نکات کلیدی که به موفقیت کسب‌وکار شما کمک می‌کند

شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از شناخت نیازهای بازار و تولید محصولات باکیفیت، توجه به ایده‌ها و سلایق مشتریان، مهم‌ترین کلید رشد پایدار کسب‌وکار است.
تبلیغات

آدام رایت، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار شرکت اسوشیتد گرافیکس (AGI) در یکی از مقالات خود می‌نویسد:

سال‌ها پیش، من یک راننده‌ی حرفه‌ای اتومبیل‌های مسابقه‌ای بودم. یکی از وظایف مهم ما، ارتباط با اسپانسرهایی بود که پیام تبلیغاتی یک برند را به رانندگان می‌دادند تا در طول مسیر مسابقه، آن‌ها را به نمایش درآورند. این اقدام یک استراتژی مؤثر برای دستیابی به توده‌های مصرف‌کننده بود، چه در سطح شخصی و چه از طریق تلویزیون. به‌مرورزمان من به جوانب بازاریابی این کار علاقه‌مند شدم.

درحالی‌که دوران حرفه‌ای من برای شرکت در مسابقات رو به اتمام بود، تصمیم گرفتم قدم بزرگی بردارم و به همراه یکی از همکارانم، یک شرکت گرافیکی خودرو تأسیس کردم. من به شکاف‌های بازاریابی این حوزه پی برده بودم و احساس می‌کردم که برندها، باید در طول مسیر مسابقه با مشتریان در تعامل باشند. زمانی که مردم در توقفگاه کنار جاده، یا پارکینگ هتل، یا حتی ترافیک هستند، هنوز مصرف‌کننده‌ی پیام برندهایی هستند که در کنار ماشین‌های شرکت، ون‌ها و اتوبوس‌ها نصب‌شده‌اند.

گرچه تبلیغات خارج از خانه (OOH) از محبوبیت خوبی برخوردار بود، ولی من نتوانستم خیلی زود به موفقیت دست پیدا کنم. در کنار همه‌ی روابط حرفه‌ای کسب‌وکار، مجبور شدم از شرکت بیرون بروم و به دنبال افرادی باشم که از این ایده استقبال می‌کنند. من در طول روزها در ساحل شرقی آمریکا و حواشی شب، در ساحل غربی کشور فراخوان می‌دادم، در همه‌ی رویدادهای محلی شرکت می‌کردم و با هرکسی که می‌توانستم تماس می‌گرفتم: همکلاسی‌های قدیمی، همسایگان سابق و حتی اعضای خانواده. سؤالم همیشه این بود که «چه کسی را می‌شناسید؟» درنهایت، روابط کاری موفقی برقرار کردم و کسب‌وکارم مسیر رشد را آغاز کرد.

در کسب‌وکار گرافیک خودرو، وقتی صحبت از رشد و توسعه می‌شود، به استراتژی‌های زیر رجوع می‌کنم. این استراتژی‌ها برای همه‌ی کسب‌وکارها مفید واقع می‌شود و همه‌ی افراد می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

Business Success

خدمات عالی مشتریان

من همیشه روی این موضوع تأکید می‌کنم: مشتریان را در اولویت قرار دهید. من شرکتم را بر همین اساس اداره می‌کنم و این جمله نیز مانترای من است. به همین دلیل توانسته‌ام شرکتم را از مطابق رضایت مشتریان رشد دهم. پس‌ازاینکه چند مشتری کلیدی به دست آوردم، از آن‌ها خواستم راه‌های بالقوه‌ای را که به بهبود کار ما منجر می‌شود، از دید خودشان بیان کنند. این استراتژی بازدهی خوبی داشت و ما هنوز هم آن را به‌عنوان یکی از تاکتیک‌های بازاریابی به کار می‌گیریم. نگران نباشید و اجازه دهید مشتریان، خودشان را به‌جای شما بگذارند و ایده‌هایی را که به ذهنشان می‌رسد، مطرح کنند. ایده‌ها را در وب‌سایت شرکت منتشر کنید. در صورت رضایت مشتریان، می‌توانید از این جریان فیلم‌برداری کنید و آن را در وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی شرکت پست کنید. هیچ‌چیز بهتر از توصیه‌های یک مشتری خشنود به سایر مشتریان نیست.

در کسب‌وکار گرافیک خودرو، توجه به جزئیات اهمیت بسیار زیادی دارد. مشتریان ما به برندسازی، پیام‌رسانی و حتی انتخاب رنگ دقیق نیاز دارند. به همین علت باید کوچک‌ترین جزئیات را نیز مدنظر قرار دهیم. ما هیچ عنصری را حذف نمی‌کنیم یا از هیچ بخشی میانبر نمی‌زنیم. به آنچه مشتریان می‌گویند خوب گوش دهید و انعطاف‌پذیر باقی بمانید، تا زمانی که به تغییر نیاز داشتید، بتوانید حرکت کنید.

ثبات محصول

شما با ارائه‌ی محصولات باکیفیتی که از استانداردهای بالا برخوردارند، مشتریان را دوباره به سمت خود بازمی‌گردانید. به‌علاوه مهم است گواهینامه‌های معتبری دریافت کنید که حاکی از کیفیت محصولات شما هستند.

این اصول در کنار شبکه‌سازی و اقدامات پویا، به رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کند. ممکن است کمی به زمان نیاز داشته باشید، پس فراموش نکنید که در مسیر موفقیت، صبر نیز یکی از الزامات شما است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات