بهترین شرکت‌های دنیا از نگاه مجله تایم؛ مایکروسافت به صدر فهرست تکیه زد

شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
مطالعه 1 دقیقه
ساتیا نادلا / Satya Nadella مدیرعامل مایکروسافت خط و نشان کشیدن با انگشت
مجله‌ی تایم می‌گوید مایکروسافت بالاتر از اپل، گوگل و متا بهترین شرکت در کل دنیا است.
تبلیغات

مجله‌ی تایم می‌گوید که مایکروسافت با کسب امتیاز ۹۶٫۴۶ از ۱۰۰، اکنون بهترین شرکت در کل دنیا است. با این دستاورد جدید، ماه پرتب‌و‌تاب مایکروسافت تکمیل شد.

هفته‌ی گذشته اشتباه غیرمنتظره‌ی مایکروسافت باعث شد بخش قابل‌توجهی از برنامه‌های آینده‌ی برند ایکس باکس فاش شود. این شرکت همچنین کنفرانس مطبوعاتی جدیدی برگزار کرد و از انتشار جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ خبر داد.

۱۰ شرکت برتر دنیا ۲۰۲۳ از نگاه مجله تایم

مجله‌ی تایم در همکاری با مؤسسه‌ی Statista فهرست بهترین شرکت‌های دنیا را منتشر کرده و مایکروسافت را در صدر قرار داده است. در رتبه‌های بعدی به‌ترتیب اپل، آلفابت (شرکت مادر گوگل) و متا قرار گرفتند. تایم برای شناسایی بهترین شرکت‌های دنیا، فرمولی از «رشد درآمد، نظرسنجی‌های رضایت کارکنان و حاکمیت محیطی، اجتماعی و شرکتی»‌ را در نظر گرفت.

بر اساس گزارش تایم، مایکروسافت در سال مالی اخیر ۷۲ میلیارد دلار درآمد کسب کرد که نشان‌دهنده‌ی رشد چشم‌گیر ۶۳ درصدی نسبت‌به سال ۲۰۲۰ است. تایم می‌گوید میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای مایکروسافت در همین بازه‌ی زمانی ۰٫۵ درصد پایین آمده است.

بررسی‌های تایم نشان می‌دهد که مایکروسافت فرصت درآمدزایی بیشتری برای زنان و اقلیت‌های نژادی و قومی در ایالات متحده ایجاد کرده است. ظاهراً در اغلب مواقع، زنان و اقلیت‌ها در مایکروسافت حقوق بیشتری نسبت‌ به مردان می‌گیرند.

حدوداً دو ماه پیش نظرسنجی داخلی فاش‌شده از مایکروسافت نشان داد که کارمندان رضایت زیادی از این شرکت ندارند؛ بااین‌حال مجله‌ی تایم، مایکروسافت را در زمینه‌ی رضایت کارمندان در رتبه‌ی اول قرار داده و آلفابت در این زمینه دوم، متا سوم و اپل چهارم است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات