اپل سال آینده ۴ تریلیون دلاری می‌شود

سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اپل / Apple در بیرون فروشگاه شیشه ای
ارزش بازار اپل از ۳ تریلیون دلار عبور کرده است و پیش‌بینی می‌شود به ۴ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۴ برسد.
تبلیغات

ارزش بازار اپل اخیراً از مرز ۳ تریلیون دلار عبور کرده است و با وجود درآمد کمتر در سال مالی ۲۰۲۳ در مقایسه با دوره‌ی قبل، تحلیلگران نسبت به آینده‌ی این شرکت خوش‌بین هستند.

انتظار می‌رود که کوپرتینویی‌ها از فصل تعطیلات کاملاً بهره‌مند شوند و سال آینده، با ورود به بازار هدست‌ واقعیت مجازی، به ارزش بازار ۴ تریلیون دلار دست یابند.

در بررسی‌های اخیر در زنجیره‌ی تأمین آسیایی اپل هیچ نشانه‌ای از کاهش فروش گوشی آیفون دیده نمی‌شود و تحلیلگران بیان می‌کنند که اپل می‌تواند بین ۲۲۰ تا ۲۳۰ میلیون واحد برای کل سال ۲۰۲۴ فروش داشته باشد. اپل‌ اینسایدر یادداشت سرمایه‌گذاران را مشاهده کرد که به این موضوع اشاره شده بود که سری آیفون ۱۵ در هفته‌های آینده و با شروع فصل تعطیلات فروش قدرتمندی خواهد داشت.

با اوج‌گیری مجدد هواوی، اپل ممکن است رقابتی داغ را در چین تجربه کند. تحلیلگران اشاره می‌کنند که فرصت بزرگی در این کشور برای عرضه‌ی بیش از ۱۰۰ میلیون واحد در سال وجود دارد. این تحلیلگران نه‌تنها پیش‌بینی می‌کنند که اپل تا پایان سال به ارزش ۴ تریلیون دلاری در بازار خواهد رسید، بلکه بخش سرویس‌های نرم‌افزاری این شرکت را یکی از عوامل مؤثر بر ارزش کلی این غول فناوری می‌دانند.

گفته می‌شود که این بخش به تنهایی بین ۱٫۵ تا ۱٫۶ تریلیون دلار ارزش‌گذاری شده است و در بخش‌های مختلف شاهد بوده‌ایم که سرویس‌ها تنها دسته‌ای بوده‌اند که در آمار سه‌ماهه، رشد درآمد بیشتری داشته‌اند و این موضوع نشان می‌دهد که در کنار محصولات سخت‌افزاری، بخش نرم‌افزار هم رشد قابل توجهی دارد.

پیش‌بینی تحلیلگران از ارزش کلی اپل براساس حرکت کنونی این شرکت است و نمی‌توان گفت که تولیدکننده‌ی آیپد و لپ‌‌تاپ مک بوک در ماه‌های آینده همین مسیر را حفظ خواهد کرد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات