ایلان ماسک اخراج ۷۵ درصد از کارمندان توییتر را تکذیب کرد

پنج‌شنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
بلومبرگ می‌گوید ایلان ماسک در گفت‌و‌گو با کارمندان توییتر، تعدیل ۷۵ درصد از نیروی کار را که توسط واشینگتن پست ادعا شده بود تکذیب کرده است.
تبلیغات

براساس نوشته‌ی تک‌کرانچ به نقل از بلومبرگ، ایلان ماسک به کارمندان توییتر گفته است که برخلاف شایعه‌های منتشرشده قصد ندارد ۷۵ درصد از آن‌ها را اخراج کند. هفته‌ی گذشته منابعی آگاه مدعی تعدیل ۷۵ درصد نیروها در توییتر پس از تصاحب این شبکه‌ی اجتماعی به دست ایلان ماسک شده بودند.

مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس بارها از برنامه‌ی خود برای افزایش درآمد توییتر سخن گفته است و به‌نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین بخش‌های این برنامه تعدیل نیرو باشد. در حال حاضر ۷٬۵۰۰ نفر مشغول کار در توییتر هستند. واشینگتن پست می‌نویسد برنامه‌ی ایلان ماسک این است که درآمدهای توییتر را در عرض سه سال دو برابر کند.

ایلان ماسک شب گذشته به وقت تهران وارد دفتر مرکزی توییتر شد و به پروفایل خود در این شبکه‌ی اجتماعی عبارت Chief Twit را اضافه کرد.

ورود ایلان ماسک Elon Musk به مقر توییتر با سینک

لحظه‌ی ورود ایلان ماسک به مقر توییتر

گفته می‌شود ایلان ماسک به‌دنبال پیاده‌سازی سیستم «رتبه‌بندی دسته‌ای» در محیط کار توییتر است تا تعداد کارکنان را کاهش دهد. این رویکرد در سال ۲۰۱۳ از سیستم کاری مایکروسافت حذف شد چون آمار نشان می‌داد که باعث شده است فرهنگی نامناسب در محیط کار حکم‌فرما شود.

قاضی دادگاه دلاور تا روز ۶ آبان (فردا) به ایلان ماسک فرصت داده است تا قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری توییتر را ببندد. تمامی شواهد حاکی از آن است که قرارداد تا جمعه بسته می‌شود. شایعه‌ها می‌گویند ماسک این موضوع را تأیید کرده است.

رویترز می‌گوید جمعه‌ی این هفته با نهایی شدن قرارداد بین ایلان ماسک و توییتر، معامله‌ی سهام این شبکه‌ی اجتماعی «به‌شکل فوری» متوقف می‌شود، چون توییتر به شرکتی خصوصی تبدیل خواهد شد. وال‌استریت ژورنال می‌گوید بانک‌دارانی که با ماسک همکاری می‌کنند، روند پرداخت ۱۳ میلیارد دلار وام را شروع کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات