آمازون اشتراک Prime Video را گران کرد و به استقبال تبلیغات رفت

چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو طلایی آمازون / Amazon
آمازون به‌زودی مانند دیگر رقبای خود، قیمت سرویس اشتراکی را افزایش می‌دهد. این شرکت تصمیمی بحث‌برانگیز نیز گرفته است.
تبلیغات

از زمان همه‌گیری ویروس کرونا، قیمت اشتراک سرویس‌های استریم محتوا بسیار گران شده است. نتفلیکس و هولو و دیزنی پلاس، افزایش قیمت‌ متعددی را برای ارائه محتوای بهتر به کاربران اعمال کرده‌اند.

آمازون در این زمینه بهتر عمل کرده است؛ به‌طوری‌که عضویت سرویس پرایم در فوریه‌ی ۲۰۲۲ (بهمن و اسفند ۱۴۰۱)، چهار سال پس از آخرین افزایش قیمت، فقط ۱۵ درصد گران‌تر شد.

پس از بهمن ۱۴۰۱، قیمت اشتراک سالانه‌ی آمازون پرایم به ۱۳۹ دلار افزایش پیدا کرد. با‌توجه‌به مزایایی که اشتراک پرایم برای شما به ارمغان می‌آورد، شاید بتوان این افزایش را توجیه کرد؛ اما حالا شرایط قرار است به‌شدت تغییر کند.

طبق گزارش ورج، امروز آمازون در ایمیلی به مشترکان پرایم اعلام کرد: «از ۲۹ ژانویه ۲۰۲۴ (۹ بهمن ۱۴۰۲)، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی Prime Video شامل تبلیغات محدودی خواهند شد؛ اما اگر می‌خواهید این تبلیغات برای شما نمایش داده نشود، باید در ماه ۲٫۹۹ دلار دیگر بپردازید.»

هزینه‌ی اشتراک آمازون پرایم ویدئو سالانه ۱۳۹ دلار یا ماهانه ۱۵ دلار است. ۳ دلار اضافی آن را به ۱۷۵ دلار در سال یا ۱۸ دلار در ماه افزایش می‌دهد. هرچند این افزایش قیمت ممکن است برای بسیاری ناخوشایند باشد، هنوز از هزینه‌ی ۲۳ دلار در ماه طرح پریمیوم نتفلیکس ارزان‌تر است.

به‌علاوه با آمازون پرایم، انبوهی از مزایای دیگر، از‌جمله تحویل رایگان یک‌روزه و دسترسی زودهنگام به معاملات پرایم و دسترسی به آمازون موزیک را دریافت می‌کنید.

حتی اگر ماهانه ۳ دلار اضافی را بپردازید، همچنان در Freevee (جایی که آمازون ورزش‌های زنده و سایر محتوا را پخش می‌کند)، تبلیغات را خواهید دید.

آمازون می‌گوید: «این تبلیغات به شرکت اجازه می‌دهد تا در تولید محتوای قانع‌کننده سرمایه‌گذاری کند و این سرمایه‌گذاری را در مدت‌زمان طولانی افزایش دهد.» آمازون وعده داده است که تبلیغات کمتری از تلویزیون سنتی و سایر سرویس‌های استریم نشان خواهد داد؛ هرچند به تعداد آن‌ها اشاره‌ای نکرد.

در‌حال‌حاضر، فقط مشترکان پرایم ویدئو در ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و کانادا هنگام پخش محتوا تبلیغات دریافت می‌کنند. با‌این‌حال، بر‌اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی آمازون، از اوایل سال جاری تبلیغات به کشورهای بیشتری مانند اسپانیا، استرالیا، فرانسه، مکزیک و ایتالیا گسترش می‌یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات