هواوی: پس از سال‌ها تلاش، طوفان را پشت سر گذاشتیم

جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو هواوی / Huawei Logo روی دیوار
با افزایش فروش گوشی‌های هوشمند، پیش‌بینی شده است که درآمد هواوی در سال ۲۰۲۳ رشد ۹ درصدی تجربه خواهد کرد.
تبلیغات

بر اساس گزارشی از خبرگزاری رویترز، کن هو، رئیس موقت هیئت‌مدیره‌ی هواوی، انتظار دارد که غول چینی صنعت فناوری در سال ۲۰۲۳ به درآمد بیش از ۷۰۰ میلیارد یوان (۹۸/۵ میلیارد دلار) برسد.

عدد پیش‌بینی‌شده نشان‌دهنده‌ی رشد ۹ درصدی درآمد سالانه نسبت به ۶۴۲٫۳ میلیارد یوان (۹۰٫۲ میلیارد دلار) است که در سال ۲۰۲۲ گزارش شده بود.

این پیش‌بینی با ارائه‌ی شواهدی ثابت می‌کند که هواوی پس از آغاز تحریم‌های آمریکا در سال ۲۰۱۹ و ایجاد محدودیت دسترسی برای خطوط تجاری آن به فناوری‌های حیاتی مانند تراشه‌های پیشرفته، اکنون در حال بازگشت به شرایط عادی است.

کن هو می‌گوید: «از شرکای خود در زنجیره‌ی تأمین و همچنین همه‌ی اعضای تیم هواوی نهایت تشکر را داریم که در تمام این فراز و نشیب‌ها قدرتمندانه در کنار ما ایستادند، مبارزه کردند و هرگز تسلیم نشدند. ما پس از سال‌ها تلاش فراوان توانستیم طوفان را پشت سر بگذاریم و اکنون تقریباً به روال عادی خود بازگشته‌ایم.»

هو همچنین گفت کسب‌و‌کار دستگاه‌های هواوی که شامل تجارت گوشی‌های هوشمند است، در سال ۲۰۲۳ عملکردی فراتر از انتظار از خود نشان داد.

در اقدامی غافلگیرکننده در ماه آگوست (مرداد و شهریور)، هواوی از سری گوشی‌های میت ۶۰ رونمایی کرد که به تراشه‌ی اختصاصی مجهزند. رونمایی از این سری گوشی هواوی بسیار مورد توجه قرار گرفت. مورد مهم دیگر، استراتژی منطقی در تعیین قیمت گوشی های جدید بود.

بر اساس داده‌های تحقیقاتی مؤسسه‌ی کانترپوینت، بازار گوشی چینی رشد ۱۱ درصدی خود را تا حدودی مدیون فروش چشمگیر گوشی‌های هواوی بوده است. فروش گوشی‌های هوشمند هواوی در ماه اکتبر (مهر و آبان) نسبت به سال گذشته ۸۳ درصد افزایش داشت.

هواوی رسماً اعلام کرده است که کسب و کار دستگاه‌ها را در سال ۲۰۲۴ گسترش می‌دهد و این یعنی قرار است شاهد رونمایی دستگاه‌های کاملاً جدیدی توسط غول چینی باشیم.

هواوی در مسیر توسعه‌ی کسب‌و‌کار دستگاه‌ها می‌خواهد تعهد و تلاش خود را برای ساختن بهترین و پیشرفته‌ترین محصولات دو چندان کند؛ اگرچه در این راه با چالش‌های زیادی روبه‌رو خواهد بود.

هو گفت: «محدودیت‌های فراوانی در زمینه‌ی فناوری و موانع تجاری همچنان بر جهان تأثیر می‌گذارند و شک و شبهه‌های زیادی نیز در زمینه‌‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادی وجود دارد.»

رئیس موقت هیئت‌مدیره‌ی هواوی ادامه داد: «هواوی برای مقابله با این چالش‌ها، بر تقویت نحوه‌ی عملکرد تجاری خود تمرکز خواهد کرد و راه‌حل‌هایی برای این کار در نظر دارد که شامل به‌کار بردن ابتکاراتی در زمینه‌ی بالا بردن کارآمدی اعضای هیئت‌مدیره، ساده‌سازی فرایند مدیریت و پیروی از خط‌مشی منسجم و در عین حال انجام اصلاحات مورد نیاز است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات