قوانین ساده برای پیروزی در رقابت‌ها

یک‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
رقابت کسب‌وکارها در هر صنعتی به اندازه‌ای زیاد شده است که برای حفظ بقای برند باید بسیار تلاش کرد. چگونه رقبا را بدون جنگیدن تسلیم کنیم؟
تبلیغات

با یک نقشه‌ی عالی و مقدار زیادی شجاعت می‌توان در هر رقابتی پیروز شد. مهم نیست کسب‌وکار به‌تازگی راه‌اندازی شده است یا تجربه‌ی زیادی در بازار دارد؛ با وجود یک استراتژی قوی می‌توان هر رقابتی را در بازار برنده شد. بهترین روش این است که سعی کنید همیشه یک قدم از رقبا جلوتر باشید و با شناسایی فرصت‌های جدید آن‌ها را غافلگیر کنید. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی بیشتر قوانینی می‌پردازیم که برای پیروزی در رقابت کسب‌وکارها، به شما کمک می‌کنند.

Competition

۱- یک قدم از حریف جلوتر باشید

پیش از هر کاری باید درک جامعی از کسب‌وکار خود داشته باشید. تمام افرادی را که در بازار کسب‌وکارتان فعالیت دارندبشناسید و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را بررسی کنید. آدام کاننبرگ کارآفرین موفقی در زمینه‌ی کسب‌وکار مرتبط با خدمات منزل است. کاننبرگ تا به حال در رقابت‌های زیادی برنده شده و توانسته است جایگاه کسب‌وکار خود را در بازار ثابت کند. او در این رابطه می‌گوید: «زمانی که وارد خدمات منازل شده بودم، این بازار در حال شکل‌گیری بود و می‌دانستم بازار برای کسب‌وکار من نیز جا خواهد داشت. اما به هر حال رقابت بسیار سخت بود و مشتری‌ها به برندهای قدیمی و شناخته‌شده اعتماد بیشتری داشتند. درنتیجه تصمیم گرفتم از ابزارهای آنلاین برای تثبیت جایگاهم در بازار استفاده کنم. از ترندهای گوگل و تحلیل آن‌ها استفاده کردم تا بتوانم استراتژی بهتری برای ارائه‌ی اپلیکیشن و ابزارهای آنلاین پیاده‌سازی کنم. همچنین از تکنیک‌های سئو برای بهبود وضعیت کسب‌وکار استفاده کردم و اعتبار خود را در دنیای دیجیتال بالا بردم. درنهایت توانستم یک قدم از رقبا پیشی بگیرم و رقابت را پیروز شوم.»

۲- استراتژی مناسبی برای رقابت داشته باشید

دانش شما در زمینه‌ی کسب‌وکار، نحوه‌ی رقابت و تسخیر بازار بسیار مهم است. نقاط قوت و ضعف رقبا را بررسی کنید و با پیاده‌سازی یک نقشه‌ی مناسب آن‌ها را از رقابت حذف کنید. کاننبرگ می‌گوید: «من تمام چالش‌هایی را که با آن‌ها روبه‌رو بودم یادداشت کردم و سپس برای از بین بردن هر کدام از آن‌ها نقشه‌ای همراه با جزئیات تهیه کردم. من مانند بچه‌ای بودم که وارد محل بازی جدید می‌شود و باید برای اثبات خودش تلاش کند. من می‌خواستم حرف اول را در صنعت خدمات خانگی بزنم و همیشه یک نقشه‌ی اصلی و چند نقشه‌ی پشتیبان برای کارهایم داشتم و درنتیجه برای هر اتفاق احتمالی آماده بودم. هدف اصلی من این بود که نقطه‌ی قوت دشمنانم را ضد خودشان کنم. به‌عنوان مثال زمانی که یکی از رقبا قیمت خدمات خود را پایین آورد تا مشتری‌های خود را افزایش دهد، من خدماتی مانند تعمیر و نگهداری رایگان، تنظیمات رایگان و به طور کلی تجربه‌ی مثبت‌تری به مشتری پیشنهاد دادم. این نقشه جواب داد و مشتری‌ها استقبال خوبی از خدمات شرکت من داشتند.»

۳- استفاده از تمامی فرصت‌ها

اگر نقشه‌ی خوبی برای مبارزه در بازار رقابت داشته باشید مطمئنا می‌توانید اتفاقات آینده را پیش‌بینی کنید. تمام فرصت‌های ممکن در بازار را شناسایی کنید و اگر هیچ فرصتی پیدا نکردید خودتان آن‌ها را بسازید. کاننبرگ می‌گوید: «من همیشه به دنبال جمع‌آوری اطلاعات تازه بودم و به وب‌سایت‌های مختلف سر می‌زدم تا نظر مردم را در مورد خدماتی که می‌گیرند جویا شوم. سپس از این اطلاعات برای تقویت کسب‌وکار و بهبود کیفیت محصولات و خدمات استفاده می‌کردم. همیشه نقدهای منفی را با دقت مطالعه کرده و تلاش می‌کردم از این اشتباه‌ها دوری کنم. یک بار نقدی را خواندم که مشتری بابت نصب درب پارکینگ از شرکتی ناراضی بود و شرکت مورد نظر به شکایت‌های او هیچ اهمیتی نمی‌داد. درنتیجه یک پیغام شخصی برای او فرستادم و به او پیشنهاد دادم خدمات مورد نظرش را به صورت رایگان انجام خواهم داد. مشتری پیشنهاد من را قبول کرد و نقد فوق‌العاده خوبی در سایت Yelp (سایتی برای نوشتن دیدگاه در مورد کسب‌وکارهای محلی) در مورد کسب‌وکار من نوشت. درنتیجه برند من به‌عنوان جایگزین خوبی برای برند رقیب برای مشتری‌ها تعریف شد.»

Competition

۴- هنگام مبارزه برای محصول و خدمات خود باهوش باشید

زمانی که به خوب بودن محصول خود ایمان داشته باشید، انگیزه‌ی بیشتری برای مبارزه خواهید داشت. کاننبرگ در این رابطه می‌گوید: «بوکسورها پیش از ورود به رقابت یک استراتژی برای پیروزی دارند. زمانی که وارد صنعت جدید کسب‌وکار شده بودم می‌دانستم که بی‌تجربه‌ترین بازیکن هستم و شانس کمی برای پیروزی دارم. درنتیجه لیستی از تمامی مواردی که در آن‌ها قوی بودم تهیه کردم. من در استفاده از تکنولوژی مهارت داشتم، در انجام برخی خدمات دیجیتال برجسته و شناخته شده بودم و همچنین چیزی برای از دست دادن نداشتم. درنتیجه تمرکزم را روی نقاط قوت گذاشتم و کاری کردم زمانی که مردم عبارت خدمات درب پارکینگ را جستجو می‌کنند نام شرکت من در ابتدای لیست گوگل ظاهر شود. من در تمامی پلت‌فرم‌های دیجیتال تبلیغ کردم و محتوای باکیفیتی در زمینه کاری مرتبط در وب‌سایت منتشر کردم. ویدئوهای جالبی در مورد نحوه‌ی انجام کارهای گوناگون درست کردم و از تازه‌ترین ترندها برای بازاریابی ایمیلی استفاده کردم. انجام این کارها به هیچ عنوان ساده نبود؛ اما این خلاقیت‌ها کمک کرد جایگاه خود را در بازار خدمات منزل ثابت کنم و به برندی شناخته‌شده تبدیل شوم.»

۵- رقابت‌ها را با دقت انتخاب کنید

فراموش نکنید که نیازی به شرکت کردن در تمام رقابت‌ها نیست. رقابت‌ها باید با بررسی نقاط قوت و ضعف و مسلح کردن کسب‌وکار با هوش تجاری انتخاب شوند. یک کارآفرین باید همیشه تغییرات بازار را در نظر داشته باشد و با تجزیه و تحلیل کردن آن‌ها بداند چه تغییراتی در سیستم کاری باید ایجاد کند. رقابت‌ها سخت و طولانی هستند؛ بنابراین هرگز تسلیم نشوید و با شجاعت و استقامت موانع را از سر راه بردارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات