تغییرات بزرگ و اساسی در انتظار «گوگل روسیه»

سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو یاندکس Yandex روی پرچم روسیه
سال آینده ساختار مدیریتی «یاندکس» دست‌خوش تحولاتی عظیم می‌شود.
تبلیغات

سه منبع آگاه به رویترز گفتند که انتظار می‌رود تکمیل بازسازی شرکت فناوری روسی یاندکس تا اوایل سال ۲۰۲۴ به تعویق بیفتد.

شرکت فناوری یاندکس که اغلب به آن «گوگل روسیه» می‌گویند، یکی از معدود شرکت‌های روسی بود که پتانسیل تبدیل‌ شدن به کسب‌و‌کاری جهانی را داشت؛ اما بحران اخیر روسیه و اوکراین شرایط را تغییر داد.

به‌مدت بیش از یک سال، یاندکس و مقامات کرملین در حال مذاکره برای جدا‌ کردن کسب‌و‌کار یاندکس روسی از شرکت مادر هلندی آن یعنی Yandex NV بوده‌اند.

هلدینگ هلندی Yandex NV ماه‌ها است که روی ساختار‌دهی مجدد کار می‌کند. این شرکت می‌خواهد مطمئن شود با وجود تحریم‌ها علیه مسکو، برخی از کسب‌و‌کارهایش همچنان به بازارهای غربی دسترسی داشته باشند.

در ابتدا انتظار می‌رفت این معامله‌ی جداسازی در ماه دسامبر (آذر و دی) انجام شود. هر معامله‌ای در نهایت به تأیید سهامداران و دولت روسیه نیاز دارد. یاندکس از اظهار نظر در مورد روند ساختار‌دهی مجدد خودداری کرده است.

شرکت یاندکس قصد دارد سرمایه‌ی سهامداران را از طریق فروش کسب‌وکارهای درآمدزای اصلی روسی خود، مانند موتور جست‌و‌جو و سرویس‌های حمل‌و‌نقل اینترنتی، بازگرداند. این شرکت سپس قصد دارد چهار خط تجاری دیگر را در سطح بین‌المللی توسعه دهد.

یکی از منابع گفته شرکت یاندکس پیشرفت بزرگی داشته و تمام اسناد را به وکلا تحویل داده است، اما مشخص نیست که کار در این ماه تکمیل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات