بیل گیتس همچنان نقش پررنگی در مدیریت مایکروسافت دارد

سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
مطالعه 1 دقیقه
بیل گیتس / Bill Gates نیم رخ لباس مشکی
بیل گیتس با وجود خروج رسمی از مایکروسافت، هنوز نقش مهمی در فرایند تصمیم‌گیری این شرکت ایفا می‌کند.
تبلیغات

بیل گیتس، هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت، در تاریخ ۱۴ مارس ۲۰۲۰ (۲۴ اسفند ۱۳۹۸) از هیئت‌مدیره کناره‌گیری کرد تا بیشتر بر فعالیت‌های خیرخواهانه تمرکز کند. گزارشی جدید نشان می‌دهد گیتس همچنان در امور شرکت دخیل است و نیروی اصلی تلاش‌های مایکروسافت درباره‌ی هوش مصنوعی محسوب می‌شود.

گفته می‌شود ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، بعد از کناره‌گیری گیتس از مایکروسافت رابطه‌ی دوستانه‌ی خود را با او حفظ کرده و از گیتس خواسته است تا ۳۰ درصد از زمان خود را به‌عنوان مشاور فنی در مایکروسافت اختصاص دهد.

یکی از مدیران ارشد مایکروسافت می‌گوید: «ساتیا نادلا و تمام مدیران ارشد به‌شدت به گیتس تکیه می‌کنند. هر بار که ما یک تغییر بزرگ ایجاد می‌کنیم، نظر او را می‌پرسیم. مدیرعامل مایکروسافت به‌شدت برای مشاوره‌ی فنی به بیل گیتس وابسته است.»

گیتس در سال ۲۰۱۶ جلساتی با سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، برگزار کرد و از او خواست مدل زبان بزرگی (LLM) را که قادر به گذراندن امتحان بیولوژی پیشرفته باشد، توسعه دهد. پنج سال بعد، آلتمن نسخه‌ای از GPT-4 را که توانسته بود این امتحان را به‌طور مطلوب جواب دهد، نشان گیتس داد.

گیتس در جذب مدیران ارشد اجرایی در مایکروسافت فعالانه شرکت می‌کند و هر زمان که شرکت تغییر مهمی ایجاد می‌کند، از او مشورت گرفته می‌شود. بنابراین با وجود کناره‌گیری رسمی بیل گیتس از مایکروسافت، او همچنان یک چهره‌ی محوری در جهت‌دهی‌های استراتژیک محسوب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات