آیا به تصویری که در آینه می‌بینید احترام می‌گذارید

یک‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آخرین بار چه زمانی به‌عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار خودتان به آینه نگاه کردید؟ این کار اعتمادبه‌نفس شما را افزایش داده و کمک می‌کند به تواناهایی خود ایمان پیدا کنید.
تبلیغات

اعتمادبه‌نفس یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی تمام رهبران بزرگ است. تمام انسان‌های موفق قوی به نظر می‌رسند و با دیدن چنین افرادی به ندرت پیش می‌آید که فکر کنیم آن‌ها هم روزی یک انسان معمولی و ضعیف بوده‌اند. این افراد مطمئنا از تکنیک‌های متفاوتی برای افزایش اعتمادبه‌نفس خود استفاده می‌کنند. در مقابل چنین افرادی کسانی هستند که در پست‌های مدیریتی مشغول به کار هستند و به هر بهانه‌ای از نگاه کردن به خودشان در آینه طفره می‌روند. این افراد اغلب زمان خود را پشت میز می‌گذرانند و به اندازه‌ای غرق در امور مدیریتی شرکت می‌شوند که فراموش می‌کنند رسیدگی کردن به خودشان لازمه‌ی رشد و گسترش دادن شرکت است.

نگاه کردن به آینه به معنای رسیدگی به ظاهر و مرتب کردن موها یا لباس نیست. بلکه منظور این است که هر روز شور و اشتیاق، شادی و انگیزه‌ی رفتن به سر کار و مدیریت یک مجموعه را در خودمان ببینیم.

اگر می‌خواهید کارمندانتان با انگیزه و اشتیاق بیشتری کار کنند باید از خودتان شروع کنید. زمانی که به آینه نگاه می‌کنید یک برنده می‌بینید یا بازنده؟ آیا حاضرید هر کاری انجام دهید تا اعتماد اطرافیان را به دست آورده و در کارتان پیشرفت کنید؟ هر روز به خودتان در آینه نگاه کنید و بپرسید: آیا من فرد مناسبی برای رهبری سازمان هستم؟ آیا این کار را به درستی انجام می‌دهم؟ آیا در ساعات کاری شرکت عملکرد خوبی دارم؟ اگر می‌خواهید در کار خود پیشرفت کنید کارهای زیر را انجام دهید.

mirror

۱- بر اساس عملکرد شرکت به خودتان حقوق دهید

به خودتان مانند سایر کارمندان مجموعه حقوق ندهید بلکه عملکرد شرکت را مبنای درآمد خود قرار دهید. حقوق خود را به صفر برسانید و درصدی از سود شرکت را به‌عنوان حقوق ماهانه برای خودتان در نظر بگیرید. هیچ چیز بیشتر از یک کیف پول خالی نمی‌تواند انگیزه دهنده باشد. همچنین می‌توانید زمان‌هایی که شرکت عملکرد خوبی نداشته است را با تغییراتی که در درآمد خود احساس می‌کنید متوجه شوید.

۲- اعتماد خود را در نزد سایر کارمندان افزایش دهید

سعی کنید در برابر سایر کارمندان و مدیران شرکت پاسخگو باشید. اغلب کارآفرینان از انجام چنین کاری متنفر هستند؛ زیرا احساس مالکیت کسب‌وکار را از آن‌ها می‌گیرد. هر شرکتی دارای یک یا چند کارمند با تجربه و با سابقه است. این افراد به یکدیگر اعتماد کامل دارند و تصمیم‌گیری‌های مهم شرکت را با مشورت یکدیگر انجام می‌دهند.  پاسخگو بودن به چنین افرادی، میزان اعتماد آن‌ها را نسبت به شما بالا می‌برد و درنهایت منجر به رشد و پیشرفت شرکت می‌شود.

mirror

۳- اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

تکنیک استفاده از آینه یکی از راه‌های موثر برای افزایش اعتمادبه‌نفس است. یک آینه بزرگ تهیه کنید و جلوی آن بایستید. پشت خود را صاف کنید و از طریق سینه چند نفس عمیق بکشید. با اعتمادبه‌نفس کامل به چشم‌های خود خیره شوید و کمی لبخند بزنید. سپس با خودتان بگویید: «من به خودم ایمان دارم.»، «من می‌توانم بهترین باشم و با گذشت هر روز یک درصد از روز قبل بهتر می‌شوم.»، «می‌دانم هدفم از زندگی چیست و تلاش می‌کنم به آن برسم.»

سپس چند نفس عمیق دیگر بکشید و به چیزهایی که می‌خواهید و اهدافی که دارید فکر کنید و آن‌ها را با خودتان تکرار کنید. فراموش نکنید هیچ چیز نمی‌تواند مانع موفقیت شما شود. این کار را هر روز به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه انجام دهید. اگر احساس می‌کنید به تمرین بیشتری احتیاج دارید، زمان این کار را افزایش دهید و جملات انگیزشی بیشتری را با خودتان تکرار کنید. این کار کمک می‌کند به خودتان و توانایی‌هایی که دارید باور پیدا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات