودم فندکی 4G/LTE هواوی تا ۱۰ دستگاه متعلق به سرنشینان خودرو می‌توانند از وای فای بهره‌مند شوند. این محصول به یک درگاه USB برای شارژ دستگاه‌هایی مانند تلفن‌همراه و تبلت نیز مجهز شده است.

حداکثر سرعت انتقال اطلاعات مودم فندکی هواوی برابر با ۱۵۰ مگابیت‌برثانیه برای دانلود و ۵۰ مگابیت‌برثانیه، برای آپلود است. تمامی اطلاعات با شیوه‌های رمزگذاری WEP و WPA و WPA2 کدگذاری می‌شوند تا امنیت اطلاعات بی‌سیم در بالاترین سطح خود قرار گیرد.

نزتک مدل NZT-99c

مودم 4G قابل حمل نزتک مدل NZT-99c

مودم همراه نزتک مدل 99C با وزن، اندازه و سرعت خوب، از بسیاری امکانات دیگر نیز بهره می‌برد که ارزش خرید آن‌را در بازه‌ی قیمتی حدود ۲ میلیون تومان افزایش می‌دهند. از جمله‌ی این امکانات می‌توان به باتری بسیار حجیم ۵۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی با طول عمر باتری ۱۸ ساعته در حالت استفاده‌ی مداوم، قابلیت به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها ازطریق کارت حافظه‌ی جانبی، پشتیبانی از تمامی اپراتورها، درگاه اترنت برای اتصال سیمی شبکه و قابلیت استفاده به‌عنوان روتر، تقویت‌کننده‌ی سیگنال وای‌فای و پاوربانک اشاره کرد؛ همچنین پشتیبانی از دو سیم‌کارت، داشتن نمایشگر رنگی و بهره‌مندی از تراشه‌ی قدرتمند کوالکام را نیز نباید از قلم انداخت.

هواوی E5577C

مودم جیبی هواوی E5577

مودم 4G جیبی هواوی E5577c یکی از پرفروش‌ترین مودم‌های همراه هواوی و از بهترین مودم های همراه بازار ایران محسوب می‌شود که ارزش خرید بالایی دارد. مودم E5577 در بازار مدل‌های مختلفی دارد که در مواردی مثل وزن دستگاه، ظرفیت باتری، تعداد کاربران قابل اتصال به مودم و غیره متفاوت هستند اما در نهایت همه‌ی مدل‌ها برای خرید پیشنهاد می‌شوند.

باتری ۱٫۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی مودم هواوی با یک‌ بار شارژ می‌تواند ۶ ساعت اینترنت پرسرعت 4G را دراختیارتان قرار دهد. محدوده‌ی فرکانسی در این محصول برابر با ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز است. E5577 می‌تواند نقش تقویت‌کننده‌ی سیگنال وای‌فای را هم ایفا کند و اینترنت مودم‌های دیگر را به نقاط کور منزلتان برساند.

از دیگر مشخصات E5577 می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه microSD با ظرفیت حداکثر ۳۲ گیگابایت، پشتیبانی از پیامک و بدنه‌ی سبک آن اشاره کرد. نمایشگر LCD مودم نیز اطلاعات کاربردی را در اختیار قرار خواهد داد.

هواوی E5785

مودم جیبی هواوی E5785

جایگزین گران‌تر و قدرتر مودم قبلی، مودم جیبی هواوی E5785 است که آن هم مدل‌های مختلفی مثل مودم مودم E5785، مودم E5785-320 و مودم E5785-330 در بازار دارد. بهترین مودم همراه بازار ایران از برند هواوی از شبکه 4.5G پشتیبانی می‌‌کند و سرعت دسترسی‌اش به شبکه‌ی 4G تحت استاندارد CAT6 طبقه‌بندی می‌شود؛ یعنی حداکثر سرعت دریافت و ارسال داده در آن به ترتیب ۳۰۰ و ۵۰ مگابیت‌برثانیه است.

این مودم با باتری ۳٫۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی حدود ۱۱ ساعت دوام می‌آورد و امکان اتصال حداکثر ۱۶ دستگاه را فراهم می‌کند.

تجربه شما از مودم‌های همراه چیست؟ آیا مودم همراه را یکی از ملزومات زندگی امروزی می‌دانید؟ از نظر شما جای کدام مودم جیبی در فهرست بهترین مودم های همراه بازار ایران خالی است؟

سوالات متداول زومیت

  • ارزان‌ترین مودم همراه برای مصارف روزمره چیست؟

    مودم سیمکارتی دی لینک DWR-910M با ابعاد ۷۱x۲۲x۴.۲ میلی‌متر یک مودم جیبی جمع‌وجور و کاربردی و یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در سفر یا هر مکانی که به اینترنت نیاز دارید، است. در این مودم از فناوری 4G/LTE استفاده شده که امکان اتصال به اینترنت با سرعت بالا، سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت‌برثانیه و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت‌برثانیه، را فراهم می‌کند.

  • بهترین مودم همراه فندکی برای ماشین چیست؟

    مودم هواوی 8377 یک مودم فندکی سبک و جمع‌وجور مخصوص ماشین است که از نسل چهارم اینترنت همراه پشتیبانی می‌کند. به کمک مودم فندکی 4G LTE هواوی تا ۱۰ دستگاه متعلق به سرنشینان خودرو می‌توانند از وای فای بهره‌مند شوند. این محصول به یک درگاه USB برای شارژ دستگاه‌هایی مانند تلفن‌همراه و تبلت نیز مجهز شده است.

  • بهترین مودم همراه موجود در بازار ایران چیست؟

    به‌طورکلی مودم‌های هواوی از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند. در این بین مودم هواوی E5785 یکی از بهترین مدل‌ها است. البته اگر قصد ندارید هزینه زیادی کنید، می‌توانید مودم‌های دی لینک DWR-933V و آلکاتل BT71 را خریداری کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات