چت جی پی تی ChatGPT روی آیفون با لوگو OpenAI

تماشا کنید: خالق ChatGPT با هوش مصنوعی انسان‌گونه تاریخ‌ساز می‌شود؟

داستان پیدایش OpenAI؛ شرکتی که در خبرسازترین اتفاقات دنیای فناوری نقش دارد
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵مطالعه 1 دقیقه
OpenAI که بیشتر به‌خاطر توسعه‌ی چت‌بات ChatGPT بر سر زبان‌ها افتاده، سال‌ها است که هدف بزرگی دنبال می‌کند: توسعه‌ی هوش مصنوعی انسان‌گونه.
تبلیغات

ChatGPT ،DALL-E و نسخه‌ی جدید بینگ وجه اشتراک مهمی دارند: هر سه‌ی این سرویس‌های خبرساز از فناوری‌های هیجان‌انگیزی استفاده می‌کنند که توسط شرکت OpenAI توسعه داده شده‌اند. OpenAI که توسط سم آلتمن مدیریت می‌شود، همواره شرکتی مرموز بوده. تعداد بسیار کمی از کارکنان OpenAI جزئيات پروژه‌های آینده‌نگرانه‌ی این شرکت را می‌دانند.

یکی از پروژه‌های جاه‌طلبانه‌ی اوپن ای آی، دست‌یابی به هوش مصنوعی انسان‌گونه است. این شرکت جزئیات زیادی به رسانه‌ها ارائه نداده، اما می‌گوید خودش را به «گذار تدریجی» از دنیای فعلی به دنیای مبتنی‌بر هوش مصنوعی متعهد می‌داند.

تماشا در یوتیوب

دانشمندان OpenAI در تلاشند سیستم هوش جامع مصنوعی (AGI) را توسعه دهند. این نسخه‌ از هوش مصنوعی همچون انسانِ خودآگاه فکر می‌کند، استدلال می‌کند و تصمیم می‌گیرد. هوش جامع مصنوعی، سیستمی بسیار پرکاربرد خواهد بود، اما اگر به‌خوبی مدیریت نشود، می‌تواند بحران بیافریند.

OpenAI در روزهای آغازین فعالیتش گفت در صورت دست‌یابی به هوش جامع مصنوعی، از این سیستم برای تسلط کامل بر دنیا استفاده نخواهد کرد. OpenAI متعهد است که فناوری جدیدش را به امن‌ترین شکل ممکن توسعه دهد.

ایلان ماسک، سم آلتمن و پیتر تیل هم‌بنیان‌گذاران سرشناس شرکت OpenAI هستند. البته ماسک دیگر جایی در این شرکت ندارد و تمام سهامش را فروخته است.

شما می‌توانید اکانت آماده و وریفای‌شد‌ه‌ی OpenAI را با خیال راحت از نامبرلند تهیه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات