پت گلسینگر برای اطمینان از ظرفیت تولید بیشتر TSMC، از این شرکت بازدید کرد

شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل اینتل برای اطمینان از تعهدات TSMC و تضمین برخورداری از ظرفیت تولید بیشتر این فاندری، روز ۱۸ فروردین به تایوان سفر کرد.
تبلیغات

براساس گزارش‌های رسانه‌های تایوانی، پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، پنجشنبه ۱۸ فروردین، برای گفت‌وگوهای رو‌دررو با مدیران ارشد TSMC برای مدت کوتاهی به تایوان سفر کرد. این رسانه‌ها هدف اصلی سفر گلسینگر به تایوان را تلاشی برای تضمین برخورداری اینتل از ظرفیت تولید بیشتر محصولاتی با لیتوگرافی زیر ۷ نانومتری و تراشه‌هایی قدیمی‌تری عنوان کردند که با لیتوگرافی بالای ۱۰ نانومتری (mature-node) تولید می‌شوند.

به‌گزارش Tomshardware، گلسینگر برای بررسی اطمینان از پایبندبودن بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه در جهان به تعهدهای خود درقبال سفارش‌های اینتل به تایوان رفت. علاوه‌بر‌این، به‌نظر می‌رسد اینتل قصد دارد از ظرفیت بیشتر تولیدات TSMC برخوردار شود؛ البته هنوز مشخص نیست که این تولیدات به چه محصولی (پردازنده یا پردازنده‌ی گرافیکی یا محصول دیگری) اشاره می‌کنند.

تأمین قطعات کامپیوتری با استفاده از تراشه‌هایی که با لیتوگرافی بالای ۱۰ نانومتری (mature-node) تولید می‌شوند، یکی از موضوع‌هایی که گلسینگر قصد دارد درباره‌اش با TSMC مذاکره کند. براساس برخی شایعات، کمبود قطعاتی مانند تراشه‌های LAN (تولید‌شده با لیتوگرافی بالای ۱۰ نانومتری) سرعت ارسال سرورهای اینتل را کاهش داده است و مدیرعامل اینتل قصد دارد این نوع تراشه‌ها را به فهرست خرید خود از TSMC اضافه کند.

گلسینگر پس از اقامت کوتاه در دوران قرنطینه در تایوان، به ژاپن سفر کرد تا با شرکت‌هایی مانند توکیو الکترون نیز صحبت کند، او پس از توقف در هند به ایالات متحده بازخواهد گشت.

بازدید گلسینگر از TSMC برای بسیاری از ناظران صنعت تولید تراشه غافل‌گیرکننده بود. تایوان یکی از کشور‌هایی است که برای مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹ از استراتژی کنترل و سرکوب حداکثری استفاده می‌کند و گلسینگر در زمانی به این کشور سفر کرد که قرنطینه‌ی سخت‌گیرانه‌ای برای شهروندان این کشور اعمال شده بود. چند ماه پیش و در اواسط دسامبر ۲۰۲۱، گلسینگر از TSMC بازدید کرد؛ اما آن زمان اطلاعات زیادی درباره اهداف سفر قبلی او به تایوان منتشر نشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات