رونمایی از اچ‌آر مارکت؛ محصول جدید جاب‌ویژن برای متخصصان منابع انسانی

دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
مطالعه 5 دقیقه
رونمایی از اچ‌آر مارکت جاب‌ویژن
هم‌بنیانگذار جاب‌ویژن: اچ‌آر مارکت قرار است بازار محصولات و خدمات مورد نیاز منابع انسانی و پلی میان کسب‌وکارها و سازمان‌ها باشد.
تبلیغات

جاب‌ویژن در مراسمی از جدیدترین محصول خود به نام HR Market رونمایی کرد. این محصول جدید با هدف تشکیل اکوسیستمی برای منابع انسانی طراحی و ارائه شده است و از هفته ابتدایی بهمن ماه فعالیتش را به‌صورت رسمی آغاز خواهد کرد.

اچ‌آر مارکت به‌عنوان جدیدترین زیرمجموعه پلتفرم کاریابی جاب‌ویژن به این مجموعه ارائه شده است. چاب‌ویژن هرچند بیشتر به‌عنوان یک پلتفرم برای کاریابی آنلاین شناخته می‌شود اما در اصل یک اکوسیستم منابع انسانی است که زیرمجموعه‌های دیگری هم دارد. کندو، نمایشگاه کار و میرانا دیگر کسب‌وکارهای زیرمجموعه جاب‌ویژن هستند و حالا از عضو جدید این مجموعه، یعنی اچ‌آر مراکت، هم رونمایی شده است.

هادی محمدآبادی، هم‌بنیان‌گذار جاب‌ویژن، در معرفی این محصول گفت: «با توجه به چالش هدف ما ساختن پلی بین کسب‌وکارها و جامعه متخصصین منابع انسانی. اچ‌آر مارکت قرار است بازار محصولات و خدمات مورد نیاز منابع انسانی سازمان‌ها باشد.

اچ‌آر مارکت، به‌عنوان بازار محصولات و خدمات مربوط به واحد منابع انسانی سازمان‌ها، پلتفرمی برای معرفی محصولات و خدماتی است که مشتری بالقوه آن منابع انسانی شرکت‌ها و سازمان‌ها هستند. کسب و کارهایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، برای معرفی خدمات خود نیاز به برقراری ارتباط با تعداد زیادی از واحدهای منابع انسانی در سازمان‌ها دارند و معمولاً مسیری طاقت‌فرسا و طولانی را در این راستا پشت سر می‌گذرانند.

علاوه بر این، متخصصان منابع انسانی در سازمان‌ها برای انجام اموری مثل بیمه تکمیلی، غذای سازمانی، سلامت، آموزش و توسعه و خدمات رفاهی، همواره با حجم زیادی از گزینه‌ها مواجه هستند که لازم است از میان آن‌ها دست به انتخاب بزنند. اچ‌آر مارکت پاسخی در راستای همین نیاز دوجانبه از سوی کسب‌وکارها و سازمان‌ها است.

بنابراین، این پلتفرم از یک سو به کسب‌وکارها امکان برقراری ارتباط با سازمان‌های برتر و واحد منابع انسانی آن‌ها را فراهم می‌کند و از سوی دیگر، خدمات گوناگون کسب‌وکارهای مختلف را تجمیع می‌کند و به این ترتیب، به متخصصین حوزه منابع انسانی در سازمان‌ها کمک می‌کند تا برای انجام امور رفاهی سازمان خود در میان خدمات مختلف انتخاب مطمئنی انجام دهند.

اچ‌آر مارکت

محمدآبادی با اشاره به خدماتی مانند پرسشنامه، تسهیلات درمانی، نرم‌افزارهای ارزیابی عملکرد، نرم‌افزار حقوق و دستمزد، آزمون‌های ارزیابی، بیمه درمان تکمیلی، سیستم حضور و غیاب، وام و خرید اقساط و سرویس اعتباری، خدمات سفر و گردشگری، آموزش و توسعه و هدیه‌های مناسبتی که در اچ‌آر مارکت ارائه می‌شود، این پلتفرم را به‌عنوان «یک بستر جدید دارای دسته‌بندی‌های مختلف برای نیازهای مختلف واحد منابع انسانی سازمان‌ها» معرفی کرد که می‌تواند راه‌حلی برای چالش‌های متعدد متخصصین حوزه منابع انسانی باشد.

هم‌بنیانگذار جاب‌ویژن آماری هم درباره سازمان‌هایی که با جاب‌ویژن همکاری می‌کنند و به‌صورت بالقوه از سازمان‌های در ارتباط با اچ‌آر مارکت هم هستند ارائه کرد:

در حال حاضر، جاب‌ویژن با ۷۳ هزار سازمان کار می‌کند و ریت اضافه شدن سازمان‌ها به جاب‌ویژن در ماه ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ سازمان است؛ با این حساب یک سال دیگر تعداد سازمان‌هایی که با جاب‌ویژن در ارتباط هستند از ۱۰۰ هزار سازمان می‌گذرد. بنابراین، همکاری هر سازمانی با اچ‌آر مارکت به معنای رسیدن به چند ۱۰ هزار سازمان فعال در کشور خواهد بود.
- هادی محمدآبادی، هم‌بنیانگذار جاب‌ویژن

محمدآبادی در ادامه توضیح داد که با عضویت کسب‌وکارهای دیگر به اچ‌آر مارکت این پلتفرم می‌تواند مرجعی برای بررسی ویژگی‌های محصولات و خدمات حوزه‌های مورد نظر، در اختیار کارشناسان و مدیران منابع انسانی سازمان‌ها باشد.

سهم ۵۷ درصدی جاب‌ویژن در میان پلتفرم‌های آنلاین کاریابی

مقداد ولایی، دیگر هم‌بنیانگذار جاب‌ویژن، نیز در این رویداد آمارها و اطلاعاتی را درباره پلتفرم جاب‌ویژن و دیگر زیرمجموعه‌هایش یعنی کندو، نمایشگاه کار و میرانا ارائه کرد. او ابتدا جاب‌ویژن را در میان تمام پلتفرم‌های کاریابی آنلاین دارای بیشترین سهم بازار دانست و گفت:

جاب‌ویژن با ۷۳ هزار سازمان کار می‌کند که در نتیجه این ارتباط، با ۴ میلیون نفر از افراد فعال در بازار کار کشور در ارتباط است. در یک سال اخیر ۲۶ میلیون رزومه به پلتفرم جاب‌ویژن رسیده و ۱۰۰ هزار استخدام از طریق پلتفرم ما انجام شده است. تعداد همراهان کارجویی جاب‌ویژن ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است و نزدیک به ۶ هزار معلول هم عضو پلتفرم ما هستند تا فرایند جذب این افراد تسهیل شود.
- مقداد ولایی، هم‌بنیانگذار جاب‌ویژن

به گفته ولایی، جاب‌ویژن در حال حاضر سهم بازار ۵۷ درصدی در میان پلتفرم‌های کاریابی آنلاین دارد. هم‌بنیانگذار جاب‌ویژن توضیح داد که این سهم در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۴ درصد بوده که در سال ۱۴۰۱ به حدود ۵۰ درصد رسیده و در سال جاری به سهم بازار ۵۷ درصدی دست پیدا کرده است. او همچنین به این نکته اشاره کرد که جاب‌ویژن در یک سال گذشته در تمام شاخص‌ها یک رشد ۱۰ برابری را تجربه کرده است.

کندو یکی دیگر از زیرمجموعه‌های پلتفرم جاب‌ویژن و به‌طور مشخص پلتفرم ارائه‌دهنده ATS است و بیشترین سهم بازار را در حوزه جذب و استخدام دارد. ولایی درباره کندو گفت: «کندو یک راهکار نرم‌افزاری منابع انسانی است که قرار است تمام ماژول‌های مورد نیاز منابع انسانی را به آن‌ها ارائه دهد. استخدام، آموزش، ارزیابی عملکرد، تعلق سازمانی و… به‌عنوان یک راهکار جامع برای تمام این حوزه‌ها است.»

اچ‌آر مارکت

به گفته ولایی، ATS به‌عنوان محصولی در حوزه مدیریت فرایند جذب و استخدام سازمان‌ها، L&D محصولی برای فرایندهای آموزش سازمانی، دسترسی نامحدود به محتواهای آموزشی حرفه‌ای مکتب‌خونه برای سازمان‌ها و نبض‌سنج، ابزار سنجش رضایت و تعلق سازمانی پرسنل ماژول‌هایی است که کندو در حال حاضر ارائه می‌کند.

نمایشگاه کار، دیگر عرصه‌ای است که جاب‌ویژن به‌عنوان یک رویداد شغلی آن را برگزار می‌کند تا به گفته هم‌بنیانگذار جاب‌ویژن «سازمان‌ها و واحد منابع‌انسانی‌شان با دریافت غرفه در آن حاضر شوند و کارجوها برای ارتباط با سازمان‌ها، بازدیدکننده این رویداد هستند تا فرصتی برای ملاقات بی‌واسطه کارجوها با کارفرمایان فراهم شود.»

میرانا آخرین پلتفرمی بود که ولایی درباره آن توضیحاتی را ارائه کرد. میرانا یک سرویس هدهانتینگ است که راه حلی برای جذب نیروهای رده بالا برای سازمان محسوب می‌شود. این پلتفرم صرفاً متمرکز بر موقعیت‌های شغلی رده بالا در سطح مدیریتی است و واحد منابع انسانی سازمان‌های مختلف برای جذب نیروهای رده‌بالای سازمانی خود می‌توانند از آن استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات