چرا جف بیزوس از آمازون جدا شد؟

یک‌شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نمای نزدیک چهره جف بیزوس / Jeff Bezos بنیان گذار آمازون / Amazon
جف بیزوس که به‌لطف آمازون به ثروتمندترین مرد جهان تبدیل شد، اکنون علت کناره‌گیری از این کسب‌وکار را شرح داده است.
تبلیغات

از زمانی که جف بیزوس، بنیان‌گذار آمازون، از مدیریت این شرکت کناره‌گیری کرد، دو سال می‌گذرد و به‌نظر می‌رسد که در این مدت خودش را با تصرف املاک بیشتر و تقویت عضلات خود و البته کسب‌وکار جدیدش سرگرم کرده است.

پس از مدت‌ها، حالا میلیاردر صنعت فناوری می‌گوید که رفتنش از آمازون به‌دلیل تمرکز بر شرکت موشکی خود یعنی Blue Origin بوده است.

بیزوس در قسمت جدید پادکست Lex Fridman گفت: «سمت مدیرعامل را تحویل دادم تا بتوانم بیشتر وقت و انرژی خود را برای بلو اوریجین صرف کنم.»

به گفته‌ی بیزوس، این تغییر باید انجام می‌شد چون شرکت موشکی نیاز به حرکت سریع‌تری داشت. بیزوس به فریدمن گفت که اگر هنوز هم به‌عنوان مدیرعامل آمازون فعالیت می‌کرد، نمی‌توانست بلو اوریجین را مدیریت کند.

بیزوس در ابتدای پادکست بیان کرد: «زمانی که مدیر آمازون بودم، دیدگاه من این بود که اگر من مدیرعامل هستم باید تمام توجه خودم را به این کسب‌وکار اختصاص بدهم و این برای من بسیار مهم بود. احساس می‌کردم که به تمام سهامداران آمازون تعهدی دارم که این کار را انجام دهم.»

بیزوس با اشاره به اینکه که بیشتر وقت خود را در شرکت جدیدش صرف می‌کند، افزود: «بیشتر وقت من صرف بلو اوریجین می‌شود و من در چند سال گذشته به‌شدت درگیر اینجا بوده‌ام. من اکنون خیلی سخت کار می‌کنم و بیشتر از همه از آن لذت می‌برم، اما روزهای بسیار دردناکی را هم گذرانده‌ام.»

بلو اورجین که توسط بیزوس در سال ۲۰۰۰ تأسیس شد، در رقابت با شرکت‌هایی مانند اسپیس‌ایکس ایلان ماسک و ویرجین گلکتیک ریچارد برانسون قرار دارد. این شرکت تاکنون سه موشک فضایی به نام‌های New Shepard و New Glenn و Blue Moon را توسعه داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات