پیروزی نادر برای اپل؛ دادگاه چین پرونده اپ استور را رد کرد

جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو اپل آیفون ۱۳
در اتفاقی نادر در جریان یک پرونده‌ی ضدانحصار، دادگاهی چینی به نفع اپل رأی داد.
تبلیغات

اپل در نبردهای حقوقی جاریِ خود بر سر سیاست‌ها و کارمزدهای اپ استور، توانست در چین به یک پیروزی حقوقیِ نادر دست پیدا کند. دادگاهی در شانگهای، شکایتی که این غول فناوری را به دریافت کمیسیون‌های بیش‌ازحد در اپ استور متهم می‌کرد، رد کرد.

در سال ۲۰۲۱، یک کاربر چینی آیفون شکایتی علیه اپل تنظیم کرد. او ادعا کرده بود که کمیسیون‌های بالای اپل روی اپلیکیشن‌های iOS، منجر به پرداخت هزینه‌ی بیشتر توسط مصرف‌کنندگان نسبت به کاربران دستگاه‌های اندرویدی می‌شود.

به گزارش South China Morning Post، دادگاه شانگهای استدلال ارائه شده را رد و اعلام کرد که پس از مقایسه‌های انجام‌شده، به این نتیجه رسیدند که کارمزدهای اپل از کارمزد‌های اندروید «به اندازه‌ای قابل توجه» بالاتر نیست.

دادگاه شواهدی مبنی بر اینکه کارمزد‌های اپل منجر به قیمت‌های نهایی بیشتر برای مصرف‌کنندگان شده باشد، پیدا نکرد.

حکم صادر شده در چین، در تضاد با پرونده‌های حقوقی فزاینده‌ی ضد انحصاری است که اپل در سراسر جهان با آن‌‌ها مواجه است. پیش‌تر، قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا، انحصار اپل بر فروش برنامه‌های آیفون را غیرقانونی اعلام کرد و این شرکت را مجبور کرد تا به استور‌های متفرقه اجازه‌ی فعالیت بدهد.

قوانین مشابهی که سیاست‌های اپ استور اپل را به چالش می‌کشند، در کشورهایی مانند هند و ژاپن درحال ظهور هستند. به‌علاوه، اپل در حال دست‌وپنجه نرم کردن با شکایت وزارت دادگستری ایالات متحده و نبردهای حقوقی جاری مرتبط با پرونده‌ی اپیک گیمز است.

اپل از تصمیم دادگاه شانگهای استقبال کرد؛ اما تیم حقوقی شاکی از قصد خود برای ارائه‌ی درخواست تجدید نظر به دادگاه عالی چین خبر داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات