برای راه‌اندازی یک شعبه از مک دونالد چه مقدار هزینه نیاز است

دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هزینه‌ی فرنچایز رستوران‌های مک‌دونالد متغیر است و شخصی که قصد راه‌اندازی یک شعبه را دارد باید حداقل ۵۰۰ هزار دلار پول نقد داشته باشد.
تبلیغات

رستوران زنجیره‌ای مک‌دونالد بیش از ۳۷ هزار شعبه در سراسر جهان داشته و محبوبیت بالایی دارد؛ به‌طوری که برای سرمایه‌داران علاقه‌مند به صنعت فست‌فود حرف اول را می‌زند. اما هزینه‌های اولیه‌ی فرنچایز بالا رفته است و راه‌اندازی یک شعبه از رستوران‌های مک‌دونالد کار ساده‌ای نیست.

فرنچایز نوعی کسب‌و‌کار است که به یک شرکت اجازه داده می‌شود تا محصولات و تولیدات شرکت دیگری را در محلی خاص به فروش برساند. بعد از امضای قرارداد فرنچایز، مبلغی بابت استفاده از نام و فرآیند کسب‌وکار باید به فرنچایزر (صاحب برند) داده شود. در مقابل، فرنچایزر در خدماتی مانند انتخاب محل مناسب، برپا کردن فروشگاه، ارتباط دادن با تأمین‌کنندگان، آموزش کارمندان و اداره کردن کسب‌و‌کار کمک می‌کند.

یکی از مهم‌ترین مشکلات فرنچایز پرداخت مبلغ اولیه است. شخصی که قصد فرنچایز کردن مک‌دونالد را داشته باشد باید ۴۰ درصد هزینه‌ی راه‌اندازی یک رستوران جدید و ۲۵ درصد قیمت تمامی رستوران‌ها موجود را از منابع شخصی و بدون قرض گرفتن پرداخت کند. با توجه به متغیر بودن قیمت رستوران‌ها، هزینه‌ی نهایی فرنچایز به شرایط بستگی دارد و متغیر است. به همین دلیل شرط مک‌دونالد برای دادن شعبه‌ی فرنچایز به متقاضیان این است که باید حداقل ۵۰۰ هزار دلار پول نقد داشته باشند.

mcdonald's

هزینه‌ی حق امتیاز رستوران نیز به تنهایی ۴۵ هزار دلار است و مبالغ دیگر از جمله تجهیزات و ساخت‌وساز باید جداگانه پرداخت شوند. در مجموع مک‌دونالد تخمین زده است که راه‌اندازی یک شعبه از رستوران بین یک میلیون و ۱۳ هزار دلار تا دو میلیون و ۱۸۵ هزار دلار هزینه دارد و در عوض سالانه حدود ۱۵۰ هزار دلار سود خواهد داشت.

این در صورتی است که هزینه‌ی فرنچایز برای رستوران Chick-fil-A بسیار کمتر است و متقاضیان تنها با پرداخت ۱۰ هزار دلار می‌توانند یک شعبه از این رستوران را راه‌اندازی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات