سقوط آزاد درآمد شیائومی همزمان با واگذاری سلطنت بازار هند به سامسونگ

شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
مجسمه لوگو شیائومی / Xiaomi نارنجی در محیط روباز کنار ساختمان روی چمن
شیائومی که اخیراً جایگاه نخست بازار موبایل هند را به سامسونگ واگذار کرده، با افت شدید درآمد و سود مواجه شده است.
تبلیغات

شیائومی، غول چینی صنعت فناوری، در گزارش مالی جدیدش از افت قابل‌توجه درآمد در فصل چهارم سال گذشته خبر داده است. شیائومی می‌گوید افت درآمد نتیجه‌ی کاهش فروش گوشی‌های هوشمند است. همه‌گیری ویروس کرونا اختلالات زیادی در چین ایجاد کرد تا شرایط برای شیائومی بدتر شود. با در نظر گرفتن این‌که صنعت فناوری بازاری بسیار رقابتی دارد، کاهش فروش گوشی خبر خوبی برای شیائومی نیست.

بر اساس گزارش گیزموچاینا، فروش محصولات شیائومی در فصل چهارم سال گذشته‌ی میلادی به ۶۶٫۰۵ میلیارد یوان (۹٫۶ میلیارد دلار) رسید که نشان‌دهنده‌ی افت ۲۲٫۸ درصدی نسبت‌به فصل چهارم سال ۲۰۲۱ است. البته آمار فروش شیائومی در فصل پایانی ۲۰۲۲ بهتر از انتظار تحلیلگران بود.

این چهارمین فصل متوالی است که درآمد شیائومی روند نزولی دارد. به‌علاوه، درآمد شیائومی هرگز در یک فصل به‌میزان ۲۲٫۸ درصد افت نکرده بود. سود خالص شیائومی در فصل چهارم به تنها ۱٫۴۶ میلیارد یوان (۲۱۲٫۵۸ میلیون دلار) رسید که از افت ۶۷٫۳ درصدی نسبت‌ به فصل چهارم ۲۰۲۱ خبر می‌دهد.

کاهش شدید سهم شیائومی در بازار هند؛ سامسونگ گوی رقابت را از برند چینی ربود
کاهش شدید سهم شیائومی در بازار هند؛ سامسونگ گوی رقابت را از برند چینی ربود
مطالعه '2

شیائومی در چند وقت اخیر با یک‌سری چالش‌ها مواجه بوده است. این شرکت در فصل چهارم ۲۰۲۲ جایگاه نخست بازار هند را که سال‌ها بر آن حکمرانی می‌کرد از دست داد. هند بازاری بسیار پر اهمیت برای شیائومی است. شیائومی در فصل چهارم ۲۰۲۲ به‌میزان ۲۴ درصدی گوشی کمتر روانه‌ی بازار هند کرد.

مطابق آمار، سامسونگ در فصل چهارم ۲۰۲۲ برترین برند بازار موبایل هند بود و ویوو در رتبه‌ی دوم قرار گرفت تا شیائومی جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد. لو ویبینگ، رئیس گروه تجاری شیائومی، می‌گوید این شرکت برای احیای قابل‌توجه فروش و سود نیاز به زمان دارد و احتمالاً افت سالانه‌ی درآمد در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۳ نیز ادامه خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات