درخواست تحلیلگران از مدیرعامل گوگل: زمان استعفا فرارسیده است

شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
مطالعه 1 دقیقه
سوندار پیچای / Sundar Pichai مدیرعامل گوگل در برابر خودرو
درخواست‌های نسبتاً زیادی برای استعفای سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، وجود دارد.
تبلیغات

گوگل به‌تازگی قابلیت تولید تصویر انسان در هوش مصنوعی جمنای را که تصاویر نادرست می‌ساخت، از دسترس خارج کرده است. در واکنش به این اتفاق، ارزش سهام آلفابت افت کرد. سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، تصاویر و متون‌‌ تاریخی نادرست ابزار هوش مصنوعی جمنای را پذیرفته و این وضعیت را «کاملاً غیرقابل پذیرش» خوانده است.

به‌گزارش بیزنس‌ اینسایدر، گوگل از رقابت هوش مصنوعی شرکت‌های بزرگ عقب افتاده است و حالا پیشنهادهایی درباره جایگزینی سوندار پیچای به‌گوش می‌رسد.

پیچای در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان مدیرعامل گوگل و در سال ۲۰۱۹ به‌سمت مدیرعاملی آلفابت (هلدینگ مالک گوگل) منصوب شد. او ثابت کرده است که در دوران کم‌چالش، مدیرعاملی قوی برای این شرکت است. پیچای عاملی مؤثر است و از تجارت ارزشمند موتور جست‌و‌جو گوگل محافظت می‌کند.

دوران تصدی پیچای برای سهام‌داران پررونق بوده است؛ زیرا ارزش بازار گوگل د‌رحال‌حاضر حدود ۱٫۷ تریلیون دلار است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۵ زمانی‌که پیچای مدیریت را به‌دست گرفت، ارزش بازار گوگل کمی بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار بود.

اکنون به‌نظر می‌رسد گوگل در رکود قرار دارد و مشکلات زیادی برای این شرکت به‌وجود آمده است. گوگل برخلاف قبل تلاش می‌کند تا محصولات را با سرعت بسیار زیاد وارد بازار کند و همین باعث مشکلات بیشتری می‌شود.

در همین حین، گوگل بدون عجله جست‌وجوگر جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی را توسعه می‌دهد. بااین‌حال اوضاع آشفته‌ی اخیر، تحلیلگران را نگران چشم‌انداز بلندمدت گوگل کرده است. بسیاری نگران‌اند که پیچای نتواند گوگل را نجات دهد و برخی معتقدند برای گذشتن از این مخمصه کسی بهتر از پیچای برای نجات گوگل وجود ندارد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات