اعضای فریلنسر تیم خود را با این راهکارها راضی نگه دارید

دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
فریلنسرها می‌توانند یک شرکت را با هزینه‌ای کمتر و زمانی کوتاه‌تر، از نابودی کامل نجات دهند؛ اما چگونه باید با آن‌ها رفتار کرد؟
تبلیغات

با گسترش روز‌به‌روز نوآوری‌ها، افراد شناور بین شرکت‌ها، پروژه‌ها و مشاغل هم در حال افزایش هستند. این موج جدید از افراد، با رها کردن شغل ثابت خود درواقع می‌خواهند افراد مستقل در زمینه کاری که در آن تخصص دارند، باشند؛ برای همین برای انجام نمونه‌کارها و پروژه‌های جانبی بیشتر از توانشان هم انرژی صرف می‌کنند. آن‌ها خود را در کار به هیچ چیز محدود نمی‌کنند، چراکه می‌دانند تجارت به توانایی‌های آن‌ها نیاز دارد.

البته این نوع از کار کردن اتفاق تازه‌ای نیست، اما اشتیاق به این مدل از کار، با این حجم، نشانه‌ای از تغییرات ناگهانی در مدل کسب‌و‌کار جهانی است.

بر اساس آماری که موسسه Edelman intelligence ارائه کرده، به‌نظر می‌رسد تعداد فریلنسرهای امریکا در سال ۲۰۱۷ از ۵۳ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ به ۵۷ میلیون نفر رسیده باشد. رشدی ۸.۱ درصدی در کمتر از ۳ سال. اگر این آمار روند صعودی خود را با همین منوال پیش ببرد، انتظار می‌رود تا ۱۰ سال آینده، نیمی از جمعیت امریکا رو به کار مستقل بیاورند. اما این آمار و ارقام چه پیامی برای کارفرمایان به‌دنبال خود دارد؟ به‌نظر می‌رسد فارغ از اهداف کاری کارفرمایان برای نوع کار، باید به این موج از جمعیت احترام گذاشت.

فریلنسر / Freelancer

اگر این تغییرات در شیوه کاری را موجی جدید در تجارت جهانی بدانیم، احتمالا فکر می‌کنید که صاحبان تجارت ارزش زیادی برای فریلنسرها و کارمندان از راه دور قائل هستند؛ اما فقط برخی از شرکت‌های بزرگ دنیا، مانند Airbnb و Expedias، در حال سرمایه‌گذاری روی نیروی کار خانگی و ارتشی از فریلنسرها هستند که نتیجه این کار افزایش بهره‌وری و نوآوری در این شرکت‌ها است. در عوض سایر شرکت‌ها در حال مدفون شدن زیر هزینه‌ها و حجم زیاد کار هستند، چراکه فریلنسرها را شهروندانی درجه دو می‌دانند.

جالب است شرکت‌هایی که از فریلنسرها استفاده می‌کنند، با بهبود وضعیت خود، توجه کسانی را که می‌خواهند برای کار تمام‌وقت استخدام شوند به خود جلب می‌کنند. با این، وجود، نکته‌ای که وجود دارد این است که هر شرکتی که هم‌اکنون به فریلنسرها به چشم راه‌حلی موقتی یا کم کیفیت نگاه می‌کند، محکوم به شکست در جنگ ترقی است.

می‌توان گفت در میان تغییرات به‌وجودآمده در شیوه‌ی کسب‌و‌کار دنیا، تنها شرکت‌هایی نیاز به تحول ندارند که از پیش نوع نگرش خود را نسبت به فریلنسرها تغییر داده‌اند. بهترین راه برای تغییر نگرش، درک اولویت‌ها و خواسته‌های فریلنسرها است. درواقع باید درک کرد که چه چیزی یک فریلنسر را برای به‌کار بردن تمام توانایی‌هایش راضی می‌کند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به نتایج اطلاعاتی که از مصاحبه با بیش از ۱۴۰ هزار فریلنسر استخراج شده است.

روی پرورش فرهنگ فریلنسری سرمایه‌گذاری کنید

فریلنسر / Freelancer

فکر می‌کنید شرکت‌هایی که از کارمندان تمام‌وقت استفاده می‌کنند، چقدر برای رضایتمندی، نوآوری و ساعات کار کارمندان خود هزینه ‌می‌کنند؟ آمارها چیزی در حدود ۱۲۹ تا ۳۳۶ هزار دلار نشان می‌دهند. حالا فکر کنید اگر همین مبلغ به نیروی کار فریلنسری ترزیق شود، چه تغییری در روند کاری شرکت‌ها ایجاد خواهد شد.

استفاده از روش‌‌های خلاقانه همیشه به شما کمک خواهد کرد. یک خوشامدگویی درخور شخصیت آن‌ها یا ارسال یک پیام شخصی و گفتن اینکه حضور آن‌ها برای مجموعه شما چقدر اهمیت دارد، می‌تواند به شما کمک کند.

برای کار با فریلنسرها شما نیاز به یک طرح کلی از انتظارات، ارتباطات و حجم کاری دارید. این را هم فراموش نکنید که شفافیت در مورد مسائل مالی و برنامه‌ی پرداخت‌ بسیار مهم است.

جریان گفتگو را حفظ کنید

فریلنسر / Freelancer

همه ما از موبایل برای انجام برخی از کارها استفاده می‌کنیم و از مزیت انعطاف‌پذیری و در دسترس بودن بهره می‌بریم. استفاده از امکانات ارتباطی موبایلی بهترین روش ارتباط با فریلنسرهای یک مجموعه است؛ چراکه از آنجایی که آن‌ها خارج از مجموعه کار می‌کنند، در چرخه‌ی مکالمات و اطلاعات ردو‌بدل‌شده درون شرکت نیستند و به‌راحتی می‌توانند احساس کنارگذاشته شدن یا فراموش شدن پیدا کنند.

این موضوع به‌نفع هیچکس نیست و توجه به این مورد، یک امر حتمی در ساخت فرهنگ فریلنسری است. فریلنسرها از راه دور با شما کار می‌کنند و تنها راه اثرگذاری مثبت با آن‌ها، ارتباط صحیح با آن‌هاست. برای هر فریلنسر، یک کارمند مستقیم قرار دهید تا در مواقع لزوم از کمک آن‌ها استفاده کنند. آن‌ها را در بحث‌ها و مشارکت‌های گروهی مجموعه که از طریق پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود، شرکت دهید. همچنین می‌توانید به‌طور دوره‌ای از یک ویدئو کنفرانس برای دیدار با آن‌ها استفاده کنید تا بتوانید رودررو با آن‌ها در مورد کار و موارد احتمالی گفتگو کنید.

دستمزدها را به‌موقع پرداخت کنید

فریلنسر / Freelancer

فکر کنید اگر کارمندان تمام‌وقت شما، ۹۰ روز منتظر دستمزدهای پرداخت‌نشده‌ی خود باشند، چه اتفاقی می‌افتد؟ آن‌ها احتمالا خوشحال نخواهد بود. همین اتفاق می‌تواند برای فریلنسرهای شما هم بیفتد.

طبق بررسی‌های انجام‌شده، مشخص شد که حداقل نیمی از فریلنسرها حداقل با یک کارفرمای بدحساب روبه‌رو بوده‌اند. اتحادیه‌ی فریلنسرها در امریکا می‌گوید هزاران نفر از فریلنسرها هنوز از برخی از پروژه‌های قبلی خود طلبکارند.

با این وضع، رقابت برای کار در مجموعه‌هایی که نام خود را با پرداخت‌های به‌موقع بر سر زبان‌ها می‌اندازند، بسیار بیشتر خواهد شد. ایجاد زیرساختی برای پرداخت به‌موقع به فریلنسرها، یکی از اصول اولیه‌ی ایجاد نیروی کار از راه دور باکیفیت است.

میزان رضایت فریلنسرهای شما چقدر است؟

فریلنسر / Freelancer

ایجاد یک فرهنگ دوستدار کار از راه دور، شاید کمی دلهره‌آور به‌نظر بیاید، اما اگر می‌خواهید از استعداد و توانایی‌های آن‌ها استفاده کنید، باید بدانید که فریلنسرها هم به‌اندازه‌ی کارمندان تمام‌وقت شما مهم هستند.

وقتی فریلنسرها به‌طور همزمان با چند شرکت کار می‌کنند، ایجاد یک تجربه‌ی ناخوشایند برای یک فریلنسر، می‌تواند منجر به خراب شدن نام شما در بین فریلنسرها شود؛ همان‌طور که عکس این قضیه هم صادق است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات