زنان، مدیران جدید دنیای سرمایه هستند

دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
دنیای به‌ظاهر پیچیده‌ی اقتصاد که زمانی قلمروی مردان به‌حساب می‌آمد، رفته‌رفته برای زنان جایگاه‌های بیشتری ایجاد می‌کند.
تبلیغات

درست زمانی که فکر می‌کنید تمام جایگاه‌های دنیای اقتصاد توسط مردان پر شده است، زنان وارد عمل می‌شوند. در واقع زنان نسل جدیدی از سرمایه‌گذاران هستند که جایگاه‌ مالی خود را می‌خواهند.

با واقعیت روبه‌رو شوید

سرمایه‌گذاری هنوز حرفه‌ای است که در سیطره‌ی مردان قرار دارد. بنا به گزارش کاتالیست Catalyst، تنها ۳۹.۲ درصد از زنان آمریکایی در موقعیت‌های مدیریتی مشغول به کار هستند. هنوز این کلیشه‌های قدیمی وجود دارند که تداعی می‌کنند زنان نسبت به مردان از دانش و ریسک‌پذیری کم‌تری برخوردار هستند؛ درحالی‌که در بحران‌های اقتصادی داستان به شکل دیگری است. نتیجه‌ی یک بررسی نشان داده است که اعتماد‌به‌نفس پایین در زنان به معنای تأیید ضعف انتخاب‌ و مدیریت ضعیف آن‌ها در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری نیست.

گزارش دیگری عنوان کرده است که ۵۸ درصد مردان فهم مالی خود را خوب ارزیابی می‌کنند.  این رقم در خصوص زنان ۴۷ درصد است؛ درحالی‌که بررسی نیم میلیون اوراق بهادار خصوصی نشان داد که در سال‌های بحرانی ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸، عملکرد مالی زنان، ۴ تا ۶ درصد بهتر از مردان بوده است.

باورهای قدیم درباره‌ی مهارت‌های زنان

جریان فکری قدیم بر این باور بود که زنان بیشتر از هر چیز باید نقش حمایت‌گر داشته باشند. در واقع بر مبنای این تفکر زنان بهتر است در مشاغلی چون پرستاری، تدریس، منشی‌گری و خانه‌داری ظاهر شوند تا بتوانند مردان را برای انجام مشاغل مهم حمایت کنند! اکنون این طرز فکر در حال تغییر است. بر اساس گزارش منتشر‌شده در ژورنال Medical Regulation، بیش از یک سوم جایگاه‌های حرفه‌ی پزشکی در اختیار زنان است. در گزارش دیگری عنوان شده است که بیش از ۳۶ درصد مشاغل حقوقی به زنان اختصاص دارد.

تفاوت درآمد زن و مرد

شکاف جنسیتی در مورد درآمد هنوز هم زنان را آزار می‌دهد. بنا به گزارش فورچن، مشاوران مالی زن فقط ۵۸ درصد همتایان مرد خود درآمد دارند. هر چند تغییر و تحولاتی در حال انجام است؛ اما سرعت این تغییرات کافی به نظر نمی‌رسد.

شتاب زنان به سوی موفقیت

مشاغل دنیای سرمایه روز به روز در حال انعطاف‌پذیر شدن هستند. از این رو شرایط برای زنانی که هم می‌خواهند از خانواده‌ی خود حمایت کنند و هم شغلی معنادار داشته باشند، مهیا است. کارفرمایان بیش از گذشته به این درک رسیده‌اند که نیروی کارشان باید انعکاسی از مشتریان آن‌ها باشد.

امروزه شرکت‌های موفق به دنبال نیروی کاری هستند که احساسات مشتریان را درک کنند. شرکت‌های مالی پیشرفته با در نظر گرفتن قدرت پرورش دهندگی در زنان سعی دارند موقعیت خود را بهتر کنند. این‌که زنان قابلیت پرورش دادن دارند باید یک مزیت تلقی می‌شود؛ نه این که با این ابزار آن‌ها را محدود کرد.

ادوراد جونز، صاحب یک شرکت خدمات مالی با دارایی تحت اختیار بیش از یک تریلیون دلار است. او می‌گوید:

یکی از مهم‌ترین تلاش‌های ما این است که مشاوران مالی زن استخدام کنیم. ما برنامه‌ای به نام WHOW داریم که در آن زنان به یکدیگر کمک می‌کنند. WHOW شبکه‌ای از زنان مشاور مالی موفق است که ایده‌های کسب و کار را با هم‌دیگر به اشتراک می‌گذارند. حساسیت به نیازهای مشتریان به آن‌ها کمک می‌کند آینده‌ی مالی خود را بسازند. ما می‌توانیم مهارت های فنی را به کارکنان خود آموزش دهیم؛ اما آموزش مهارت‌هایی که روابط معنادار و بلندمدت را تضمین می کنند بسیار سخت‌تر است. این مهارت‌ها شامل مهارت‌های شنیداری، ابراز هم‌دلی و توجه به جزئیات است.

دایساکو ایکدا، فیلسوف و آموزگار بودایی، کل مطلب را این گونه خلاصه می‌کند:  

زنان به‌عنوان خالقان زندگی، از طریق تمرکز خود بر روابط و تعاملات انسانی در پرورش کودکان و حمایت از خانواده، به حس هم‌دلی خود عمق می‌دهند که به اصالت بشر می انجامد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات