کارمندان سامسونگ برای افزایش حقوق اعتصاب می‌کنند

چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
پرچم سفید با لوگو سامسونگ / Samsung درحال اهتزاز جلوی ساختمان
اولین اعتصاب تاریخ کارمندان سامسونگ به‌زودی برای اعتراض به حقوق کم آغاز می‌شود.
تبلیغات

بنابر گزارش رویترز، اتحادیه‌ی ملی کارمندان سامسونگ که نماینده‌ی بیش از ۳۰٬۰۰۰ نفر کارمند در کره‌‌جنوبی است، قصد دارد برای اولین‌بار در تاریخ ۵۵ ساله‌ی این شرکت اعتصاب کند.

اعتصاب یک‌روزه‌ی کارمندان سامسونگ که برای ۷ ژوئن ۲۰۲۴ (۱۸ خرداد ۱۴۰۳) برنامه‌ریزی شده است، به‌دلیل حقوق و مزایای کم انجام خواهد شد. اتحادیه خواستار افزایش حقوق و مرخصی اضافی و سیستم پاداش شفاف‌تر شده است.

در چند هفته‌ی گذشته، کارمندان در‌مقابل دفاتر سامسونگ در سئول و تأسیسات تولید تراشه در هواسونگ تظاهرات کردند و سامسونگ افزایش ۵٫۱ درصدی دستمزد را پذیرفت؛ هرچند آن‌ها خواستار افزایش ۶٫۵ درصدی دستمزد بودند.

اتحادیه‌ی ملی کارمندان سامسونگ می‌گوید که این شرکت در مذاکرات روزهای گذشته موفق نشد طرح مصالحه را ارائه‌ کند؛ با‌این‌حال، سامسونگ اعلام کرد: «صمیمانه در بحث با اتحادیه شرکت خواهیم کرد و امیدوار‌یم به‌زودی به طرح عملیاتی برد‌برد دست پیدا کنیم.»

سامسونگ الکترونیکس یکی از تولیدکننده‌های بزرگ پردازنده و گوشی هوشمند و تلویزیون‌ در جهان است. تحلیلگران هشدار داده‌اند که اعتصاب بیشتر از یک روز کارکنان می‌تواند زنجیره‌ی تأمین تجارت را در ابعاد کلان تحت‌تأثیر قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات