اهمیت تحقیق درباره‌ی سابقه‌ی شریک تجاری

دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شراکت و همکاری از دغدغه‌‌های اساسی همه‌ی کسب‌وکار‌ها و به‌خصوص استارتاپ‌ها است. شریک نامناسب از همان آغاز کار، فعالیت را به بن‌بست می‌کشاند.
تبلیغات

شاید با شخصی در یکی از جلسات شبکه‌سازی آشنا شده‌اید و برای کار بزرگی با همدیگر پیمان همکاری می‌بندید و با برنامه‌ریزی طرح کسب و کار، رؤیای تجارتی پرسود را در سر می‌پرورانید. کمی دست نگه دارید. تنها پیش‌بینی صحیح درباره‌ی هر کسب و کار سختی‌های طاقت‌‌فرسا و مشکلات بسیار آن است. با شروع هر فعالیت با مشکلاتی مواجه می‌شوید که حتی در خواب هم نمی‌دیدید.

برای تهیه‌ی طرح کسب و کار به زمان زیادی احتیاج نیست؛ ولی بهتر است برای آشنایی کامل با شریکتان، کمی آن را به تأخیر بیاندازید. قبل از هر شراکتی سؤال‌هایی هستند که باید پاسخ داده شوند.

چگونه با شریکتان آشنا شده‌اید؟ چه نقاط مشترکی با هم دارید؟ شراکت کاری، ازدواج دوم نامیده می‌شود. خوب و بد بودن شریک روی آینده شغلی و حتی زندگی شخصی بسیار تأثیرگذار است. در ادامه به دلایل اهمیت شناخت آگاهی از سابقه‌ی شریک اشاره می‌کنیم.

اعتبار بانکی

دلیل اهمیت اعتبار بانکی

در کسب وکار‌های شخصی وقتی دو نفر با همدیگر شریک می‌شوند، هر یک از آن‌ها باید به اند‌ازه‌ی سهم خود توان مشارکت داشته باشد. یکی از مهم‌ترین نقش‌های شراکت، توانایی تأمین مالی اعم از اعتبار بانکی یا پس‌انداز شخصی است.

به احتمال زیاد در ادامه‌ی کار نیاز به اخذ وام‌ بانکی خواهید داشت. اگر مشارکت شما به‌صورت ۵۰ درصدی باشد، نصف تعهد مالی به عهده‌ی شریکتان خواهد بود. حال اگر طرف مقابل از اعتبار مالی مناسبی برخوردار نباشد و نتواند اعتماد بانک را جلب کند، به مشکل خواهید خورد. به یقین کنار آمدن با این موضوع که به خاطر اشتباهات شخصی شریکتان، فرصت تجاری بزرگی از دست برود راحت نخواهد بود.

دلیل اهمیت عدم سوء‌ پیشینه

اگر شریک تجاری به علت فرار مالیاتی تحت تعقیب باشد، کلیه‌ی حساب‌های بانکی متعلق به او از جمله حساب مشترک کسب و کارتان نیز مسدود خواهد شد و تحت پیگرد قرار خواهد گرفت. این مسئله می‌تواند حتی باعث بروز اختلاف بین هیئت‌ مدیره و سرمایه‌گذاران شود.

در شروع کار نباید هیچ ذهنیت مثبت و منفی به شریکتان داشته باشید. موارد اشاره‌شده به‌شدت برای کسب و کار خطرناک هستند. این مشکلات باعث می‌شوند به جای این‌که تمرکزتان بر رشد شرکت و شکست رقبا باشد، به حل و فصل مسائل حاشیه‌ای سپری شود. کسب و کار به اندازه‌ی کافی با مشکلات بزرگ و کوچک مواجه است؛ شراکت با افراد مشکل‌دار هیچ توجیهی ندارد.

قبل از اقدام به هر گونه همکاری، کاملا درباره‌ی اعتبار و سابقه‌ی طرف مقابلت تحقیق کنید. به قول معروف: خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات