ایلان ماسک مهندسان تسلا را به شرکت هوش مصنوعی xAI منتقل می‌کند؟

شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
نگاه خشن ایلان ماسک با کت شلوار
ایلان ماسک با انتقال یکی از محققان تسلا، به اقدام اخیر OpenAI برای جذب مهندسان خودروساز بزرگ آمریکایی واکنش نشان داد.
تبلیغات

ایلان ماسک در پاسخ به گزارش The Information مبنی‌بر اینکه ایتان نایت، محقق یادگیری ماشین تسلا، به شرکت هوش مصنوعی xAI منتقل شده، اعلام کرد که این اقدام پس از اولین تلاش OpenAI برای جذب کارکنان تسلا انجام شده است. ماسک می‌گوید: «ایتان قرار بود به OpenAI بپیوندد؛ بنابراین انتخاب او یا xAI بود یا شرکت آن‌ها.»

ماسک یکی از بنیان‌گذاران اولیه‌ی OpenAI بود و در سال ۲۰۱۸ به‌دلیل اختلاف نظر بر سر مسیر شرکت، آن را ترک کرد. حدود یک سال بعد، OpenAI اعلام کرد که یک بخش انتفاعی تشکیل خواهد داد که به‌وضوح باعث ناراحتی ماسک شد. ماسک از آن زمان تا حدودی با OpenAI مخالفت کرده است.

تعجب‌آور نیست که OpenAI به‌دنبال جذب محققان شرکت‌های تحت مالکیت ایلان ماسک باشد؛ به‌ویژه با توجه به اینکه ماسک نیز ظاهراً تلاش کرده است همین کار را انجام دهد.

ماسک در ادامه‌ی سخنانش گفت: «آن‌ها مهندسان تسلا را با پیشنهاد دستمزدهای هنگفت استخدام کردند و متأسفانه در موارد معدودی نیز موفق شدند.»

مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس پس از اصرار سایر مریت مبنی‌بر اینکه ایتان نایت «رئیس تیم بینایی کامپیوتر» در تسلا به‌حساب می‌آید، کارمند خود را تا حدی مورد انتقاد قرار داد. ماسک در پاسخ گفت: «ایتان بسیار بااستعداد است؛ اما این عنوان اغراق‌آمیز خواهد بود.»

ماسک گفت: «سرعت پیشرفت تسلا در زمینه‌ی سیستم‌های خودران درحال افزایش است. جنگ استعدادهای هوش مصنوعی، دیوانه‌کننده‌ترین جنگ استعدادهایی محسوب می‌شود که تا به حال دیده‌ام!»

با توجه به اینکه تسلا و xAI هر دو به دنبال جذب افراد متخصص حوزه‌ی هوش مصنوعی هستند، دو شرکت اکنون برای استخدام استعدادها رقابت می‌کنند و حالا یکی از آنان رسماً کارمندان دیگری را جذب می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات