شرکت‌‌هایی که با فرهنگ پویا بر تغییر آینده متمرکز هستند

شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
مطالعه 11 دقیقه
شرکت‌هایی هستند که تمرکز طراحی و محصولات خود را بر تغییر آینده معطوف کرده‌اند و پیگیری کارهای آنها، نشانه‌هایی از آینده‌ی جهان را در اختیار ما قرار می‌دهد.
تبلیغات

کار کردن در برخی شرکت‌ها به‌معنای تاثیر گذاشتن بر آینده‌ی جهان است. شرکت‌هایی که تمرکز خود را روی محصولاتی ساختارشکن برای بهبود جهان گذاشته‌اند. در ادامه به ۱۸ شرکت تأثیرگذار اشاره شده است. شرکت‌هایی که نه تنها بر کارمندان و مشاغل بلکه بر کل دنیا تأثیر گذاشته‌اند.

۱. فیسبوک

فیسبوک بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان است که به بیش از یک میلیارد کاربر اجازه می‌دهد با دوستان و خانواده‌ی خود ارتباط برقرار کنند، به اشتراک‌گذاری محتوا بپردازند و دنیا را کشف کنند. فیسبوک هر روز نوآوری، فناوری‌ و اثرگذاری اجتماعی را در محیط کار خود ادغام می‌کند. تیم‌های متعدد روی پروژه‌های تأثیرگذار برای میلیاردها نفر کار می‌کنند.

کار تیمی فیسبوک بر پنج ارزش عمده استوار است: حرکت سریع، تمرکز بر تأثیرگذاری، جسور بودن، انعطاف پذیر بودن و ایجاد ارزش اجتماعی. صرف‌نظر از این که پروژه‌ها واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، یادگیری ماشین، هوش مصنوعی یا پروژه‌های زیرساخت باشند کارمندان فیسبوک نسبت به مأموریت این شرکت برای نزدیک کردن افراد در سراسر دنیا علاقه و اشتیاق زیادی دارند.

فیسبوک

۲. ونگارد

گروه ونگارد یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری جهان در زمینه‌ی مشاوره به مشتریان و عموم مردم در رابطه با پس‌انداز، سرمایه‌گذاری، بازنشستگی، دارایی شخصی، اقتصادی و موارد دیگر هستند.

هر کارمند ونگارد با هدف تغییر سرمایه‌گذاری در دنیا کار می‌کند؛ اما اگر کارمندی داخل دفتر تأثیرگذار نباشد می‌تواند خارج از دفتر فعالیت کند. در طول یک سال، کارکنان ونگارد سرمایه و تلاش‌های خود را صرف مجموعه‌ی گسترده‌ای از فعالیت‌ها می‌کنند تا به تقویت گروه‌ها و جوامع خود کمک کنند.

ونگارد

۳. T-Mobile

T-Mobile یکی از اپراتورهای خدمات وویس بی‌سیم، پیام‌رسانی و داده‌ است که بیش از ۲۹۳ میلیون آمریکایی می‌توانند در هر زمان و مکانی به آن دسترسی پیدا کنند.

هدف T-Mobile از توسعه و پیشرفت در محیط سرگرمی تنها بالا رفتن رتبه‌ نیست بلکه هدف اصلی آن ایجاد تحولی بزرگ در بازار است. تیم‌های مختلف روی امکاناتی مثل ۵G، اینترنت اشیا و استراتژی عمومی کلاود تا پروژه‌های متن‌باز در بلاک چین و Jazz کار می‌کنند. T-mobile با تمرکز بر نیازها و گرایش‌ها سعی می‌کند با ایده‌های نوآورانه و پیشرو در صنعت بر مشتریان و رقبای خود تأثیر بگذارد.

تی موبایل

۴. ایلومیو

ایلومیو با هدف توسعه‌ی نرم‌افزار امنیتی برای انواع محیط‌های محاسباتی، با شرکت‌های سراسر دنیا کار می‌کند و به این صورت از ۸۰ درصد مراکز داده‌ای و ترافیک کلاود در مقابل تهدیدها محافظت می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین مزایایی کار با شرکت روبه رشدی مثل ایلومیو تأثیرگذاری کارکنان این شرکت بر محصول و کسب‌وکار است. کار هر شخص به صورت مستقیم بر خروجی محصول نهایی و موفقیت کسب‌وکار تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، هر شخصی فرصت کار برای یادگیری ابعاد جدید محصول و کسب‌وکار را دارد و به این صورت می‌تواند تأثیری پایداری بر آینده‌ی امنیت داده‌ای بگذارد.

undefined

۵. فچ رباتیکز

یک استارتاپ مستقر در سیلیکون ولی است که با راه‌حل‌های صنعتی نوآورانه‌ی خود در زمینه‌ی رباتیک، کارها را متحول ساخته است.

کارمندان فچ روباتیک آینده را مبنای کار خود قرار داده‌اند، آنها می‌خواهند ربات‌های فیلم‌های علمی تخیلی را به واقعیت تبدیل کنند. آن‌ها پس از تست‌ها و توسعه‌ی دقیق سیستم‌های رباتیک خود ربات‌های وظیفه‌محور VirtualConveyor و DataSurvey را برای کمک به کارکنان انبار در نظر گرفتند.

فچ رباتیکز

۶. مرکز درمانی سرکا

مرکز درمانی سرکا ارائه‌دهنده‌ی خدمات تبلیغات دیجیتال و چاپ باکیفیت به صنعت بهداشت و درمان است.

کارمندان در مرکز درمانی سرکا عاشق ساختار باز فضای دفتر کار خود هستند. توانایی تعامل آزادانه با همکاران و اعضای تیم باعث بهبود مشارکت و ارتباط تیمی خوب می‌شود. مرکز درمانی سرکا علاوه بر جلسات پیاده‌روی و فضاهای جلسه‌ی داخلی دستورالعملی را برای موفقیت مشارکتی در بازار بهداشت و درمان ارائه داده است.

سرکا

۷. Consumer Reports

Consumer Reports یک سازمان مستقل غیرانتفاعی است که از مشتریان بازار حمایت می‌کند و درعین‌حال ارزیابی‌های بدون انحراف و مطمئن از یک مجموعه محصولات و خدمات را ارائه می‌دهد. Consumer Report در مباحثی مثل امنیت و پایداری محصول، بهداشت و درمان، غذا و حریم خصوصی دیجیتال موفق ظاهر شده است.

مباحثی که با ذهن و کیف پول مردم سروکار دارند. Consumer Reports با استفاده از یک روش مدرک محور روزنامه‌نگاری برای استخراج اطلاعات کاربردی به بررسی مشکلات مشتری می‌پردازد. Consumer Reports به عنوان سازمانی واقعیت‌محور از شواهد برای تست، بازاریابی و توسعه‌ی محصول استفاده می‌کند.

consumer

۸. MDA

MDA پیشتاز مبارزه با ابتلای افراد مجرد یا خانواده‌ها به بیماری سوءتغذیه‌ی عضلانی یا ALS و دیگر بیماری‌های عضلانی است.

MDA به منظور بهبود کیفیت درمان بیماران به صورت منظم به بررسی روش‌های مختلف می‌پردازد. این یعنی خدمات MDA شامل شنیدن نیازهای افراد بزرگ‌سال و همین‌طور کودکان است. MDA با این اطلاعات می‌تواند سرعت درمان را افزایش دهد و فرصت زندگی طولانی‌تری را برای بیمارها فراهم کند.

MDA

۹. Next Century

Next Century با ترکیب تخصص صنعتی و نمایش داده‌ها، سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی، استخراج تصویر و برنامه‌های محاسباتی موبایل به تولید راه‌حل‌های امنیتی می‌پردازد.

انجام کارها در Next Century همیشه آسان نیست. نقش‌های ارزشمند اندکی در این شرکت وجود دارد. اتخاذ این نقش‌ها مستلزم استعدادی بالا و فراتر از اغلب کارمندان است. برای دستیابی به این نقش‌ها و عملکرد بهتر یک اراده‌ی قوی لازم است. این شرکت محصولی خلق نمی‌کند بلکه راه‌حل‌هایی برای نجات زندگی افراد ارائه می‌دهد و آن را به یک موقعیت مفید و چالش‌برانگیز برای پیشرفت شغلی تبدیل می‌کند.

next century

۱۰. RXBAR

RX یک برند غذای میان‌وعده با برچسب پاک است که از مواد اولیه‌ی ساده تشکیل شده است.

RXBAR از رویکرد سرویس‌محور برای متمایز ساختن خود از محصولات دیگر در این بازار شلوغ استفاده می‌کند. بازخورد مشتری در RXBAR بسیار جدی تلقی می‌شود و کارمندان سعی می‌کنند مشتریان خود را بهتر درک کنند. محیط کار جامع و سالم RXBAR باعث می‌شود کارمندان در ارائه‌ی بهترین خدمات به مشتریان تلاش کنند، کارمندان RXBAR احساس ارزش می‌کنند و برای جلب اعتماد مشتری تلاش می‌کنند.

ًRXBAR

۱۱. Collective Health

Collective Health یک مجموعه‌ی کامل راهبردهای سلامتی را ارائه می‌دهد و بر اساس آن شرکت‌ها می‌توانند به صورت هوشمند به طراحی و مدیریت سود خود بپردازند و درعین‌حال پاداش‌هایی هم برای کارکنان خود در نظر بگیرند.

مأموریت Collective Health ساده‌سازی سیستم بهداشت و درمان آمریکا است. کارمندان این شرکت با وجود سوابق و پس‌زمینه‌های گوناگون برای رسیدن به چشم‌انداز شرکت با یکدیگر متحد می‌شوند. فرهنگ سازمان بر همدلی، درستکاری، کنجکاوی و نیاز به حل مشکلات دشوار استوار است ازاین‌رو یک تیم مأموریت محو برای ابداع خدمات بهداشت و درمان روزانه‌ی مردم لازم است.

Collective Health

۱۲. Teachers Pay Teachers

Teachers Pay Teachers یک بازار آنلاین است که در آن معلم‌های سراسر دنیا با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و برای بهبود کار خود به خرید، فروش یا اشتراک‌گذاری منابع موردنیاز خود می‌پردازند.

در بسیاری از مواقع ذینفعان قدرت با وجود تجربه و درک اندک از تدریس در مؤسسه‌ها مداخله می‌کنند و ایده‌ها و روش‌های خود را بر مربیان تحمیل می‌کنند؛ اما شرکت TpT در درجه‌ی اول با خدمت‌رسانی به معلم‌ها به دانش‌آموزان خدمت می‌کند (به سخنان مربیان گوش می‌دهد و بر اساس نیاز آن‌ها راه‌حل‌هایی را ارائه می‌دهد). این ذهنیت شنیدن و آموختن عامل اصلی موفقیت TpT است.

teachers

۱۳. World 50

World 50 انجمنی برای گفتگوهای حضوری و آنلاین مدیران شرکت‌های معروف سراسر جهان فراهم کرده است و با این ایده یک محیط مشارکتی را برای حل مسأله و اشتراک‌گذاری ایده‌ها توسعه می‌دهد.

World50 در آموزش رهبران صنایع دیگر هم سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت هر سال نشستی داخلی را برگزار می‌کند که در آن مهمان‌های ویژه و شرکا به تبادل ایده‌های خود می‌پردازند. World 50 معتقد است هرچقدر اطلاعات کارمندها در مورد اتفاقات سراسر دنیا بیشتر باشد، بهتر می‌توانند به اعضای خود خدمت کنند و تأثیرگذار ظاهر شوند.

world 50

۱۴. thedUP

thredUP یک امانت‌فروشی آنلاین برای خریدوفروش لباس‌های دست‌دوم از برندهای بزرگ است.هدف thredUP این است که هر کارمند خود را بخشی از چشم‌انداز بزرگ شرکت تصور ‌کند. به این منظور یک مجموعه از گزینه‌های سهام را به تمام اعضای خود پیشنهاد می‌دهد. در نتیجه تمام کارکنان مالکیت مسئولیت‌های روزانه‌ی خود را به دست می‌آورند و درعین‌حال می‌داند که همراه با شرکت آینده‌ را می‌سازند.

thredup

۱۵. Appian

 Appian یکی از پیشتازان بازار در نرم‌افزار مدیریت پرونده و مدیریت فرآیند کسب‌وکار است. این شرکت با ارائه‌ی یک پلتفرم اپلیکیشن سازمانی کاربران را به داده‌ها، فرآیندها و همکاری‌ها مرتبط می‌سازد.

در Appian موقعیت‌های مدیریتی بسیار جدی هستند. وقتی کارمندی از نظر رتبه ارتقا پیدا می‌کند اعتماد به توانایی‌های تصمیم‌گیری و قضاوت او بالا می‌رود. مدیرها برای مدیریت تیم‌ خود آزادی عمل دارند و برای پیشرفت و تأثیرگذاری واقعی به خوبی از تیم پشتیبانی می‌کنند.

appain

۱۶. eMarketer

eMarketer یک سازمان پژوهشی دیجیتالی در زمینه‌ی بازاریابی داده‌ها، دیدگاه‌ها و چشم‌اندازها برای برندهای برجسته‌ی دنیا، سازمان‌ها و شرکت‌های رسانه‌ای است.

eMarketer با بیش از ۲۰ سال پیشرفت در زمینه‌ی بازاریابی دیجیتال به اعتبار قابل توجهی دست پیدا کرده است. موفقیت این شرکت با تمرکز بر شاخص‌های کلیدی عملکردی رابطه دارد (تحلیل همبستگی داده‌ها و میزان تأثیر هر بخش، تقویت تیم‌ها با پاسخگویی نسبت به دستاوردها و برنامه‌ریزی برای پیشرفت).

eMarketer

۱۷. Wounded Warrior Project

Wounded Warrior Project خدمات و برنامه‌هایی را برای جانبازها در نظر می‌گیرد. عملکرد کارکنان WWP مأموریت محور و وابسته به ارزش‌های اصلی این شرکت است.یک محیط کار باز، انگیزشی و لذت‌بخش ملاقات با جانباز‌ها و آسیب‌دیدگان را آسان‌تر می‌سازد و باعث می‌شود تیم حداکثر تلاش خود را برای خدمت‌رسانی انجام دهد.

کارکنان این شرکت با تأکید بر همکاری، ایده‌های نوآورانه و ارتباطات باز از یکدیگر حمایت کرده و به پیشرفت یکدیگر کمک می‌کنند. آنها درعین‌حال همه با هدف اصلی خدمت‌گذاری و حمایت از جامعه‌ی جانبازان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

wwP

۱۸. Nexus

Nexus پیشتاز نرم‌افزار اتوماسیون پرداخت و دستمزد برای صنایع املاک است. مدیران اجرایی Nexus به رشد شخصی و حرفه‌ای هر عضو تیم افتخار می‌کنند.

این شرکت با برگزاری نشست‌ها و ملاقات‌های منظم با تمام اعضا و تشخیص روند طولانی‌مدت یا کوتاه‌مدت اهداف، به تربیت رهبران صنعتی می‌پردازد و در این فرآیند به پیشرفت سازمان خود هم کمک می‌کند.

nexus
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات