ایلان ماسک محمودرضا بانکی را بهعنوان مدیرمالی ارشد ایکس کورپ انتخاب کرد
بنابر گزارش رویترز، ایلان ماسک، مالک میلیاردر ایکس، با انتصاب محمودرضا بانکی بهعنوان مدیر مالی ارشد جدید این شرکت، تحولی بزرگ در ساختار مدیریتی ایکس ایجاد کرده است. این انتصاب درحالی صورت میگیرد که ماسک اکثر تمرکز خود را روی نقش جدیدش بهعنوان رئیس وزارت افزایش کارایی دولت آمریکا معطوف کرده است.
پیشازاین، بانکی به مدت ۶ سال بهعنوان مدیر مالی در Tubi فعالیت میکرد. او در ماه نوامبر به تیم ایکس پیوست و تجربهاش در حوزه مالی و بهویژه در صنعت استریمینگ، میتواند به ایکس کمک کند تا درآمدهای تبلیغاتی خود را افزایش دهد. با توجه به سابقه بانکی در Tubi، میتوان انتظار داشت که ایکس در آینده نزدیک، تمرکز بیشتری روی توسعهی بخش محتوای ویدئویی خود بگذارد.
زندگی محمودرضا بانکی پر از فرازوفرودهای شخصی است؛ زیرا این شهروند ایرانیآمریکایی که از ۱۸ سالگی برای تجربهی زندگی متفاوتتر از ایران به آمریکا مهاجرت کرده بود، در سال ۲۰۱۹ بهدلیل نقض تحریمهای آمریکا به مدت دو سال به زندان افتاد و در آخرین روزهای ریاستجمهوری دونالد ترامپ بخشیده شد. بانکی که از دانشگاههای برکلی و پرینستون فارغالتحصیل شده بود، پساز عفو به فعالیت حرفهای خود در شرکتهای مختلف ادامه داد و در هریک از آنها، نقش مهمی در بخش تدوین و اجرای استراتژیهای مالی ایفا کرد.
انتصاب محمدرضا بانکی بهعنوان مدیر مالی ارشد درحالی صورت میگیرد که ایکس در رقابت شدیدی با دیگر پلتفرمهای رسانه اجتماعی مانند متا، برای جذب تبلیغکنندگان قرار دارد. در سال گذشته، ماسک لیندا یاکارینو، مدیر سابق تبلیغات NBCUniversal را بهعنوان مدیرعامل جدید ایکس منصوب کرد تا بتواند درآمد تبلیغاتی کاهشیافته این شرکت را جبران کند.
بانکی در زمانی به ایکس میپیوندد که ارزش این پلتفرم و نیز تبلیغات بسیار کاهش یافته است. طبق گزارشها، ارزش ایکس از زمان خرید ۴۴ میلیارد دلاری ماسک، حدود ۸۰ درصد کاهش یافته و اکنون به ۹٫۴ میلیارد دلار رسیده است. تحلیلگران بر این باورند که انتصاب بانکی نشاندهنده تمایل ماسک برای جذب افراد وفادار به تیم رهبری خود محسوب میشود.
بهطور کلی، انتصاب بانکی بهعنوان مدیر مالی ارشد ایکس، میتواند نشانهای از تلاش ماسک برای بازگرداندن این پلتفرم به مسیر سودآوری باشد. بااینحال، موفقیت این استراتژی نیز به عوامل مختلفی ازجمله رقابت شدید در بازار رسانههای اجتماعی و تغییرات مداوم در الگوهای مصرف محتوا و توانایی ایکس در تطبیق با این تغییرات بستگی دارد.