آمازون برای فرار از جریمه دولتی، دست‌به‌دامان دادگاه شد

یک‌شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
Amazon Tempo/آمازون تمپو
آمازون از دادگاه درخواست کرد تا شکایت FTC را رد کند؛ چرا که هیچ مدرکی مبنی بر افزایش قیمت‌ها و آسیب رساندن به مشتریان ارائه نشده است.
تبلیغات

آمازون روز جمعه درخواستی را به دادگاه منطقه غربی واشنگتن ارائه داد و از قاضی درخواست کرد که شکایت ضد انحصاری را که توسط کمیسیون تجارت فدرال ایالت متحده (FTC) علیه آن مطرح شده بود، رد کند.

کمیسیون تجارت فدرال و ۱۷ دادستان کل ایالت در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) از آمازون شکایت کردند و این شرکت را به اقدامات انحصاری که برای رقبا و مصرف‌کنندگان ناعادلانه بود، متهم کردند.

به گزارش بلومبرگ، آمازون اکنون استدلال می‌کند که FTC هیچ مدرکی مبنی‌بر افزایش قیمت‌ها یا آسیب‌رساندن به مشتریان ارائه نکرده است.

FTC ادعا می‌کند که آمازون از روش‌های غیرقانونی برای سرکوب رقبا استفاده می‌کند؛ از جمله جریمه‌کردن فروشندگانی که محصولات خود را با قیمت‌های بهتر در جای دیگر می‌فروشند. آمازون محصولات آن‌ها را در نتایج جست‌وجو پنهان می‌کند و فروشندگان را مجبور به استفاده از سرویس خدمات تحویل آمازون پرایم می‌کند.

همچنین آمازون متهم شده که از یک ابزار الگوریتمی با نام رمز «پروژه‌ی نسی» برای افزایش قیمت‌ها بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ استفاده کرده است. در دادخواست FTC آمده که این افزایش قیمت‌ در مجموع بیش از یک میلیارد دلار بود.

آمازون در درخواست خود برای رد این شکایت گفت که صرفاً درگیر روش‌های معمول خرده‌فروشی است که به نفع مصرف‌کنندگان خواهد بود.

هایدی هابارد، وکیل آمازون نوشت: «این شکایت به‌طور غیرمنطقی ادعا می‌کند تلاش‌های آمازون برای پایین نگه‌داشتن قیمت اقلام ویژه، باعث افزایش قیمت‌ برای مصرف‌کنندگان در کل اقتصاد کشور می‌شود.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات