بزرگ‌ترین شرکت اینترنتی کره‌جنوبی آینده‌اش را در پیام‌رسان ژاپنی می‌بیند

یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
ساختمان شرکت Naver کره جنوبی
شرکت اینترنتی Naver کره‌‌جنوبی به‌عنوان یکی از مالکان پیام‌رسان ژاپنی Line، آینده‌ی خود را در این اپلیکیشن می‌بیند.
تبلیغات

بزرگ‌ترین شرکت اینترنتی کره‌‌جنوبی، Naver، در حال بررسی گزینه‌های مربوط به سهام خود در شرکت مالک محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان ژاپن است؛ اقدامی که پس‌ از فشارهای دولت توکیو صورت می‌گیرد.

چوی سو-یون، مدیرعامل Naver، روز جمعه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که شرکتش هنوز تصمیم نهایی را درباره‌ی سهام خود در LY Corp نگرفته است. او با غیرعادی خواندن دستورالعمل اداری وزارت امور داخلی و ارتباطات ژاپن به Naver برای کاهش سهام خود گفت: «این موضوع با موافقت یا مخالفت ما با دستورالعمل مذکور ارتباط ندارد و باید این تصمیم را بر‌اساس برنامه‌ی تجاری میان‌مدت و بلندمدت اتخاذ کنیم.»

به‌‌گزارش بلومبرگ، دولت ژاپن پس‌ از حمله‌ی سایبری به سرویس ابری Naver در سال ۲۰۲۳ که به مدیریت اطلاعات پیام‌رسان Line کمک می‌کرد، نظارت دقیق‌تر را بر این سرمایه‌گذاری مشترک آغاز کرد.

Naver پس‌از زلزله‌ی سال ۲۰۱۱ در ژاپن، سرویس Line را ازطریق شرکت تابعه‌ی ژاپنی خود توسعه داد و راه‌اندازی کرد. از آن زمان تا‌کنون، Line به برترین اپلیکیشن پیام‌رسان ژاپن تبدیل شده و تعداد کاربرانش در مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲) به ۱۹۸ میلیون نفر رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات