اپل با دو میلیارد دلار، حق پخش مسابقات فرمول یک را در اختیار می‌گیرد

یک‌شنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
چهره تیم کوک مدیرعامل اپل Tim Cook Apple از نمای نزدیک
اپل احتمالاً در حال امضای قراردادی دو میلیارد دلاری برای دریافت حق پخش انحصاری مسابقات فرمول یک است.
تبلیغات

اپل علاقه‌ی زیادی به فرمول یک (مسابقات اتومبیل‌رانی جایزه‌بزرگ) دارد و احتمالاً سرمایه‌گذاری سنگینی روی آن انجام می‌دهد. به ادعای منابع آگاه، اپل حاضر است برای دریافت حق پخش مسابقات فرمول یک، سالانه دو میلیارد دلار پرداخت کند. درصورت بسته‌شدن قرارداد، اپل حق پخش انحصاری را دریافت خواهد کرد.

ادعای علاقه‌مندبودن اپل به مسابقات فرمول یک، در شماره‌ی جدید مجله‌ی بیزنس‌ اف‌وان مطرح شد. در حال حاضر مدیران لیگ فرمول یک سالانه یک میلیارد دلار حق پخش از شرکت‌های مختلف دریافت می‌کنند. اپل از منابع مالی کافی برخوردار است تا دو برابر پول بیشتر بدهد.

علاقه‌ی اپل به دریافت حق پخش فرمول یک، پس از آغازبه‌کار موفقیت‌آمیز سرویس MLS Season Pass بسیار بیشتر شده است. اپل ازطریق این ویژه‌برنامه، بازی‌های لیگ برتر فوتبال آمریکا را پخش می‌کند.

لیگ فرمول یک قراردادهای متعددی با شرکت‌های مختلف دارد و اپل حتی در صورت امضای قرارداد جدید، فعلاً نمی‌تواند حق پخش انحصاری مسابقات را در اختیار بگیرد.

در حال حاضر حق پخش بازی‌های فرمول یک در آمریکا، تا سال ۲۰۲۵ در اختیار شبکه‌ی ESPN است. احتمالاً قرارداد اپل و لیگ فرمول یک از سال ۲۰۲۵ اجرایی خواهد شد. گفته می‌شود اپل به‌دنبال امضای قرارداد هفت‌ساله است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات