D1-kifpool

آموزش طراحی محصول؛ قسمت سوم

چهارشنبه 7 آذر 1397 - 18:00
مطالعه 11 دقیقه
طراحان محصول با ترکیب هنر و علم و فناوری، ایده‌ها را به محصولاتی جدید تبدیل می‌کنند که کاربردی و موردتقاضای کاربران است.
تبلیغات
D4-mcid4

در دو قسمت قبل آموزش طراحی محصول، فرایند طراحی محصول را کامل و با جزییات شرح دادیم. در آخرین بخش از این مجموعه، چک‌لیست طراحی محصول را بیان می‌کنیم که جمع‌بندی و فرمولاسیون مراحل قبلی است. چک‌لیست Koberg و Bagnell، مرجعی عالی برای تیم‌های طراحی است که روند رسمی تبدیل ایده به محصول نهایی قابل‌عرضه به بازار و ضروریات آن را فهرست می‌کند.

product design process

۱. فرایند طراحی محصول

آنالیزها

در ابتدای این فرایند، باید تحقیق گسترده‌ای درباره‌ی واقعیت‌ها و اشکال حقیقی مسئله انجام شود. داده‌هایی که از تحقیقات حاصل می‌شود، راه‌حل‌های احتمالی برای مشکلات را مطرح می‌کند و بهترین راهکار رسیدن به این راه‌حل‌ها را نشان می‌دهد. در این بخش، دو مرحله به‌طور رسمی دخیل هستند:

۱. پذیرش وضعیت: طراحان درمقابل پروژه و شناسایی راه‌حل متعهد هستند. برای دستیابی به این هدف، منابع دردسترس باید به‌طور مؤثر باهم تلفیق شوند؛

۲. تجزیه‌وتحلیل: تیم، تحقیقات را به‌منظور جمع‌آوری داده‌های مرتبط برای رسیدن به راه‌حل آغاز می‌کند.

مفهوم

وقتی محدوده‌ی مشکل و راه‌حل‌های بالقوه مشخص می‌شود، راه‌حل نهایی با جزییات شناسایی و تفهیم می‌شود. به‌عبارتی در این مرحله، تیم متوجه می‌شود راه‌حل تصویرسازی‌شده تا چه حد نیازهای مشتریان را برآورده می‌کند. در این بخش، با مرحله‌ی پایه‌ای فرایند طراحی محصول روبه‌رو هستیم. تیم، مسئله یا مسائل مهم را شناسایی می‌کند. تیم با استفاده از پارامترهای موقعیت و شرایط مشکل، پارامترهای اجرایی، یعنی اهداف و محدودیت‌ها را مشخص و اطلاعات را برهمین‌اساس تجزیه‌وتحلیل می‌کند.

Synthesis

هم‌گذاری

در این مرحله، راه‌حل‌ها به ایده‌ها تبدیل و بهترین آن‌ها متمایز می‌شوند. ایده‌های طراحی به ساخت پروتوتایپ‌هایی می‌انجامند که پایه‌ی محصول نهایی هستند. این بخش را می‌توان به چهار مرحله تقسیم کرد:

۱. ایده‌پردازی: طی یک یا چندین جلسه‌ی بحث و تبادل‌نظر، همه‌ی ایده‌ها و راه‌حل‌های ممکن مطرح می‌شوند. بهترین بانک ایده، زمانی ایجاد می‌شود که هیچ سوگیری و قضاوت خاصی درباره‌ی ایده‌های ارائه‌شده وجود نداشته باشد؛

۲. انتخاب: از بین ایده‌های مطرح‌شده در جلسه‌ی ایده‌پردازی، چند ایده‌ی محدود انتخاب می‌شوند که احتمالا به بهترین نتایج ختم می‌شوند. از این مرحله، می‌توان برنامه‌ریزی‌های تولید محصول را آغاز کرد؛

۳. پیاده‌سازی: پروتوتایپ‌ها ساخته می‌شوند و برنامه‌ی تولید محصول به جلو حرکت می‌کند؛

۴. ارزیابی: در مرحله‌ی نهایی، پروتوتایپ‌ها باید آزمایش شوند و اصلاحاتی اعمال می‌شوند که به بهبود کار کمک می‌کنند. اگر پروتوتایپ عملکرد موردانتظار را نداشته باشد، احتمال تکرار مرحله‌ی ایده‌پردازی وجود دارد.

PRODUCT DESIGN STAGES

۲. مراحل طراحی محصول

برای طراحی محصولات موفق باید مراحلی را به‌طور نظام‌مند دنبال کنیم که در اولین بخش چک‌لیست ذکر کردیم. بنابراین در بخش دوم، با مراحل دیگری مواجه هستیم:

خلاصه‌ی طراحی

خلاصه‌ی طراحی درواقع بیانیه‌ای هدفمند است که مشکلی را شرح می‌دهد که باید حل شود. این بیانیه آغازی برای جهت‌یابی تیم محسوب می‌شود. بااین‌حال، خلاصه‌ی طراحی حاوی اطلاعات کافی برای ایجاد روند واقعی طراحی نیست.

مشخصات طراحی محصول (PDS)

PDS یکی از مراحل حیاتی طراحی محصول است که غالبا از آن غفلت می‌شود. سند PDS جزییات مشکل را مستندسازی می‌کند. پیش‌ازآنکه تیم کار خود را روی تولید راه‌حل شروع کند، باید درک عمیقی از مشکل شناسایی‌شده به‌دست آورد. این سند باید پس از گفت‌وگو با مشتری و تجزیه‌وتحلیل بازار و رقبا طراحی شود. تیم طراحی در همه‌ی مراحل بعدی، برای اطمینان از جهت حرکت یا تصحیح مسیر به PDS رجوع می‌کند.

The Concept Design

طراحی ایده یا مفهوم

تیم طراحی با استفاده از سند PDS به‌عنوان مرجعی راهنما، شکل و رئوس اجمالی راه‌حل را طراحی می‌کند. طراحی در این مرحله، کاملا مفهومی است (Conceptual Design) و صرفا چهارچوب اجزای مهم را مشخص می‌کند. جزییات کار، در محل طراحی نوشته می‌شود. توجه کنید جزییات کاملا به نوع محصول بستگی دارد. مهم این است که تیم، ترتیب اولویت‌های مرتبط‌با محصول را به‌خوبی درک کند. مزیت درک زودهنگام زنجیره ارزش این است که دوباره‌کاری‌ها را کاهش می‌دهد و مانع از تکرارهای اجتناب‌پذیر می‌شود.

عوامل حیاتی این مرحله که باید به آن‌ها توجه کرد، تولید و ارزیابی مفهوم (کانسپت) هستند. هریک از کانسپت‌های چندگانه، یک یا چند مورد از الزامات شناسایی‌شده‌ی محصول را شناسایی و ارزیابی می‌کنند تا بهترین تصمیم درباره‌ی انتخاب بهترین راه اتخاذ شود.

تولید کانسپت یا مفهوم

در این مرحله، تیم طراحی جمعیت بیشتری از مخاطبان را به همکاری و تبادل بازخورد دعوت می‌کند تا جزییات مفاهیمی روشن شود که در مرحله‌ی قبل به‌تصویر کشیده شده‌اند. وقتی از مخاطبان صحبت می‌کنیم، منظور گروهی متشکل از متخصصان حوزه‌های مختلف است که می‌توانند در موفقیت ایده‌ها و راه‌حل‌های خلاقانه تأثیرگذار عمل کنند. استقبال از ایده‌های متنوع، بخت نوآوری‌های بهتر را افزایش می‌دهد.

ارزیابی مفهوم

حالا باید از بین کانسپت‌های بالقوه‌ی موجود طراحی مناسب را انتخاب کنیم که مشخصات تعیین‌شده‌ی طراحی محصول را برآورده کند. از این طراحی به‌عنوان پایه‌ی تصمیم‌گیری‌های نهایی استفاده می‌شود. اینجا هم مجددا به تیمی با تخصص‌های متفاوت نیاز داریم که طراحی انتخاب‌شده را از زوایای مختلف ارزیابی کند. کانسپتی که بیش از سایرین به حل‌مسئله نزدیک است و بیشترین الزامات طراحی را برآورده می‌کند، به‌طور دقیق و با جزییات توسعه داده می‌شود.

طراحی مشروح و با جزییات

در این مرحله، کانسپت نهایی انتخاب‌ و اغلب انحرافات رفع شده‌اند. بنابراین، مفهوم انتخابی با جزییات و در ابعاد و مشخصات لازم طراحی می‌شود. یکی از قدم‌های ضروری این مرحله، تولید و آزمایش پروتوتایپی است که تا حد زیادی مشابه با محصول واقعی باشد. به‌منظور اطمینان از جنبه‌های عملی تولید و عرضه، تیم طراحی باید همکاری نزدیکی با واحدهای دیگر مانند تولید و تدارکات داشته باشد.

پایان‌دادن به تکرار طراحی‌ها

تکرار طراحی‌های محصول امری متداول است؛ اما با پاسخ‌دادن به سؤالات زیر می‌توان از برخی موارد غیرضروری اجتناب کرد:

  • ساخت: می‌توانیم محصول را با امکانات خودمان بسازیم؟
  • فروش: قادریم محصولی تولید کنیم که مشتری می‌خواهد؟
  • خرید: قطعات لازم را دراختیار و دردسترس داریم یا باید آن‌ها را سفارش دهیم؟
  • هزینه: برای ساخت یا ایجاد طراحی محصول باید چه هزینه‌ای بپردازیم؟
  • حمل‌ونقل: در‌حال‌ساخت محصولی هستیم که حمل‌ونقل آن از روش‌های معمول ممکن است یا نیاز به حمل‌ونقل ویژه‌ای نیاز دارد؟
  • پایان حیات محصول: این محصول در پایان حیات چگونه ازبین می‌رود؟
  • PRODUCT DESIGN STAGES

    ۳. انواع طراحی محصول

    اغلب طراحی‌ها در یکی از این دو گروه جای می‌گیرند:

    ۱. تقاضا و نوآوری کششی: وقتی طراحی محصول مستقیما از یکی از فرصت‌های بازار بهره می‌گیرد؛ یعنی با کشش تقاضا روبه‌رویم. محصولِ با طرح جدید مشکل محصولِ با طرح قدیمی را حل می‌کند. این اتفاق ازطریق تولید محصولی کاملا جدید یا تنوع‌بخشیدن به محصولات فعلی بازار رخ می‌دهد.

    ۲. اختراع: در این حالت، نوآوری از پیشرفت تکنولوژی و اطلاعات حاصل می‌شود. این اتفاق ازطریق تحقیقات جدید یا طراحی محصول خلاقانه‌ی جدید رخ می‌دهد.

     FACTORS AFFECTING PRODUCT DESIGN

    ۴. عوامل مؤثر در طراحی محصول

    ۱. هزینه: هزینه‌های تولید یکی از عوامل مهمی هستند که طراحی محصول را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. هزینه‌های تولیدی به دو بخش تقسیم می‌شوند: هزینه‌ی مواداولیه و هزینه‌ی نیروی کار. طبیعتا هزینه‌های تولید روی استراتژی قیمت‌گذاری تأثیر می‌گذارند. نکته‌ی مهم این است که قیمت تعیین‌شده باید با ارزش‌گذاری محصول ازطرف مشتریان مطابقت داشته باشد؛

    ۲. ارگونومی: محصول طراحی‌شده باید کاربرپسند باشد و مشتریان به‌راحتی با آن کار کنند. این احتمال وجود دارد که بسته به معیارهای ارگونومیک تغییرات جزیی یا عمده‌ای در طراحی اعمال شود؛ به‌طوری‌که نیازهای ضروری مشتریان برطرف شوند؛

    ۳. نیازهای مشتریان: بی‌تردید نیازها و خواسته‌های مشتریان هم تا حدود بسیار زیادی طراحی محصول را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. به‌همین‌دلیل باید در تمامی مراحل، یعنی از طرح‌های مفهومی گرفته تا پروتوتایپ‌های پیشرفته‌تر، به بازخورد مشتریان توجه کنیم. گاهی اوقات حتی برای راحتی مشتریان بهتر است برخی از پیشرفت‌های تکنولوژیکی محصول را حذف کنیم. همان‌طورکه پیش‌ازاین اشاره کردیم، کاربرپسندبودن محصول یکی از اولویت‌های اصلی فرایند طراحی است؛

    ۴. هویت شرکت: گاهی اوقات رنگ‌ها یا ویژگی‌های محصول، از هویت شرکت تولیدکننده (برند) متأثر می‌شود. برای مثال، لوگوی شرکت یا ویژگی‌های ظریف دیگر روی محصول به‌صورت پنهان یا آشکار درج می‌شود؛

    ۵. مد و فشن و اصول زیبایی‌شناسی: گاهی اوقات هم محصول باید در استایل یا فرم خاصی ظاهر شود. برخی اوقات محصولاتی که از فناوری خاصی استفاده می‌کنند، برای نشان‌دادن بهره‌گیری از این فناوری، طراحی ویژه‌ای دارند. به‌علاوه، روندهای زیبایی‌شناسی روز که اشتیاق مردم بیشتری را جلب می‌کند، روی طراحی تأثیر می‌گذارد؛

    ۶. فرهنگ و محیط: اگر محصولی صرفا برای بازار منطقه‌ای خاص طراحی شود، توجه به فرهنگ و محیط اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. گاهی طراحی محصول در فرهنگی اجتماعی جذابیت دارد؛ اما همان طراحی در کشوری دیگر برخلاف ارزش‌های اجتماعی تلقی می‌شود؛

    ۷. عملکرد: درنهایت، بسته به اینکه محصول چه مشکلی را به چه شیوه‌ای حل می‌کند و چه عملکردی دارد، باید به سبک خاصی طراحی شود.

    CONSIDERATION IN PRODUCT DESIGN

    ۵. ملاحظات و تأملات در طراحی محصول

    در دو قسمت قبل آموزش طراحی محصول، شاهد بودیم این فرایند از پیچیدگی‌ها و ملاحظات زیادی برخوردار است. به‌همین‌دلیل نیز آخرین عنوان چک‌لیست طراحی محصول، به این عنوان اختصاص داده شده است. برخی از عواملی که الزامات ناسازگار فرایند‌ طراحی به‌شمار می‌روند، عبارت‌اند از:

    ۱. حیات اقتصادی: در دنیای کسب‌وکار، هدف تولیدکننده این است که هزینه‌های تولید را به حداقل و سودآوری و فروش را به حداکثر برساند. افزون‌براین، محصولی که با مواد باکیفیت گران‌قیمت تولیدشده، طبیعتا قیمت گران‌تری خواهد داشت. این موضوع باعث می‌شود تولیدکننده بخشی از مشتریان خود را ازدست بدهد. این تناقض معمولا با کاهش کیفیت محصول به‌پایان می‌رسد؛

    ۲. قیمت و ظاهر و ارزش پرستیژ: مشتریان خواهان محصولی هستند که عملکرد و کارایی بسیاری داشته باشد. درعین‌حال، آن‌ها دربرابر جذابیت ظاهری محصول هم بی‌اهمیت نیستند. به‌علاوه، همه‌ی کاربران می‌خواهند محصول را با قیمتی مناسب خریداری کنند. واقعیت این است که ظاهر محصول درمقایسه‌با عملکرد آن در اولویت نیست و حتی نقشی حیاتی در کارایی زیاد محصول ندارد. باوجوداین، وقتی چندین محصول مشابه در بازار وجود دارند، ظاهر محصول هم مزیتی رقابتی محسوب می‌شود؛

    ۳. عملکرد: عملکرد محصول یا چگونگی کارکرد آن، یکی دیگر از عواملی است که باید در ملاحظات طراحی دوباره مطرح شود. به‌یاد داشته باشیم که شاید کاربران نهایی محصولی را به‌دلیل ظاهرش بخرند؛ اما رضایت بلندمدت آن‌ها و خرید دوباره‌ی همان محصول به عملکرد مطلوب آن بستگی دارد؛

    ۴. شرایط نگهداری محصول: محصولی که از قطعات کوچک‌تر ساخته‌شده، به‌دلایل مختلفی هواداران بیشتری بین طراحان و تولیدکنندگان و تعمیرکاران دارد. برای نمونه، یکی از این دلایل آن است که اگر قطعات محصول ساده و مستقل باشند، محصول نهایی انعطاف‌پذیری بیشتری خواهد داشت. چنین محصولی اگر به تعمیرات یا اصلاحات نیاز پیدا کند، ساده‌تر قابل‌تغییر و بهبودی است.

    مثال‌هایی از دنیای واقعی: تقابل طراحی خوب و طراحی بد

    The Bad: Parking Signs in Los Angeles

    تابلوی علائم پارکینگ در لس‌آنجلس

    برای سال‌ها، علائم پارکینگ لس‌آنجلس به‌عنوان نمونه‌ی طراحی اشتباه معرفی می‌شدند. مشکل این تابلوها تلاش برای انتقال اطلاعات بیش‌ازحد بود. رانندگان و مسافران همیشه در درک این تابلوها با مشکل مواجه می‌شدند؛ زیرا مسئولان سعی داشتند قوانین پیچیده‌ی ترافیک را ازطریق اطلاعات زیاد روی تابلوها در مناطق کوچک اطلاع‌رسانی کنند. به تصویر بالا نگاه کنید. این علائم چقدر گیج‌کننده هستند؟

    فرض کنید راننده‌ای هستید که روز سه‌شنبه ساعت نُه صبح، در آن جاده رانندگی می‌کنید. می‌توانید در اینجا پارک کنید؟ سؤالی که خیلی ساده به‌نظر می‌رسد؛ اما به پردازش ذهنی زیادی نیاز دارد. بسیاری از اوقات طراحان محصول باید اطلاعات زیادی را در فضایی کوچک جای دهند. شاید علائم جاده‌های LA مثالی افراطی باشد؛ ولی همه‌ی ما این مشکل طراحی را در بسیاری از اپلیکیشن‌های تلفن‌همراه دیده‌ایم. راه دیگری برای طراحان محصول وجود ندارد؟

    The Good: Nikki Sylianteng’s Parking Sign

    علائم پارکینگ Nikki Sylianteng

    این علائم به‌صورتی طراحی شده‌اند که همه‌ی اطلاعات را منتقل می‌کنند و درعین‌حال، درک آن‌ها ساده است. علائم پیشنهادی نیکی (طراح) سرانجام در لس‌آنجلس به‌صورت آزمایشی استفاده شدند. اما چرا این طراحی خوب عمل می‌کند؟

    در مرحله‌ی اول، این علائم کاربرمحور هستند. نیکی متوجه شده بود رانندگان به‌سادگی فقط می‌خواهند بدانند می‌توانند در جایی پارک کنند یا خیر. «بله یا خیر»: این‌ همه‌ی چیزی بود که رانندگان به آن احتیاج داشتند. در مرحله‌ی بعد، او از تصاویر برای انتقال اطلاعات استفاده کرده بود نه متن نوشتاری. رنگ سبز نشانگر «بله» (امکان پارک) و رنگ قرمز نشانگر «خیر» (نبود امکان پارک) بود. ضمن اینکه طراحی او برای افرادی نیز مفید بود که به کوررنگی مبتلا بودند؛ زیرا رنگ قرمز (نشانه‌ی پارک نکنید) حاوی هاشورهای واضحی بود. حالا وقتی به علامت نگاه می‌کنید، به‌سادگی می‌فهمید سه‌شنبه ساعت نُه صبح، پارک‌کردن مجاز نیست. هاشورها در چشم‌به‌هم‌زدنی پاسخ شما را می‌دهند.

    The Bad: LazorOffice.com

    وبگاه LazorOffice.com

    وبگاه LazorOffice.com نمونه‌ای از وبگاه‌هایی است که آن‌ها را MMN یا «ناوبری گوشت مرموز» می‌نامند. مشکل این دست وبگاه‌ها، لینک‌هایی است که تا وقتی کاربر روی آن‌ها کلیک نمی‌کند، مقصد خود را نمی‌داند. MMN در طراحی وبگاه عاملی منفی محسوب می‌شود؛ زیرا قابلیت کشف عناصر ناوبری را کاهش می‌دهد. درواقع MMN بار شناختی را به کاربران تحمیل می‌کند؛ چراکه آن‌ها باید حدس بزنند چگونه در وبگاه حرکت کنند یا اینکه با کلیک روی لینک احتمالاچه اتفاقی می‌افتد.

    اگر فکر می‌کنید این ویژگی منفیِ طراحی مختص وبگاه‌های قدیمی است، کافی است مدتی در برخی وبگاه‌های امروزی تأمل کنید تا شگفت‌زده شوید. برای مثال، Lazor Office یکی از شرکت‌های طراحی است که خانه‌های پیش‌ساخته را برای مشتریان کامل و آماده می‌کند. وقتی وارد این وبگاه می‌شوید، تصاویری مشاهده می‌کنید که شما را به تعامل دعوت نمی‌کنند. پایین صفحه نیز عکس‌های کوچک‌تری ردیف شده‌اند که اصلا مشخص نیست با کلیک روی آن‌ها به کجا می‌رسید.

    این موضوع را حتما به‌یاد داشته باشید که عبارتی مانند «کلیک کنید تا متوجه شوید» و نظیر آن، به‌هیچ‌عنوان پیشنهاد خوبی برای تجربه‌ی کاربری (UX) نیستند. پس، همیشه لینک‌های خود را برچسب‌گذاری کنید. هیچ کاربری دوست ندارد روی لینک‌های مرموز کلیک کند!

    مقاله رو دوست داشتی؟
    نظرت چیه؟
    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز
    بهترین یخچال فریزرهای ال جی در بازار ایران
    بهترین یخچال فریزر ال جی در بازار ایران [بهار و تابستان ۱۴۰۴]

    اگر به‌دنبال خرید یخچال فریزر ال‌جی و آشنایی با بهترین مدل‌ها در ظرفیت مدنظرتان هستید، راهنمای خرید بهترین یخچال فریز الجی به شما کمک می‌کند.

    12
    2 روز قبل
    بهترین گوشی شیائومی از نظر باتری
    بهترین گوشی های شیائومی از نظر باتری و شارژدهی [تابستان ۱۴۰۴]

    با توجه به اینکه شارژدهی بالا عمدتا پاشنه آشیل گوشی‌های شیائومی به حساب می‌آیند، بهترین مدل‌های گوشی از این برند از نظر باتری و شارژدهی کدامند؟

    35
    حدود 1 ساعت قبل
    بهترین گوشی های میان رده بازار
    بهترین گوشی های میان رده بازار ایران [تابستان ۱۴۰۴]

    اگر قصد دارید بدون صرف هزینه‌ی سرسام‌آور، گوشی مناسبی بخرید، در این مقاله بهترین گوشی‌های میان‌رده‌ی بازار ایران را به شما معرفی خواهیم کرد.

    381
    2 روز قبل
    حسگر اثر انگشت گوشی گلکسی A22 4G سامسونگ
    این ۲ گوشی ارزان‌قیمت سامسونگ منسوخ شدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

    سامسونگ سه دستگاه دیگر خود را هم به‌صورت رسمی بازنشسته کرد.

    143
    2 روز قبل
    اجرای بازی روی لپ‌تاپ گیمینگ Raider GE78 HX ام‌اس‌آی
    بهترین DNS ها برای بازی؛ معرفی دی ان اس پرسرعت برای گیم ۱۴۰۴

    با کمک دی ان اس گیمینگ می‌توانید برخی از محدودیت‌های دسترسی به بازی و برخی ارورها را رفع کنید. در ادامه بهترین DNS برای بازی را معرفی می‌کنیم.

    128
    1 روز قبل
    بیوگرافی نیکلا تسلا
    سرگذشت نیکولا تسلا؛ نابغه‌ای که تاریخ در حقش کم‌لطفی کرد

    فراتر از رقابت با ادیسون؛ با زندگی پر فراز و نشیب، وسواس‌ها و ایده‌های انقلابی نیکولا تسلا، نابغه‌ای که تاریخ مدیون اوست، آشنا شوید.

    78
    حدود 2 ساعت قبل
    استایل های ساخت عکس با چت جی پی تی
    بهترین استایل های ساخت عکس با هوش مصنوعی؛ از سبک ایرانی تا اسکویید گیم

    از مینیاتور ایرانی تا اکشن فیگور؛ در این مقاله به تمامی استایل‌های پرطرفدار ساخت عکس در چت جی پی تی، جمنای و گراک می‌پردازیم.

    55
    1 روز قبل
    تبلیغات
    DN-DNShatel

    نظرات

    تبلیغات
    D7-zoomitproduct
    آخرین ویدیوها
    پخش از رسانه
    عکس شادان و مهرداد و هادی درکنارهم برای پوشش رویداد سامسونگ
    نسخه آفلاین پوشش زنده زومیت از رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۵
    02:11:16
    بررسی وان‌پلاس ۱۳ اس؛ این گوشی کوچولو رکورد زومیت رو زد!
    بررسی وان‌پلاس ۱۳ اس؛ این گوشی کوچولو رکورد زومیت رو زد!
    00:12:57
    تصویر بهزاد در کنار آیکون ابزارهای هوش مصنوعی مثل چت‌جی‌پی‌تی
    با هوش مصنوعی سرعتت رو دو برابر کن!
    00:23:15
    تصویر رندرهای گلکسی زد فلیپ ۷ و زد فولد ۷
    هرآنچه از رویداد معرفی گلکسی زد فولد۷ سامسونگ انتظار داریم
    00:10:24
    گفتگو زومیت با دیجی کالا
    گفتگو زومیت با مدیرعامل دیجی‌کالا: ظرفیت جهش ۱۰ برابری داریم
    01:16:00
    ‍زومکست پست
    گفتگو با مدیرعامل پست؛ نیاز به سرمایه‌گذاری و رفع تحریم‌ها
    01:09:00
    شیرجه‌ای به عمق؛ blu Deep Dive گزارش اولین رویداد باگ‌بانتی بلوبانک سامان
    شیرجه‌ای به عمق؛ blu Deep Dive گزارش باگ‌بانتی بلوبانک سامان
    00:10:26
    نگاه نزدیک به iOS26؛ شیشه‌ای‌ترین سیستم عامل اپل!
    نگاه نزدیک به iOS26؛ شیشه‌ای‌ترین سیستم عامل اپل!
    00:20:26
    تو رویداد WWDC 2025 اپل چه خبر بود؟ خلاصه و مفید
    تو رویداد WWDC 2025 اپل چه خبر بود؟ خلاصه و مفید
    00:13:23
    شنوتو: چهارده هزار پادکستر فارسی
    مدیرعامل شنوتو: حدود ۱۴ هزار عنوان پادکستر فارسی فعال است
    00:48:57
    ۵ دلیل برتری مانیتور اولتراواید
    ۵ دلیل برتری مانیتور اولتراواید + آنباکس ROG Swift PG35V
    00:11:02
    عکس گلکسی اس ۲۴ اف ای در دستان بهزاد
    بررسی طولانی مدت گلکسی S24 FE
    00:10:44
    عکس تبلت‌های شیائومی پد ۷ و پد ۷ پرو در کنار هم
    بررسی تبلت‌های شیائومی پد ۷ و پد ۷ پرو
    00:18:54
    ضبط مکالمه گوشی سامسونگ
    فعال‌سازی ضبط مکالمه سامسونگ؛ آموزش صفر تا صد
    00:13:56
    عکسی از وان یو آی ۸ در گوشی اس ۲۵ اولترا
    نگاهی به تمام ویژگی‌های جذاب وان یو آی ۸
    00:08:02
    آب میوا
    نمایشگاه آگروفود؛ مصاحبه با مدیرعامل برند میوا
    00:15:22
    وقتی ناتینگ تجربه می‌فروشه! بررسی ناتینگ فون ۳ای پرو
    وقتی ناتینگ تجربه می‌فروشه! بررسی ناتینگ فون ۳ای پرو
    00:13:55
    باریکی به چه قیمتی؟ بررسی گلکسی اس۲۵ اج
    باریکی به چه قیمتی؟ بررسی گلکسی اس۲۵ اج
    00:11:09
    مالیات در کمین است
    چرا کسب‌وکارهای محلی به حاشیه رانده شدند؟
    00:56:01
    فروش آنلاین لباس‌های ایرانی اصیل در بانی‌مد
    بانی‌مد میزبان بیش از هزار برند ایرانی اصیل
    00:45:24
    عکس بهزاد در کنار تبلت‌های شیائومی پد ۷ و پد ۷ پرو
    آنباکس تبلت‌های شیائومی؛ پد ۷ و پد ۷ پرو
    00:12:19
    رویداد گوگل I/O در ۱۸ دقیقه! از ترجمه فارسی تا عینک واقعیت ترکیبی 🥽✨
    رویداد گوگل I/O در ۱۸ دقیقه!
    00:18:44
    زومکست با جاب ویژن
    هوش مصنوعی، جایگزین نیروی انسانی؟
    01:04:35
    عکس گلکسی اس ۲۵ اج در تمام رنگ‌ها
    آنباکس گلکسی اس ۲۵ اج؛ باریک و سبک و دوست داشتنی
    00:12:54
    عکس تبلت‌های گلکسی تب S10 FE و گلکسی تب S10 FE Plus
    بررسی گلکسی تب S10 FE و FE پلاس
    00:14:14
    زومکست فضاهای اشتراکی
    گفتگو زومیت با مدیران انجمن فضاهای اشتراکی
    00:44:45
    یک شب دو گوشی؛ گلکسی اس۲۵ اج و اکسپریا ۱ مارک ۷ معرفی شد
    یک شب دو گوشی؛ گلکسی اس۲۵ اج و اکسپریا ۱ مارک ۷ معرفی شد
    00:07:40
    عکس بهزاد در حال ساختن اپل اکانت
    آموزش جامع ساخت اپل آیدی؛ قدم به قدم
    00:25:22
    پادشاه جدید عکاسی موبایل؟ بررسی شیائومی ۱۵ اولترا 🐲📸
    پادشاه جدید عکاسی موبایل؟ بررسی شیائومی ۱۵ اولترا 🐲📸
    00:15:17
    عکس سعیده اسلامیه در کنار سحر بختیاری از دیجی‌کالا
    صفر تا صد دیجی‌کالا ادز؛ مصاحبه با سحر بختیاری
    00:41:20
    بررسی بلندمدت آیفون ۱۶ پرو مکس 🤑 با این قیمت ارزش خرید داره؟
    بررسی بلندمدت آیفون ۱۶ پرو مکس 🤑
    00:09:06
    تغییرات باورنکردنی در راه اندروید! 🤯🔥
    تغییرات باورنکردنی در راه اندروید! 🤯🔥
    00:14:52
    کاور زومکست اسنپ فود
    گفتگو مفصل زومیت با رئیس هیأت مدیره اسنپ‌فود
    00:55:58
    بررسی لپ‌تاپ دانشجویی Asus Vivobook S14
    بهترین لپ‌تاپ دانشجویی وجود ندار... بررسی Asus Vivobook S14
    00:11:41
    عکس گوشی‌های گلکسی A26 و A36 سامسونگ در کنارهم
    بررسی گوشی‌های گلکسی A26 و A36 سامسونگ
    00:16:53
    گفتگو زومیت با مدیرعامل فیلمنت
    گفتگو با مدیرعامل فیلم‌نت؛ از نتفلیکس بهتر خواهیم شد!
    00:57:47
    تصویر ماشین‌ لباسشویی LG WT1310YJ
    خشک‌شویی رو بیار خونه‌! ماشین لباس‌شویی Wash Tower LG
    00:05:50
    جنجالی‌ترین ویژگی ویندوز ۱۱؛ نگاه نزدیک به Recall مایکروسافت 👀
    جنجالی‌ترین ویژگی ویندوز ۱۱؛ نگاه نزدیک به Recall مایکروسافت
    00:13:09
    عکس گوشی شیائومی ۱۵ اولترا در کنار جعبه دستگاه
    آنباکس و نگاه نزدیک شیائومی ۱۵ اولترا
    00:12:44
    عکس گوشی آیفون ۱۶ ای در دست
    بررسی آیفون ۱۶ ای؛ ارزون‌ترین آیفون سال
    00:13:37
    پرچمدار میان‌رده‌های سامسونگ؛ بررسی گلکسی A56
    پرچمدار میان‌رده‌های سامسونگ؛ بررسی گلکسی A56
    00:12:58
    کولر بادی یا واترکولینگ؟ بهترین راه خنک کردن پردازنده کدومه؟ 🌡️
    کولر بادی یا واترکولینگ؟ بهترین راه خنک کردن پردازنده کدومه؟
    00:16:44
    عکس بهزاد با آیکون‌های گرد شده iOS19
    iOS19 قراره چه فرقی کنه؟ نگاهی به تمام تغییرات احتمالی
    00:10:59
    اوضاع عجیب سامسونگ! 💩
    اوضاع عجیب سامسونگ! 💩
    00:07:04
    آیفون ۱۷ این شکلیه؟
    سری آیفون ۱۷ اینجاست! 🔥 داغ داغ از پرینترسه‌بعدی درومده
    00:17:17
    زومکست مصاحبه با معاون ارشد فروشگاه مرکزی لنوو و مدیرعامل شرکت الماس پهنه رایانه پایتخت
    لنوو در ایران؛ همه‌چیز درباره لپ‌تاپ‌های لنوو و خدمات آن
    00:17:54
    چرا نباید گلکسی اس ۲۵ اولترا بخریم؟ ⛔
    چرا نباید گلکسی اس ۲۵ اولترا بخریم؟ ⛔
    00:27:52
    جعبه گشایی آیفون ۱۶ ای اپل
    ارزون‌ترین آیفون اپل اینجاست! 😏 جعبه‌گشایی iPhone 16e
    00:12:01
    مقایسه دوربین بزرگ زومیت
    بزرگ‌ترین مقایسه دوربین زومیت 🔥 کی حرف آخرو می‌زنه؟
    00:16:44
    زوم کست آچاره
    آچاره؛ داستان استارتاپی که همه کارات رو انجام می‌ده!
    00:42:40
    59 مطلب
    لوگوی اندروید
    ترفند ها و آموزش های اندروید در مجموعه مطالعاتی آموزش اندروید با برترین و کاربردی‌ ترین ترفند های اندروید آشنا خواهید شد و صفر تا صد تبلت و گوشی اندرویدی خود را آموزش می‌بینید.
    14 مطلب
    طرح مفهومی سخت‌افزار
    شیرجه در سخت افزار با مقالات سخت‌افزاری زومیت در دریای هیجان‌انگیز سخت‌افزار از CPU و GPU تا هوش مصنوعی و شرکت‌های فناوری پیشرو شیرجه بزنید.
    18 مطلب
    پیکان زرد در کنار کنسول گیم‌بوی و نوکیا 6600
    ماشین زمان با مقالات «ماشین زمان» به گذشته دنیای فناوری سفر کنید و همراه ما محصولات و تکنولوژی‌های نوستالژیک را مرور کنید.
    47 مطلب
    کره لاس وگاس درکنار شاتل فضایی
    مهندسی بی‌نهایت داستان ساخت پیچیده‌ترین و خلاقانه‌ترین سازه‌های مهندسی دنیا، از آسمان‌خراش‌های بلند تا شاتل‌های فضایی را در بخش مهندسی بی‌نهایت دنبال کنید.
    44 مطلب
    کالکشن بیوگرافی
    بیوگرافی بزرگان علم و فناوری با زندگی و دستاوردهای استادان نوآوری و شکل‌دهندگان دنیای علم و تکنولوژی آشنا شوید.

    مقایسه قیمت و مشخصات 🛒

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A36 سامسونگ ارغوانی / Samsung Galaxy A36پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A36 سامسونگ ارغوانی / Samsung Galaxy A36
    3.9
    گلکسی A36 سامسونگ

    از22,066,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A36 سامسونگ سبز نعنایی / Samsung Galaxy A36پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A36 سامسونگ سبز نعنایی / Samsung Galaxy A36
    3.8
    گلکسی A26 سامسونگ

    از17,292,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A56 سامسونگ زیتونی / Samsung Galaxy A56پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A56 سامسونگ زیتونی / Samsung Galaxy A56
    3.9
    گلکسی A56 سامسونگ

    از25,691,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X7 شیائومی مشکی و زرد / Xiaomi Poco X7پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X7 شیائومی مشکی و زرد / Xiaomi Poco X7
    4
    پوکو X7 شیائومی

    از20,300,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X7 پرو شیائومی مشکی و زرد / Xiaomi Poco X7 Proپنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X7 پرو شیائومی مشکی و زرد / Xiaomi Poco X7 Pro
    4.7
    پوکو X7 پرو شیائومی

    از27,289,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی اس 25 سامسونگ سرمه ای / Samsung Galaxy S25پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی اس 25 سامسونگ سرمه ای / Samsung Galaxy S25
    4.3
    گلکسی اس 25 سامسونگ

    از128,900,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 اپل آبی / Apple iPhone 16پنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 اپل آبی / Apple iPhone 16
    3.6
    آیفون 16 اپل

    از64,393,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 پرو مکس اپل مشکی / Apple iPhone 16 Pro Maxپنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 پرو مکس اپل مشکی / Apple iPhone 16 Pro Max
    3.6
    آیفون 16 پرو مکس اپل

    از104,128,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 پرو اپل بژ / Apple iPhone 16 Proپنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 پرو اپل بژ / Apple iPhone 16 Pro
    4.4
    آیفون 16 پرو اپل

    از80,284,000تومان

    کنسول بازی پلی استیشن 5 پرو سونی / Sony PlayStation 5 Proکنسول بازی پلی استیشن 5 پرو سونی / Sony PlayStation 5 Pro
    4.1
    اپل ایرپادز 4 به همراه کیساپل ایرپادز 4 به همراه کیس
    3
    اپل ایرپاد 4

    از10,190,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A55 سامسونگ آبی روشن / Samsung Galaxy A55پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A55 سامسونگ آبی روشن / Samsung Galaxy A55
    4.2
    گلکسی A55 سامسونگ

    از26,000,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A15 سامسونگ سرمه ای تیره / Samsung Galaxy A15پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A15 سامسونگ سرمه ای تیره / Samsung Galaxy A15
    4.4
    گلکسی A15 سامسونگ

    از12,600,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 پرو شیائومی مشکی / Xiaomi Poco X6 Proپنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 پرو شیائومی مشکی / Xiaomi Poco X6 Pro
    4.3
    پوکو X6 پرو شیائومی

    از25,839,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی سفید / Xiaomi Poco X6پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی سفید / Xiaomi Poco X6
    4
    پوکو X6 شیائومی

    از24,301,540تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو F6 شیائومی تیتانیوم / Xiaomi Poco F6پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو F6 شیائومی تیتانیوم / Xiaomi Poco F6
    4.6
    پوکو F6 شیائومی

    از29,999,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو F6 پرو شیائومی مشکی / Xiaomi Poco F6 Proپنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو F6 پرو شیائومی مشکی / Xiaomi Poco F6 Pro
    4.5
    پوکو F6 پرو شیائومی

    از37,095,000تومان

    گوشی موبایل گلکسی زد فولد 6 سامسونگ صورتی / Samsung Galaxy Z Fold6گوشی موبایل گلکسی زد فولد 6 سامسونگ صورتی / Samsung Galaxy Z Fold6
    4.1
    پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ زرد / Samsung Galaxy Z Flip6پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ زرد / Samsung Galaxy Z Flip6
    3.9
    پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A35 سامسونگ بنفش روشن / Samsung Galaxy A35پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A35 سامسونگ بنفش روشن / Samsung Galaxy A35
    4.3
    گلکسی A35 سامسونگ

    از22,099,000تومان

    پنل جلو و پشت تبلت آیپد پرو 13 اپل نسخه 2024 مشکی / Apple iPad Pro 13 2024پنل جلو و پشت تبلت آیپد پرو 13 اپل نسخه 2024 مشکی / Apple iPad Pro 13 2024
    3.9
    موبایل آیفون 13 اپل / Apple iPhone 13موبایل آیفون 13 اپل / Apple iPhone 13
    4.1
    آیفون 13 اپل

    از47,500,000تومان

    گوشی موبایل ردمی نوت 13 پرو شیائومی / Xiaomi Redmi Note 13 Pro سفیدگوشی موبایل ردمی نوت 13 پرو شیائومی / Xiaomi Redmi Note 13 Pro سفید
    4.4
    پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی اس 24 سامسونگ زرد / Samsung Galaxy S24پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی اس 24 سامسونگ زرد / Samsung Galaxy S24
    4.4
    گلکسی اس 24 سامسونگ

    از77,800,000تومان

    موبایل آیفون 13 پرو مکس اپل آبی / APPLE IPHONE 13 PRO MAX Sierra blueموبایل آیفون 13 پرو مکس اپل آبی / APPLE IPHONE 13 PRO MAX Sierra blue
    3.5
    آیفون 13 پرو مکس اپل

    از73,777,700تومان

    گوشی آیفون 14 پرو مکس رنگ بنفش تیرهگوشی آیفون 14 پرو مکس رنگ بنفش تیره
    3.6
    آیفون 14 پرو مکس اپل

    از72,850,000تومان

    گوشی موبایل آیفون 13 پرو اپل / Apple iPhone 13 Pro آبیگوشی موبایل آیفون 13 پرو اپل / Apple iPhone 13 Pro آبی
    4.1
    آیفون 13 پرو اپل

    از64,999,000تومان

    Xiaomi Poco X4 Pro 5G / گوشی موبایل پوکو X4 پرو شیائومی 5G خاکستریXiaomi Poco X4 Pro 5G / گوشی موبایل پوکو X4 پرو شیائومی 5G خاکستری
    3.7
    پوکو X4 پرو شیائومی 5G

    از17,999,000تومان

    گوشی موبایل گلکسی A54 سامسونگ / Samsung Galaxy A54 سبز لیموییگوشی موبایل گلکسی A54 سامسونگ / Samsung Galaxy A54 سبز لیمویی
    4.3
    گلکسی A54 سامسونگ

    از27,899,000تومان

    با چشم باز خرید کنید
    زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
    ورود به بخش محصولات