صرافی رمزارز کوینکس برای کاهش فقر و افزایش آموزش کودکان تلاش می‌کند

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی خیریه‌ی کوینکس در پس‌زمینه‌ی مشکی
مؤسسه‌ی خیریه‌ی صرافی کوینکس می‌خواهد با صندوق چند میلیون دلاری به کاهش فقر و آموزش کودکان کمک کند.
تبلیغات

طبق آخرین گزارش بانک جهانی در سال ۲۰۲۳، نزدیک به ۷۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان در فقر شدید زندگی می‌کنند. شرایط در فقیرترین و شکننده‌ترین کشورها نسبت به زمان پیش‌ از همه‌گیری کرونا بدتر شده است. بسیاری از کشورها با آسیب‌پذیری‌های شدید مواجه هستند که مانع از توانایی آن‌ها برای مقابله با چالش‌های اقتصادی و اجتماعی می‌شود.

مؤسسه‌ی خیریه‌‌ی کوینکس یک سازمان غیرانتفاعی زیر نظر صرافی رمزارز کوینکس است که با صندوق چند میلیون دلاری، بر انجام فعالیت‌های خیریه در سراسر جهان متمرکز شده و حوزه‌های مختلفی مانند آموزش، کاهش فقر، امدادرسانی در بحران و پشتیبانی پزشکی را پوشش می‌دهد.

صندوق خیریه‌ی کوینکس در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز در ۱۲ کشور از جمله هند، اندونزی و نیجریه کمک کرد تا به مدرسه بازگردند.

خیریه‌ی کوینکس میزبان ۱۵ رویداد آموزشی در چندین کشور مختلف بود. این سازمان از طریق رویدادها، منابع آموزشی را برای بیش از ۲٬۰۰۰ دانش‌آموز محروم در سراسر جهان فراهم کرده است.

کمپین خیریه‌ی کوینکس از طریق بورسیه‌ و کمک به دانش‌آموزان و نوسازی و کمک‌های مالی به مدارس و تأمین تجهیزات آموزشی، سعی کرده است تا بخشی از مشکلات کشورهای فقیر و کودکان آسیب‌پذیر در حوزه‌ی آموزش را برطرف کند.

یکی از اقدامات خیریه، کمک به کودکان اندونزیایی برای بازگشت به مدرسه بوده است. در اندونزی کمتر از ۷۰ درصد کودکان به آموزش دسترسی دارند و عده‌ی بسیاری در فقر زندگی می‌کنند. برنامه‌های کمک‌رسانی کوینکس از سوی دولت اندونزی و جامعه به رسمیت شناخته شده‌اند و این شرکت قصد دارد برنامه‌ها را گسترش دهد.

مؤسسه‌ی خیریه‌ی کوینکس می‌گوید هدفش ترویج آموزش عادلانه و باکیفیت از طریق برنامه‌های حمایتی مختلف است. این مؤسسه‌ی خیریه در سال ۲۰۲۳ با همکاری سازمان‌های مختلف، پروژه‌ای برای کمک به کودکان فقیر که به سیستم آموزشی دسترسی ندارند آغاز کرد.

در طی پروژه‌‌‌، هزاران دانش‌آموز کوله پشتی، کتاب، لوازم‌التحریر، بورسیه‌های مالی و حمایت‌های عاطفی دریافت کردند و مدارس و مؤسسات آموزشی در کشورهای فقیر به میز، صندلی و وسایل ورزشی تجهیز شدند.

تلاش‌های خیریه عمدتاً روی کمک به تأمین شهریه، کتاب و منابع آموزشی برای دانش‌آموزان مناطق محروم، تأمین تجهیزات پزشکی و کمک‌های مالی برای کودکان مبتلا به بیماری و امدادرسانی در حوادث و بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله و ساخت پناهگاه‌های موقت متمرکز است.

خیریه‌ی کوینکس در گزارش سالانه‌ی خود می‌گوید که قصد دارد به حوزه های بشردوستانه‌ی بیشتری ورود کند و منابع بیشتری برای رفع موانع آموزش رمزارز سرمایه‌گذاری کند که با فرصت‌های آموزشی رایگان و دوره‌های بلاک‌چین شروع می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات