کارشناسان زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که اشتباهات صاحبان کسبوکارها را مشاهده کردهاند و میتوانند به شما کمک کنند تا آن اشتباهات را تکرار نکنید. کارشناسان ۶۳ مرکز توسعهی کسبوکارهای کوچک (SBDCs) خوشحال میشوند تجربهی خودشان را برای آغاز و رشد و توسعه یک کسبوکار در اختیار بقیه قرار دهند. این کارشناسان همهروزه با کارآفرینان کار میکنند و به آنها مشاوره ارزان و حتی مجانی ارائه میدهند. این مراکز هر ۳۱ دقیقه به راهاندازی یک کسبوکار کمک میکنند و سالانه ۱.۳ میلیون ساعت به کارآفرینان مشاوره میدهند. از برخی از این مشاوران درخواست شد تا بهترین نکات برای شروع یک کسبوکار را در اختیار ما قرار دهند.
اساس استارتاپ یا کسبوکار نوپا
لیلمبرت، مدیر آلامدا کانتی اسبیدیسی در اوکلند کالیفرنیا، میگوید:
تاملا دارنر، مشاور مدیریتی کنتاکی اسبیدیسی، میگوید سعی کنید تجزیه و تحلیل دقیقی از رقابت داشته باشید. او اظهار میکند:
برخی از مالکان کسبوکار کارشان را با یک دید متمایز آغاز میکنند و دقیقا میدانند چه کاری میخواهند انجام دهند، درحالیکه راه رسیدن به موفقیت برای بقیه مالکان به این شفافیت نیست. انریکه رومرو، مدیر منطقهای دانشگاه تگزاس، حوزه پرمین اسبیدیسی، پیشنهاد میکند اگر جزو مالکانی هستید که راه رسیدن به موفقیت برایتان واضح نیست، سعی کنید ذهنتان را نسبت انواع گزینهها باز بگذارید و افراد و چیزهای بیشتری وارد کارتان کنید. او میگوید:
رابرت بان، مشاور تجاری اصلی مرکز توسعه فناوری و کسبوکارهای کوچک آرکانزاس، پیشنهاد میکند که قبل از اینکه کسبوکار خود را شروع کنید، تکالیف خودتان را انجام دهید. رابرت بان در کارش با افرادی درگیر است که فکر میکنند اگر پول کافی برای اجاره و هزینههای ابتدایی داشته باشند، میتوانند کارشان را آغاز کنند. او میگوید:
اینکه اطلاعات یا تحقیقات در مورد بازار در چگونگی آماده شدن شما برای کسبوکار و به دست آوردن سرمایه مهم هستند، یک چیز است و اینکه منابع در دسترس زیادی برای کمک به شما برای آمادهسازی قبل از راهاندازی کسبوکار وجود دارند، چیز دیگری است.
حال سؤال اینجا است که اگر شما ایدههای خوب بسیار زیادی داشته باشید، چه مشکلی پیش میآید؟ مارلنا سندی، مدیر برنامه ایلینوی اسبیدیسی در دانشکده دوپیج، میگوید مراقب باشید که در زمینههای مختلف زیادی سرمایهگذاری نکنید. او میگوید:
او پیشنهاد میکند بهجای اینکه از ایدههای مختلف بهطور همزمان استفاده کنید، ایدههای خود را در لیستی وارد کنید و سپس فکر کنید و ببینید کدام ایده برای شما از بقیه بهتر است. او میگوید:
مسائل مربوط به پول و اهمیت آن
رومرو معتقد است که شما باید یک وضعیت مالی مشخص قبل از راهاندازی داشته باشید. او میگوید:
در مورد پول باید کارتان را با سرمایهی کافی برای پوشش هزینهها آغاز کنید تا به نقطه سربهسر برسید و هزینه و درآمد شما برابر شود. در آینده باید تصمیمات هوشمندانهای برای حفظ اموال و اعتبار کسبوکار خود بگیرید. بان میگوید:
اگر شما پول خود را از یک کارت اعتباری، بانک یا یکی از اعضای خانواده دریافت میکنید، مراقب باشید. او میگوید:
او همچنین میگوید باید راه را برای سودآوری فراهم کنید:
سندی میگوید:
وقتی کسبوکار خود را راهاندازی میکنید، باید به یاد داشته باشید که هرچیزی بهایی دارد. میتوانید رسانه اجتماعی را بهعنوان نمونه در نظر بگیرید. رسانهی اجتماعی مجانی نیست. دارنل میگوید:
تقاضای کمک کنید
بدانید چه موقع باید کمک بگیرید. بسیاری از کارآفرینان تلاش میکنند همهی کارها را خودشان انجام دهند. سندی در این مورد هشدار میدهد:
لمبرت میگوید:
در آخر و مهمتر از همه، رومرو میگوید:
نظرات