استعفای رسمی مدیرعامل؛ بوئینگ در سراشیبی سقوط قرار می‌گیرد؟

دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
مردی کت و شلوار پوشیده که کمی ناراحت است از نمای روبرو
مدیرعامل شرکت هواپیمایی بوئینگ به‌دلیل مشکلات ایمنی متعدد و حوادث پرحاشیه، تا آخر امسال از این شرکت جدا می‌شود.
تبلیغات

بنابر بیانیه‌ی رسمی بوئینگ، دیوید کالهون، مدیرعامل این شرکت، قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ از سِمَت خود کناره‌گیری کند. کالهون این تصمیم را پس از حوادث ایمنی و جنجال‌ انفجار پنل کابین در یکی از هواپیماهای بوئینگ اتخاذ کرده است.

رئیس هیئت‌مدیره و رئیس بخش هواپیماهای تجاری بوئینگ نیز در حال ترک شرکت هستند. این شرایط برای بقیه‌ی شرکت‌های هواپیمایی که با مشکلات ایمنی دست‌وپنجه نرم می‌کند، وضعیت نگران‌کننده‌ای ایجاد کرده است.

کالهون که از سال ۲۰۲۰ رهبری بوئینگ را برعهده داشته، با مشکلات بزرگی روبه‌رو بوده است؛ ازجمله تعلیق پرواز تمامی هواپیماهای ۷۳۷ مکس پس از دو سانحه‌ی مرگ‌بار و مشکلات مربوط به کنترل کیفیت.

حوادث مذکور نه‌تنها روی اعتماد عمومی به بوئینگ تأثیر گذاشته‌‌اند؛ بلکه باعث شده‌اند تا مقامات هوانوردی دقیق‌تر بر شرکت نظارت‌ کنند. کالهون قصد دارد پیش از جدایی از بوئینگ، کارهای مهمی را تکمیل کند که به تثبیت موقعیت شرکت برای آینده منجر می‌شود.

بوئینگ در واکنش به مشکلات اخیر، برنامه‌هایی را برای بهبود فرایند کنترل کیفیت و ایمنی خود تدوین کرده است. شرکت تلاش می‌کند تا با ارتقای فناوری‌های خود و تمرکز بر نوآوری، راهی برای پیشرفت در صنعت هوانوردی پیدا کند.

با‌توجه‌به اینکه بوئینگ یکی از سازندگان بزرگ‌ هواپیما در جهان است، تصمیمات و اقدامات آن می‌تواند روی همه‌ی عوامل مرتبط از‌جمله ایمنی پرواز و نوآوری‌ در هوانوردی و رقابت در بازار جهانی تأثیر بگذارد.

این تغییرات مدیریتی می‌تواند فرصتی برای بوئینگ باشد تا با نگاهی تازه مشکلات خود را حل و دوباره اعتماد سرمایه‌گذاران و مشتریان را بازیابی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات