معرفی خلاقانه‌ترین استارتاپ‌های آسیایی

سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
در نشست ASEAN 2018 که در ویتنام برگزار شد برترین استارتاپ‌های جنوب شرقی آسیا فرصتی برای مطرح کرده ایده‌ها و جذب سرمایه پیدا کردند.
تبلیغات

انجمن جهانی اقتصاد، ۸۰ استارتاپ برتر را برای حضور در نشست ASEAN سال ۲۰۱۸ انتخاب کرده است تا بهترین و نوآورانه‌ترین شرکت‌های جدید را شناسایی کند. ASEAN همایشی نیمه رسمی است که با همکاری ملت‌های آسیای جنوب شرقی و با هدف توسعه‌ی اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی-فرهنگی کشورهای جنوب شرقی آسیا برگزار می‌شود. در این همایش ایده‌های خلاقانه‌ای از کریپتوکارنسی سازگار با شریعت اسلامی گرفته تا یک الگوریتم فیلیپینی برای حفاظت از سخره‌های مرجانی حضور دارند.

استارتاپ‌های منتخب از طرف عده‌ای از داوران شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران، متخصصان تکنولوژی و مدیران رسانه‌ها انتخاب شده‌اند. در ادامه‌ی مقاله‌ی زومیت به معرفی تعدادی از خلاقانه‌ترین استارتاپ‌های منتخب آسیایی می‌پردازیم.

۱- استارتاپ Antipara Explorations از فیلیپین

کشور فیلیپین در قلب سخره‌های مرجانی یعنی یک اکوسیستم فوق‌العاده حساس و زنجیره‌ای از تنوع زیستی واقع شده است. همان‌طور که می‌دانید سخره‌های مرجانی در سراسر دنیا با خطر جدی نابودی روبه‌رو هستند. استارتاپ Antipara الگوریتمی ساخته است تا اقیانوس‌ها را تحت نظر داشته باشد و راه حل علمی بهتری برای مدیریت ماهیگیری در مناطقی ارائه دهد که به صید ماهی برای تأمین پروتئین رژیم خود نیاز دارند. آن‌ها مدعی هستند تکنولوژی‌شان می‌تواند کاری که دو تا سه ماه زمان می‌برد را در یک روز انجام دهد.

asean 2018

۲- استارتاپ CROWDE از اندونزی

کشاورزی یکی از صنایع اساسی برای ۱۳ درصد مردم اندونزی است. اما کشاورزان بیش از دو برابر نسبت به قشر عمومی کشور فقیر هستند. آن‌ها بدون وجود سرمایه، به تکنولوژی مورد نیاز برای افزایش بهره‌وری و درآمد دسترسی ندارند. استارتاپ CROWDE یک پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی است که مردم می‌توانند با هدف مشارکت در سود، روی کشاورزان سرمایه‌گذاری کنند.

۳- استارتاپ HelloGold از مالزی

این استارتاپ حوزه‌ی فین‌تک یک کریپتوکارنسی یا ارز رمزی مطابق با شریعت اسلامی ساخته است که GoldX نام دارد. این ارز توسط طلای فیزیکی در خزانه‌ای در سنگاپور پشتیبانی می‌شود که به برآورده شده برخی معیارهای اسلامی مانند شفافیت، اطمینان و عدم وابستگی کمک می‌کند. این شرکت همچنین اپلیکیشنی را در مالزی و بر اساس فناوری بلاک چین راه‌اندازی کرده است.

۴- استارتاپ Queenrides در اندونزی

در جاکارتای اندوزی بیش از ۱۵ میلیون موتورسیکلت وجود دارد که تأمین امنیت رانندگان آن به یک مشکل اساسی تبدیل شده است. استارتاپ Queenrides اولین پلتفرمی است که با ترکیب دوره‌های آموزشی دنیای واقعی و کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی به امنیت رانندگان و موتورسواران زن اختصاص داده شده است.

asean 2018

۵- استارتاپ Revolution Pre-crafted از فیلیپین

تصور کنید می‌توانستید خانه‌ی دلخواه خود را از روی کاتالوگ سفارش دهید و مانند محصولات آیکیا در محل مورد نظر تحویل بگیرید. این ایده‌ی اولین استارتاپ یونیکورن فیلیپینی با ارزش یک میلیارد دلار است که اجزای خانه را مانند قطعات لگو به هم متصل می‌کند و راه حل خوبی را برای حل معضل تأمین مسکن برای جمعیت افزایشی آسیا ارائه داده است.

۶- استارتاپ Hachi از ویتنام

این استارتاپ مرتبط با فناوری در کشاورزی بیش از ۱۲ مزرعه‌ی هوشمند در ویتنام ساخته است. آن‌ها از حسگرهای اینترنت اشیا و یک سیستم هیدروپونیک (نوعی کشت بدون استفاده از بستر خاکی) برای تغذیه‌ی قطره‌ای آب و مواد مغذی استفاده می‌کنند. روش نوآورانه‌ی آن‌ها توانسته تا ۳۰۰ درصد میزان بهره‌وری را افزایش دهد.

۷- استارتاپ Triip از سنگاپور

در دوره‌ای که به صنعت توریسم بهای چندانی داده نمی‌شود، استارتاپ Triip با برقراری ارتباط بین توریست‌ها و متخصصان محلی برای معرفی جاذبه‌های توریستی قدم بزرگی برای کمک به این صنعت برداشته است. این استارتاپ همچنین سفرهای شگفت‌انگیزی پیشنهاد می‌دهد. به این صورت که اگر مشتری نتواند برای مقصد مورد نظر تصمیم بگیرد، شرکت ترتیب همه چیز را می‌دهد و مشتری تنها یک هفته قبل از سفر و درحالی‌که پاکتی از پول رایج مقصد مورد نظر را دریافت کرده از نوع سفر مطلع می‌شود.

استارتاپ‌ها در طول نشست ASEAN 2018 برنامه‌ی اختصاصی برای مطرح کردن مشکلاتی مانند کمبود سرمایه و منابع خواهند داشت. آن‌ها همچنین امیدوار هستند بعد از اتمام همایش بتوانند جامعه‌ای دائمی برای حمایت از رشد و توسعه‌ی استارتاپ‌ها داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات