AMD با اتکا بر جامعه متن‌باز قصد دارد خودش را از رقبا متمایز کند

پنج‌شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
AMD همچنان به استخدام توسعه‌دهندگان پلتفرم‌های متن‌باز ادامه می‌دهد و ظاهراً به‌طورویژه روی استعدادهای این حوزه حساب باز کرده است.
تبلیغات

به‌گزارش Wccftech و به‌نقل از Phoronix، ای‌‌‌‌‌ام‌‌‌دی در چند وقت اخیر تعداد زیادی توسعه‌دهنده‌ی متمرکز بر لینوکس و سایر پلتفرم‌های متن‌باز را استخدام کرده است و همچنان به روند استخدام آنان ادامه می‌دهد. تیم قرمز اکنون به‌دنبال توسعه‌دهندگانی است که بتوانند پشته‌ی درایور GPU را توسعه دهند و روی راهکارهای جدیدی در حوزه‌ی مالتی‌مدیا متمرکز شوند.

AMD در پروژه‌های متن‌باز پردازنده‌ی گرافیکی ایفای نقش می‌کند که از آن‌ها در محصولاتی مثل خودرو تسلا مدل S و کنسول دستی استیم دک استفاده می‌شود. به‌غیر از این دو محصول بسیار مهم، فعالیت‌های مهندسان AMD برای جامعه‌ی گیمینگ لینوکس نیز مهم است. تیم قرمز به‌طورمداوم تلاش می‌کند درایورهای گرافیکی متن‌باز خود را به‌روز نگه دارد.

موقعیت شغلی جدید AMD به‌دنبال مهندسی است که بتواند به این شرکت در توسعه‌ی درایور متن‌باز گرافیکی کمک کند. متقاضی این موقعیت شغلی باید تجربه‌ی کار با VA-API و کدک‌های ویدئویی و محتواهای چندرسانه‌ای را در کارنامه داشته باشد و بتواند با OpenGL و Vulkan کار کند. همچنین، باید از کدک‌های ویدئویی AV1 مطلع باشد.

AMD به‌تازگی فناوری FidelityFX Super Resolution موسوم به FSR را متن‌باز کرده و دردسترس اکوسیستم کامپیوترهای شخصی و ایکس باکس قرار داده است. استخدام نیروهای جدید به‌وضوح نشان می‌دهد AMD بیشتر از هر زمان دیگری به جامعه‌ی متن‌باز متعهد است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات