آمازون دومیلیون کالای تقلبی را در سال ۲۰۲۰ کشف و نابود کرد

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
آمازون در سال گذشته‌ی میلادی بیش از دومیلیون کالای تقلبی را مصادره و نابود کرده است. این شرکت می‌گوید همچنان به تلاش‌هایش ادامه می‌دهد تا تعداد کالای تقلبی به صفر برسد.
تبلیغات

جنگ آمازون (Amazon) با فروشندگان محصول تقلبی در این فروشگاه بزرگ آنلاین همچنان ادامه دارد. ZDNet می‌نویسد آمازون دومیلیون محصول تقلبی را در سال گذشته‌ی میلادی کشف و نابود کرده است.

آمازون یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه‌ی تجارت الکترونیک است که به‌خاطر رویدادهای خرید نظیر پرایم دی نامی آشنا در بین کاربران اینترنت محسوب می‌شود،. این شرکت به فروشندگان متفرقه در سراسر دنیا امکان می‌دهد کالاهای خود را در پلتفرم آمازون بفروشند؛ بااین‌حال با نگاهی خلاصه به محصولات موجود در آمازون قطعا خواهید فهمید که مشکلاتی وجود دارند.

کالاهای تقلبی، کالاهای کم‌کیفیت، تصاویر گمراه‌کننده و موارد این‌چنینی بارها در نظرات خریداران در صفحه‌ی محصولات آمازون دیده شده‌اند. آمازون با اقدامات زیادی به‌طور گسترده با کالاهای تقلبی مقابله می‌کند.

شماری از فروشندگان به روش‌های مختلف از فرصتی سوءاستفاده می‌کنند که پلتفرم محبوب آمازون دراختیارشان قرار می‌دهد. برای مثال، مدتی پیش یکی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام تصاویری گمراه‌کننده از محصولی تقلبی منتشر کرد تا محصول را به مشتریان بفروشد؛ ولی آمازون متوجه این اتفاق شد و حساب کاربری او را بست. بااین‌همه، هنوزهم کلاه‌برداران زیادی در آمازون مشغول فعالیت‌اند که بدون شناسایی‌شدن، جنس تقلبی به مردم می‌فروشند.

آمازون اخیرا نخستین «گزارش محافظت از برند» را منتشر کرده است تا جزئیاتی درباره‌ی مقابله با فروشندگان اجناس تقلبی ارائه دهد. آمازون گفته است می‌خواهد تعداد کالاهای تقلبی پلتفرم خود را به صفر برساند. 

براساس گزارش جدید آمازون که به عملکرد این شرکت در سال ۲۰۲۰ ارتباط دارد، تعداد بیشتری از افراد سودجو در یک سال گذشته تلاش کرده‌اند قوانین آمازون را دور بزنند و کالای تقلبی به مردم بفروشند. آمازون با راهکارهای خاصی متوجه فرستاده‌شدن میلیون‌ها محصول تقلبی به مراکز ارسال کالا شده و آن‌ها را مصادره کرده است تا نابودشان کند. آمازون می‌گوید با نابودکردن کالاهای تقلبی نمی‌گذارد در جای دیگری از زنجیره‌ی تأمین بازفروش شوند.

این غول حوزه‌ی تجارت الکترونیک می‌گوید بیش از ۱۰ میلیون محصول «مشکوک» پیش از منتشرشدن روی پلتفرم حذف شدند. همچنین، بیش از شش‌میلیون بار متوجه شد افرادی که حساب کاربری‌شان به‌خاطر فروش جنس تقلبی بسته شده، به‌دنبال ایجاد حساب جدید بوده‌اند که در تمامی موارد آمازون جلوی ایجاد حساب کاربری جدید را گرفت. 

آمازون می‌گوید کمتر از ۰٫۰۱ درصد از محصولات فروخته‌شده با شکایت مشتری مبنی‌بر تقلبی بودن مواجه شده‌اند. در این رابطه، بیش از هفت‌هزار کسب‌و‌کار کوچک به تیم‌های حقوقی در ایالات متحده و اروپا معرفی شدند. آمازون در سال گذشته‌ی میلادی بیش از هفتصدمیلیون دلار برای جلوگیری از فروش کالاهای تقلبی سرمایه‌گذاری کرد.

آمازون می‌گوید همچنان به فعالیت‌هایش در این زمینه به‌طور جدی ادامه می‌دهد و تا زمانی‌که تعداد کالاهای تقلبی در پلتفرمش به صفر نرسد، دست از تلاش برنمی‌دارد. جنگ با فروشندگان جنس تقلبی شدت گرفته است؛ چون این افراد همواره به‌دنبال راه‌های جدیدی برای دور زدن قوانین هستند و باید از روش قانونی با آن‌ها برخورد کرد. 

یکی از دیگر از مشکلاتی که آمازون با آن مواجه شده، فروشندگانی هستند که در ازای دریافت امتیاز پنج ستاره به مشتریان پول می‌دهند. اوایل ماه جاری میلادی، اعلام شد تقریبا دویست‌هزار نفر در کلاه‌برداری‌ای هماهنگ‌شده نقش داشته‌اند. در این کلاه‌برداری که احتمالا در چین مدیریت شده، فروشندگان پس از دریافت بررسی مثبت مشتریان، پول محصول را به آن‌ها بازپرداخت کرده‌اند. آمازون صراحتا می‌گوید کسانی که سیاست‌های کاری این شرکت را نقض کنند، تعلیق و مسدود و علیه آن‌ها اقدام قانونی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات