خالق ChatGPT با چند رسانه مطرح قرارداد همکاری امضا کرد

پنج‌شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو OpenAI اوپن ای آی در پس زمینه بنفش
شرکت OpenAI طی امضای قرارداد با چندین رسانه‌ی مطرح، به آرشیو‌های خبری مهم برای آموزش هوش مصنوعی، دسترسی پیدا کرد.
تبلیغات

به گزارش وال استریت ژورنال، OpenAI با شرکت رسانه‌ای نیوز کورپ (News Corp)، مالک نشریاتی همچون وال‌ استریت ژورنال، نیویورک پست و دیلی تلگراف، قرارداد بست. این قرارداد به OpenAI امکان دسترسی به مقالات فعلی و آرشیو‌ شده از نشریات نیوز کورپ را برای آموزش هوش مصنوعی و پاسخگویی به سوالات کاربران می‌دهد.

براساس گزارش منتشر‌شده، قرارداد OpenAI با شرکت نیوز کورپ احتمالاً پنج‌ساله است و بیش از ۲۵۰ میلیون دلار ارزش دارد. بخشی از این قرارداد به‌صورت نقدی پرداخت می‌شود و بخشی دیگر در قالب اعتبار برای استفاده از فناوری‌های OpenAI در اختیار نیوز کورپ قرار می‌گیرد.

قرارداد با نیوز کورپ به مجموعه قراردادهایی می‌پیوندد که OpenAI با رسانه‌های بزرگ و وب‌سایت‌ها، از جمله آسوشیتدپرس، فایننشال تایمز، دات‌دش مردیث ناشر پیپل و اکسل اشپرینگر و مالک پولیتیکو امضا کرده است.

این مشارکت شامل رسانه‌ و وب‌سایت‌هایی مانند بارونز، مارکت‌واچ، ساندی تایمز، سان و استرالیان نیز می‌شود. نیوز کورپ همچنین وعده داده است که «بالاترین استانداردهای روزنامه‌نگاری» را وارد هوش مصنوعی OpenAI کند.

برخی از رسانه‌ها مانند نیویورک تایمز، نیویورک دیلی نیوز، شیکاگو تریبون و اینترسپت از OpenAI شکایت کرده‌اند. آن‌ها OpenAI و مایکروسافت را به‌دلیل آموزش مدل‌های هوش مصنوعی با استفاده‌‌ی بدون مجوز از کارشان، به نقض حق نشر متهم کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات