مدیر ایرانی برای ممنوع‌ کردن فروش اپل واچ ۶۰ میلیون دلار هزینه کرد

سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جو کیانی Joe Kiani مدیرعامل ایرانی مسیمو با کت شلوار خنده خوشحال
اطلاعات فاش‌شده نشان می‌دهند جو کیانی، مدیرعامل ایرانی‌تبار شرکت مسیمو، ۶۰ میلیون دلار برای ممنوعیت فروش اپل واچ هزینه کرده است.
تبلیغات

نقض پتنت‌های شرکت مسیمو به رهبری جو کیانی (متولد شیراز) منجر به ممنوعیت فروش اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ در آمریکا شده است. هر دو شرکت سابقه‌ای طولانی در دعاوی حقوقی داشته‌اند چرا که مسیمو در سال ۲۰۲۰ دادخواست نقض پتنت‌هایش را ثبت کرد.

گفته می‌شود تلاش‌های جو کیانی برای تحریم اپل واچ در ایالات متحده برای او حدود ۶۰ میلیون دلار هزینه در بر داشته است،

به ادعای یکی از افشاگران در X، اپل و مسیمو قبلاً برای گفت‌وگو در مورد یک شراکت بالقوه و همکاری با هم ملاقات کرده بودند، اما اپل قصد داشت فناوری پالس اکسی‌متر را که در محصولات ممنوع‌شده‌ی کنونی وجود دارد، تنها به اسم خود ثبت کند.

اپل برای تحقق برنامه‌ی خود، نه‌تنها ۲۰ کارمند مسیمو را به خدمت گرفت بلکه این شرکت حقوق آن‌ها را نیز دو برابر کرد. علاوه بر این، اپل به مدیر ارشد فناوری مسیمو، ۴ میلیون دلار برای پیوستن به اپل پرداخت کرد.

نام مدیر ارشد فناوری در اطلاعات فاش‌شده، ذکر نشده است، اما تنها در دو هفته‌ی اول حضورش در اپل، ۱۲ حق ثبت اختراع برای حسگرهایی که جزو اسرار تجاری کارفرمای قبلی او بودند، ثبت کرد. این شایعه همچنین می‌گوید که اپل مانند مسیمو تأییدیه‌ی FDA را برای محصولاتش دریافت نکرده است.

در نتیجه مدیر‌عامل مسیمو، جو کیانی، که مهندس برق است، تصمیم گرفت به هر شکلی که شده با اپل مبارزه کند تا مطمئن شود کوپرتینویی‌ها به اهدافشان نمی‌رسند. این راهی سخت و طولانی برای کیانی بوده است، چرا که در سال ۲۰۲۱، کمیسیون تجارت بین‌الملل (ITC) توصیه کرد که فروش ساعت هوشمند اپل به‌دلیل نقض حق ثبت اختراع ممنوع شود.

به نظر نمی‌رسد اپل از این موضوع عقب‌نشینی کند و گفته می‌شود در حال کار روی یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری است که می‌تواند الزامات گمرکی ایالات متحده را تأمین کرده و فروش اپل واچ را از سر بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات