دادگاهی در آمریکا، گوگل را ۳۲٫۵ میلیون دلار جریمه کرد

شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو گوگل / Google در میان جمعیت
دادگاهی در آمریکا می‌گوید گوگل به‌دلیل نقض پتنت‌ شرکت سونوس موظف است ۳۲٫۵ میلیون دلار جریمه پرداخت کند.
تبلیغات

سونوس، تولیدکننده‌ی اسپیکر، از نبرد حقوقی با گوگل سربلند بیرون آمد تا جریمه‌ای ۳۲٫۵ میلیون دلاری به غول آمریکایی صنعت فناوری تحمیل کند. بر اساس حکم دادگاه، گوگل پتنت‌ سونوس را نقض کرده است. این پتنت‌ به قابلیتی ارتباط دارد که پخش همزمان صدا را در چندین اسپیکر امکان‌پذیر می‌کند. پخش همزمان صدا یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های اسپیکر سونوس در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

به نوشته‌ی گیزموچاینا، قاضی دادگاه پیش‌تر در حکم اولیه علیه گوگل موضع گرفت و گفت محصولات قبلی این شرکت نظیر Chromecast Audio و Google Home پتنت‌های سونوس را نقض کرده‌اند. دادگاه جدید به این موضوع ارتباط داشت که آیا گوگل در محصولات جدیدش نیز به نقض پتنت ادامه داده است یا نه. در نهایت دادگاه گفت محصولات جدید گوگل پتنت را نقض نمی‌کنند.

هیئت‌منصفه‌ی دادگاه می‌گوید گوگل پتنت اول را نقض کرده، اما هیچ نشانه‌ای مبنی‌بر نقض پتنت دوم که به کنترل اسپیکر ازطریق گوشی هوشمند ارتباط دارد، دیده نمی‌شود. هیئت‌منصفه‌ی دادگاه همچنین چهار درخواست دیگر سونوس را که به نقض پتنت ارتبط داشت، رد کرده است.

گوگل می‌گوید مجادله‌ی حقوقی با سونوس به قابلیت‌هایی ارتباط دارند که چندان استفاده نمی‌شوند. به گفته‌ی این شرکت، از بین ۶ پتنتی که سونوس مدعی نقض آن‌ها شده بود، صرفاً یک مورد به تأیید دادگاه رسید. گوگل می‌گوید که خودش را به توسعه‌ی مستقل فناوری‌ها و رقابت منصفانه متعهد می‌داند.

با وجود صدور حکم دادگاه، احتمالاً مجادله‌ی بین گوگل و سونوس همچنان ادامه خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات