بریتانیا تحقیق روی قرارداد ۶۸٫۷ میلیارد دلاری مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد را آغاز می‌کند

پنج‌شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
نهاد ناظر بر قوانین ضدانحصار در بریتانیا گفته است که تحقیق روی قرارداد خبرساز مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد را آغاز می‌کند. این قرارداد ۶۸٫۷ میلیارد دلار ارزش دارد.
تبلیغات

مایکروسافت به منظور نهایی کردن قرارداد ۶۸٫۷ میلیارد دلاری تصاحب اکتیویژن بلیزارد باید افزون‌بر کمسیون فدرال تجارت در ایالات متحده، نهادهای تنظیم مقررات دیگری را نیز راضی کند. سازمان رقابت و بازارها در بریتانیا روز گذشته در بیانیه‌ای گفت تحقیقات خود را روی قرارداد خبرساز بین مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد آغاز می‌کند.

سازمان رقابت و بازارها می‌گوید متخصصانش در حال بررسی شرایط هستند تا بفهمند که قرارداد بین این دو شرکت باعث کاهش قابل‌توجه رقابت در بریتانیا می‌شود یا خیر. این سازمان در تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱۰ شهریور ۱۴۰۱) تصمیم خود مبنی‌بر آغاز تحقیقات گسترده را اعلام خواهد کرد.

به گزارش انگجت، قراردادهای بزرگ این‌چنینی معمولاً به‌شدت تحت نظارت قرار می‌گیرند و به احتمال زیاد مایکروسافت پیش از اعلام عمومی تصاحب اکتیویژن بلیزارد خودش را برای این شرایط آماده کرده بود.

ردموندی‌ها در ماه‌های اخیر اقداماتی برای جلب رضایت نهادهای تنظیم مقررات انجام داده‌اند. برای مثال دو ماه پیش مایکروسافت توافق‌نامه‌ی جدیدی با اتحادیه‌ی کارکنان ارتباطات آمریکا امضا کرد. این‌ که چنین اقداماتی تا چه حد روی پیشرفت روند بسته شدن قرارداد با اکتیویژن بلیزارد تأثیر می‌گذارد، نامشخص است.

انویدیا سال گذشته اعلام کرده بود که شرکت آرم را با پرداخت ۴۰ میلیارد دلار تصاحب می‌کند، اما فشار از سوی نهادهای تنظیم مقررات به حدی زیاد بود که تیم سبز در نهایت مجبور شد از قرارداد عقب‌نشینی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات