وسترن دیجیتال به دو شرکت تقسیم می‌شود

دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
وسترن دیجیتال
پس‌ از توقف مذاکرات وسترن دیجیتال برای با ادغام کیوکسیا، واحد تولید حافظه‌های فلش این برند از شرکت اصلی جدا می‌شود.
تبلیغات

وسترن دیجیتال چند روز پس‌ از توقف مذاکرات با برند ژاپنی کیوکسیا (Kioxia) اعلام کرد به دو شرکت مستقل تقسیم خواهد شد که یکی از طرفین بر بازار هارد دیسک و دیگری بر بازار حافظه‌های فلش تمرکز خواهد کرد. جالب اینکه سهام وسترن دیجیتال قبل‌ از شروع روند مذکور، بیش‌ از ۱۲ درصد رشد پیدا کرد.

گزارش‌های هفته‌ی گذشته نشان می‌دهد که مذاکرات درباره‌ی ادغام وسترن دیجیتال و هلدینگ کیوکسیا ژاپن به بن‌بست رسیده است؛ زیرا مخالفت SK Hynix به‌عنوان سرمایه‌گذار طرف ژاپنی، انجام چنین کاری را پیچیده‌تر کرده است.

به‌گزارش رویترز، وسترن دیجیتال با اشباع بازار جهانی تراشه‌ها و تقاضای اندک برای محصولات حافظه‌ی فلش دست‌وپنجه نرم می‌کند که به‌نوبه‌ی خود فشار بر سازندگان تراشه را برای ادغام افزایش داده است.

محصولات مرتبط:
3.8
نمای روبرو هارد دیسک وسترن دیجیتال My Passport USB 3.2
210 گرم 19.15 × 75 × 107.2 میلی‌متر
اکسترنال قابل حمل
4 ترابایت 2.5 اینچ
5400 دور در دقیقه USB 3.2 Gen 1
4.7
Western Digital My Book Desktop 14TB / وسترن دیجیتال My Book Desktop ظرفیت 14 ترابایت
1000 گرم 49 × 139.3 × 170.6 میلی‌متر
اکسترنال دسکتاپ (رومیزی)
16 ترابایت 3.5 اینچ
7200 دور در دقیقه USB 3.2 Gen 1

اگر قرارداد وسترن دیجیتال با کیوکسیا منعقد می‌شد، این شرکت ترکیبی حدود یک‌سوم بازار فلش NAND را در جهان زیر سلطه‌ی خود درمی‌آورد و در این زمینه هم‌تراز سامسونگ الکترونیکس قرار می‌گرفت. همچنین، این ادغام می‌توانست موقعیت SK Hynix را به‌عنوان سومین شرکت بزرگ سازنده‌فلش فلش مموری NAND تهدید کند.

باتوجه‌به محدودیت‌های کنونی که وسترن دیجیتال با آن‌ها مواجه شده، هیئت‌مدیره‌ی این برند دید بهتری درباره‌ی تقسیم‌شدن به دو شرکت مستقل دارد. طبق اعلام وسترن دیجیتال، روند جداسازی این شرکت برای نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات