اپلیکیشن‌هایی برای مدیریت بهتر وظایف و بهینه‌سازی زمان کار

پنج‌شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
مطالعه 7 دقیقه
مدیریت زمان و سازماندهی کارها یکی از موارد مهمی است که اکثر افراد با آن مشکل دارند. برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها از جمله ابزارهایی مفید در این بحث هستند.
تبلیغات

اگر در آخر روز کاری با این سوال مواجه شدید که این همه زمان چگونه سپری شد؟ پس شما نیز مشکل مدیریت زمان دارید. نبود سازماندهی و نظم و حواس‌پرتی‌ها مشکلات مربوط به کمبود وقت را پدید می‌آورند. احتمالا زمان ارزشمند زیادی را برای مدیریت و زمان‌بندی کارهای خود صرف می‌کنید؛ در صورتی‌که می‌توان با استفاده از ابزارهای روز و تکنولوژی مدیریت کارها را به‌طور اتوماتیک برنامه‌ریزی کرد.

برنامه‌‌‌های پیش رو ۱۷ مورد از بهترین برنامه‌های مدیریت زمان هستند؛ تا با استفاده از آن‌ها با تعویق و بی‌برنامگی خداحافظی و به کارایی سلام کنید. این برنامه‌ها همچنین به برقراری ارتباط آسان‌تر کمک خواهند کرد.

۱. Slack – پیام رسانی همزمان برای تیم‌ها

Slack ، هم‌تیمی ها را از طریق کانال‌ها، چت روم‌های اختصاصی و پیام‌های مستقیم به یکدیگر متصل می‌کند. به این صورت، به اشتراک‌گذاری فایل‌ها و ذخیره سازی داده بسیار آسان می‌شود و همچنین تعدادی سرویس یکپارچه سازی نیز به همراه خود دارد تا کار روی پروژه‌ها را آسان‌تر کند. با این ابزار، ه‌راحتی با تیم خود ارتباط برقرار کنید تا اهداف فروش و کارهایی که بایستی انجام شوند را ایجاد کنید.

پلتفرم: موبایل/ دسکتاپ (موجود روی اپل واچ)

۲. TweetDeck – توییت های خود را مدیریت کنید

TweetDeck به کاربران این امکان را می‌دهد تا حساب توییتر خود را مدیریت کنند. می‌توانید ستون‌هایی ایجاد کنید تا منشن‌ها، دایرکت‌ها، هشتگ‌ها و توییت‌ها را از هرطرف دلخواه، دنبال کنید. همچنین می‌توانید توییت های خود را زمان‌بندی کنید تا به ترتیب دلخواه شما منتشر شوند.

مدیریت زمان time managment

پلتفرم: دسکتاپ

3. yesWare Email Templates – ارسال ایمیل با یک کلیک

دیگر لازم نیست که یک پیام تکراری را بارها و بارها بازنویسی کنید. با این برنامه، می‌توانید ایمیل‌های خود را برای دسترسی سریع درون gmail و outlook ذخیره کنید. این الگو ها شامل مواردی از قبیل فیلدهای تکراری هستند.

پلتفرم: دسکتاپ

۴. gmail-delay-send – ارسال در زمان درست

با این ابزار، ارسال ایمیل در جیمیل را زمان‌بندی کنید. حتی می‌تواند منطقه‌ی زمانی مقصد پیام شما را نیز در نظر بگیرد. این ابزار امکانی را فراهم می‌کند که هرگاه وقتتان آزاد است پیامی را بنویسید و هرگاه که زمان مناسب فرا رسید، به‌صورت خودکار آن را ارسال کنید.

برنامه مدیریت زمان time managment

پلتفرم: دسکتاپ

برنامه های مدیریت زمان که تمرکز شما را افزایش می‌دهند

۵. Focus@Will

اگر برای تمرکز در بازه زمانی خاصی دچار مشکل هستید این برنامه می‌تواند چاره‌ساز باشد. این برنامه مدیریت زمان از علوم مغزشناسی و موسیقی بهره می‌برد تا کارایی بیشتری داشته باشد. تحقیقات نشان داده که موسیقی روی مدارهای نورونی مغز در نواحی مرتبط با حافظه، تجزیه و تحلیل و خلاقیت تاثیر گذار است.

اپلیکیشن مدیریت زمان time managments

پلتفرم: موبایل/ دسکتاپ

۶. rescueTime – از بین بردن حواس پرتی‌ها

کار بیشتری انجام دهید. این برنامه به شما گزارشی دقیق و باجزئیات ارائه می‌دهد. در این گزارش وبسایت‌هایی که بیشتر از بقیه از آن‌ها بازدید می‌کنید، مشخص می‌شوند. با محدود کردن زمانی که باید صرف یک وبسایت خاص کنید زمان بیشتری بدست آورید.

برنامه مدیریت زمان

پلتفرم: موبایل/دسکتاپ

۷. Focus Booster

این برنامه مدیریت زمان، با استفاده از تکنیک pomodoro کمک می‌کند تا از حواس‌پرتی‌های احتمالی اجتناب کنید. شما در بازه های ۲۵ دقیقه‌ای با زمانی برای استراحت بین آن‌ها کار می‌کنید. شما می‌توانید کارایی و همچنین زمان استراحت خود را در برگه های زمانی مرور کنید تا متوجه شوید که روز خود را چگونه گذرانده‌اید.

پلتفرم: دسکتاپ

برنامه‌هایی برای مدیریت inbox

۸. saneBox – inbox خود را آموزش دهید

کارمندان به‌طور متوسط ۲۸ درصد از زمان خود را صرف پردازش ایمیل‌های خود می‌کنند. به منظور جلوگیری از اتلاف وقت روی ایمیل‌های غیر ضروری، این برنامه ایمیل‌های مهم را جدا کرده و بقیه را در یک خلاصه روزانه دسته‌بندی می‌کند. از امکانات این نرم‌افزار می‌توان به تعویق انداختن، آپلود خودکار ضمیمه‌ها در فضای ابری، و سازماندهی سریع ایمیل‌های بدون پاسخ را نام برد.

برنامه مدیریت زمان

پلتفرم: دسکتاپ/موبایل

۹. DropBox – مدیریت آسان فایل‌ها و فولدر‌ها

این سرویس ذخیره سازی ابری، برای اسناد، فیلم‌ها، فایل‌ها، فولدرها، تصاویر و غیره ایده آل است. شما می‌توانید به آسانی یک لینک قابل اشتراک‌گذاری از پوشه ی dropbox خود، برای ارائه به همکاران، مشتریان و ... بسازید. به‌علاوه امکان دسترسی از همه‌ی دستگاه‌های خود به این فولدرها را نیز دارید.

مدیریت زمان

پلتفرم: موبایل/ دسکتاپ

۱۰. Evernote – ذخیره سازی متن، تصویر و فایل های ویدیوئی

Evernote به کاربران کمک می‌کند تا روی تمامی پلتفرم‌ها با برنامه‌ریزی باشند. در حال تحقیق هستید؟ با سرویس webclipper موجود در evernote می‌توانید بخش‌هایی یا تمامی یک وبسایت را ذخیره کرده و روی آن‌ها نشانه‌گذاری کنید. میانبرهای این سرویس نیز کمک می‌کند تا دسترسی سریع به محتوای پرکاربرد در حساب خود داشته باشید.

مدیریت زمان

پلتفرم:دسکتاپ/موبایل

وظایف و تکالیف خود را به آسانی مدیریت کنید

۱۱. 3۰/3۰ – برای وظایف، زمان تعیین کنید

با این برنامه، می‌توانید یک فهرست در حال گردش و اجرا از وظایف داشته باشید و مقداری از زمان را به هرکدام از آن‌ها تخصیص دهید. این برنامه چسبیده به تقویم نیست لذا اگر در جایی از برنامه عقب افتادید می‌توانید دوباره از همان نقطه کار را ادامه دهید.

پلتفرم: موبایل

۱۲. Automatic reminders for Gmail

یک یادآوری برای هر ایمیل خروجی اضافه کنید تا زمانی که می‌خواهید بدون نیاز به نوشتن مورد اضافه، یادآوری را ببینید. بهترین قسمت این موضوع کجاست؟ یادآوری‌ها روی صفحه و در بالای inbox شما ظاهر می‌شوند.

برنامه مدیریت زمان

پلتفرم: دسکتاپ

۱۳. 1-3-5 list – روز خود را به سرعت اولویت‌بندی کنید

از متد ۵-۳-۱ برای تکمیل کارهای خود استفاده کنید. به این صورت که یک کار بزرگ، ۳ کار متوسط و ۵ کار کوچک انتخاب کنید. به محض این که هر کار را انجام دادید، آنها را از فهرست خط بزنید. می‌توانید از فهرست‌های از پیش آماده شده استفاده کنید و فهرست مخصوص خود را بسازید.

برنامه مدیریت زمان

پلتفرم: موبایل / دسکتاپ

مقاله‌های مرتبط:

    ۱۴. WunderList

    واندرلیست یک فهرست to-do و مدیریت وظیفه همزمان است. این برنامه امکانی را فراهم می‌سازد تا فهرست تکالیف خود را ذخیره، نگهداری و تکمیل کنید. سپس می‌توانید آن‌را برای بقیه به اشتراک بگذارید و خود به تنهایی روی آن کار کنید. این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های مدیریت زمان برای سازمان دادن وظایف در زندگی کاری و شخصی است.

    مدیریت زمان

    پلتفرم: دسکتاپ/ موبایل

    منظورتان را سریع تر برسانید

    ۱۵. Giphy - انیمیشن های گرافیکی که به‌جای شما توضیح می‌دهند

    این برنامه مدیریت زمان کمک می‌کند تا از محدوده پیام رسانی ایمیل معمولی و استاندارد خارج شده و توجه بیشتری جلب کنید. با این برنامه به‌جای انبوه ایمیل‌های تکراری، یک Gif تکرارشونده بفرستید.

    پلتفرم: دسکتاپ

    ۱۶. Skitch

    با skitch المان‌های گرافیکی برای ایمیل‌ها، پروپوزال‌ها و ارائه‌ها بسازید. منظورتان را ظرف چند ثانیه با افزودن پیکان، جعبه و نشان‌هایی از این قبیل به یک تصویر نشان دهید. در این سرویس، می‌توانید screenshot بگیرید، از یک بوم خالی استفاده کنید یا فایل‌های خود را از کامپیوتر آپلود کنید.

    برنامه مدیریت زمان

    پلتفرم : دسکتاپ

    ۱۷. LiceLap

    احتیاج دارید تا نکته‌ای را به‌صورت بصری نشان دهید؟ این برنامه قسمتی از دسکتاپ شما را ضبط کرده و آن را به یک فایل gif تبدیل می‌کند. می‌توان از آن برای نمایش مزایای محصولتان و مشکلات به کاربران استفاده کنید.

    پلتفرم: دسکتاپ

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات