خانه نتفلیکس؛ فضای خیالی فیلم و سریال‌ها به دنیای واقعی راه پیدا می‌کند

یک‌شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو نت فلیکس / Netflix / نتفلیکس روی تلویزیون
نتفلیکس اعلام کرده است که به‌زودی پاتوق دائمی طرفداران خود را با شعبه‌های متعددی در سراسر جهان خواهد ساخت.
تبلیغات

نتفلیکس قصد دارد فروشگاه‌های حضوری جدیدی را افتتاح کند تا مردم بتوانند در دنیای برنامه‌های تلویزیونی دلخواه خود غرق شوند، لباس بخرند، غذاهایی با تم فیلم‌ها بخورند یا حتی در مسابقه‌ی بازی مرکب (اسکویید گیم) شرکت کنند.

به‌گزارش بلومبرگ، بزرگ‌ترین پلتفرم استریم فیلم و سریال در جهان می‌خواهد فروشگاه‌های زنجیره‌ای موسوم به «خانه‌ی نتفلیکس» را راه‌اندازی کند تا علاوه‌بر فروش انواع کالا مانند پوشاک و موادغذایی، مردم را با محتواهای خاص خود مثل انجام مسابقه و بازی‌های متناسب با فیلم‌های روز سرگرم کند.

در‌حال‌حاضر، جزئیات زیادی از پروژه‌ی نتفلیکس مشخص نیست؛ از‌جمله اینکه فروشگاه‌های دائمی در کجاها راه‌اندازی خواهند شد. انتظار می‌رود که دو شعبه‌ی اول خانه‌ی نتفلیکس در سال ۲۰۲۵ در ایالات متحده افتتاح شوند و سپس شعبه‌های مختلف در سطح جهان گسترش یابند.

جاش سایمون، مدیر محصول نتفلیکس، در مصاحبه با بلومبرگ بیان کرد: «متوجه شدیم که طرفداران چقدر علاقه دارند در دنیای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیون غرق شوند و به این موضوع فکر کرده‌ایم که چگونه می‌توانیم تجربه‌ی بهتری خلق کنیم.»

در سال‌های گذشته، نتفلیکس ۴۰ برنامه‌ی هیجان‌انگیز موقت را در ۲۰ شهر جهان راه‌اندازی کرد؛ اما خانه‌ی نتفلیکس اولین محل دائمی این شرکت خواهد بود. راه‌اندازی خانه‌ی نتفلیکس نشان‌دهنده‌ی افزایش توجه به بازاریابی و خلق تجربه‌ی بهتر برای مشتریان است.

شرکت‌های رسانه‌ای از محصولات مصرفی مثل لباس‌ و اسباب‌بازی برای تبلیغ شخصیت‌های خیالی و تولید درآمد اضافی استفاده می‌کنند. این کار برای Netflix کاملاً جدید است؛ شرکتی که همواره تهیه‌کنندگان برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها آن را به‌ بازاریابی نامناسب و ناکافی متهم می‌کردند. بنابراین، نگاه مدیران به خانه‌ی نتفلیکس بیشتر به روشی برای تبلیغ محصولات تلقی می‌شود تا به‌عنوان منبع معنی‌داری از درآمد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات