دفتر کار باز تنش‌های محیط کار را افزایش می‌دهند

جمعه ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
دفاتر باز نقش مهمی در کاهش هزینه‌ و افزایش همکاری کارمندان ایفا می‌کنند، اما در روی دیگر سکه تداخل بین کارکنان نیز افزایش می‌یابد.
تبلیغات

هیچ چیز بدتر از دفتر باز برای محیط کار آسیب زننده‌ نیست. طراحی این چنین دفاتر، محیط‌های سالم را ناسالم و محیط‌های ناسالم را غیر قابل تحمل می‌کند. در واقع این دفترها مضرات دائمی و بلندمدتی برای سلامتی کارکنان دارند.

موضوع بغرنج‌تر از آن‌ چیزی است که تصور می‌شود. متاسفانه آنچنان که باید معایب آن شناخته شده نیست. اگر  تصمیم‌ساز مجموعه‌ای هستید، نسبت به اصلاح دفاتر اقدام کنید یا اگر کارمند هستید؛ اولویت را به انتخاب شغل‌های با دفتر خصوصی تخصیص دهید.

دفتر کار باز مدیران بد را آزار دهنده‌تر می‌کنند

جدیدترین نظرسنجی موسسه‌ی مطالعاتی گالوپ از یک میلیون کارگر ایالات متحده حاکی از آن است که رئیس بد اصلی‌ترین علت ترک شغل کارگران است. با توجه به جامعه روانشناسی بریتانیا نیز، مدیران بد می‌توانند کاری کنند که کارمندان دچار افسردگی شدید شوند و به طور فعال با همکاران خود بدرفتاری کنند.

دفاتر باز روسای بد را حتی آزاردهنده‌تر می‌کنند، چون هیچ راه آسانی برای جدا کردن فیزیکی از خودتان از آن‌ها وجود ندارد. با یک دفتر خصوصی یا حتی یک اتاقک، شما می‌توانید در مواقع خستگی با جدا کردن فیزیکی خودتان از دیگران، نفس راحتی بکشید.

دفتر کار باز انتقال بیماری‌های مسری را تقویت می‌کنند

دفتر کار باز انتقال بیماری‌های مسری را تقویت می‌کنند

یک سرفه یا عطسه شدید، اسپریی از ۴۰ هزار ویروس مختلف ایجاد می‌کند که ۲۶ فوت با سرعت ۲۰۰ متر در ساعت حرکت می‌کنند و تا ۱۰ دقیقه در هوا معلق می‌مانند. این قطرات می‌توانند شما را بیمار کنند. چه آن‌ها را مستقیم تنفس کنید یا حتی اگر اجتناب کرده باشید، می‌توانند به پوست یا لباس‌هایتان بچسبند و بعداً شما را آلوده کنند. دیوار‌های ضخیم و نازک دفتر موانعی برای این پرتابه‌ها هستند و شانس سرایت بیماری به دیگران را کاهش می‌دهند.

دفتر کار باز درون‌گرایان را عصبی می‌کنند

در حدود ۵۰ درصد کارمندان، بیش‌تر به درون‌گرایی تمایل دارند. حدود نیمی از آن‌ها نیز بسیار درون‌گرا هستند. از آنجا که دفتر باز برای افزایش تعاملات اجتماعی در نظر گرفته می‌شوند، برون‌گرایان از آن‌ استقبال می‌کنند. اما درون‌گرایان از حضور غیر قابل اجتناب دیگران احساس اظطراب می‌کنند.

طبق مطالعات روانشناسی، درون‌گرایان بیش‌تر از سایرین مستعد اضطراب و مشکلات ارتباطی هستند. دفاتر باز برای درون‌گرایان این خطر را دارند که اضطراب و وحشت آن‌ها را افزایش دهند. ناکارامدی زندگی و شغلی حاصل پیامد‌های روحی دیگری نیز به دنبال خواهد داشت.

دفتر کار باز آلودگی بصری ایجاد می‌کنند

اغلب مدیران عاشق تزئین دفاتر باز با سلایق خود و المان‌های متعدد هستند. متاسفانه باور غلطی وجود دارد که محیط پر ازدحام به خلاقیت کارمندان کمک می‌کند. نمی‌توان چشم خود را به روی حقیقت بست. این محیط‌ها به دلیل تداخل جلوه‌های بصری با محیط کار سایرین، آلودگی بصری ایجاد می‌کنند. با توجه به گزارش مجله علمی اروپا، آلودگی بصری بر سلامت کلی فرد تاثیر منفی می‌گذارد و در نتیجه کیفیت زندگی یک جامعه، جاذبه زیبایی‌شناسی، سلامت اقتصادی و حس مدنی را کاهش می‌دهد. این موضوع ممکن است حتی باعث برانگیختن نفرت روانی شود و در نتیجه بر سلامت روحی و جسمی نیز تاثیر منفی بگذارد.

دفتر کار باز نابرابری جنسیتی را افزایش می‌دهند

زنان با چالش‌های منحصر به فردی در محل کار رو‌به‌رو هستند. یکی از آزاردهنده‌ترین آن‌ها، قضاوت اعتبار زنان با ظاهر آن‌ها در جامعه است. این تعصب در محیط کار به نفع زنانی است که به طور معمول جذاب و دارای ظاهری آراسته هستند. متاسفانه بانوانی که زیبایی کم‌تری دارند همیشه جدی گرفته نمی‌شوند.

دفاتر باز این گرایش را با افزایش خودنمایی کارمندان تشدید می‌کنند و زنان وادار می‌شوند تا توجه بیشتری به ظاهر خود داشته باشند. حتی بدتر از آن، چیدمان این دفاتر تهدید‌های بسیاری برای آزار جنسی بانوان فراهم می‌سازند.

دفتر کار باز هورمون‌های خطرناکی را تحریک می‌کنند

دفتر کار باز هورمون‌های خطرناکی را تحریک می‌کنند

در یک دفتر باز ، پشت شما همیشه باز و بدون حفاظ است. در حالی که درباره‌ی حمله‌ی یا جاسوسی احتمالی از پشت نگران نیستید، اما مغز و سیستم عصبی شما طبق تکامل هزاران ساله تهدید و ناامنی را به شما تلقین می‌‌کند.

وقتی که درباره‌ی پشت سر خود نگران هستید، بدن شما به طور مداوم هورمون استرس (کورتیزول) تولید می‌کند که بر وزن و سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی می‌گذارد و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهد.

دفتر کار باز می‌تواند منجر به آسیب مغزی منجر شود

دفتر طرح باز کارمندان را وادار می‌کند که در لحظه چندین کار را انجام دهند. چون در هر لحظه بخشی از مغز به آنچه مردم اطراف شما می‌گویند و انجام می‌دهند، متمرکز است. این مساله تمرکز روی کار را بسیار دشوار می‌‌کند و بدون تمرکز نمی‌توان از کارمندان انتظار حسن انجام کار را داشت. طبق تحقیقات مجله‌ی روانشناسی امروز:

مغز افرادی که به طور مکرر در معرض محرک‌های محیطی و چند وظیفه‌گی قرار داشتند در نواحی مربوط به کنترل شناختی و تنظیم انگیزه و احساس … و هم‌چنین در هر دو حافظه فعال (قابلیت ذخیره اطلاعات مربوطه در حین کار بر روی یک وظیفه) و حافظه بلند مدت (قابلیت ذخیره کردن و یادآوری اطلاعات در مدت‌زمان طولانی‌تر) ضعیف شده بود.

هرچه لازم بود را دانستید. دفتر باز نه تنها برای بهره‌وری یک فاجعه است، بلکه محل کار را به محیطی شدیداً آزار دهنده تبدیل می‌کند که باعث می‌شود کارکنان بیمار شوند و حتی به توانایی فکر کردن آن‌ها نیز آسیب برسد. جای تعجب نیست که مدیران همیشه درباره‌ی دفتر خصوصی خود وسواس دارند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات