استارتاپ شیائوژو، مهم‌ترین رقیب چینی Airbnb

جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بعد از Airbnb، دیگر استارتاپ‌های جدید صنعت گردشگری نیز با به اشتراک‌گذاری فرصت‌های محل اقامت اجاره‌ای، جلوه‌ی کلاسیک هتلداری جهان را تغییر داده‌اند.
تبلیغات

هفته‌ی پیش شرکت شیائوژو (Xiaozhu)، وب‌سایت چینی اشتراک‌گذاری خانه، سرمایه‌ی خود را (به‌صورت نقدینگی کامل) افزایش داد تا به اصلی‌ترین رقیب Airbnb در بازار بزرگ چین تبدیل شود.

به گزارش سایت مسافرتی اسکیفت، این سرمایه‌ی ۱۲۰ میلیون دلاری توسط  شرکت یانگ فنگ کپیتال، یکی از کسب‌وکارهای جک ما، رهبر شرکت علی‌بابا به شیائوژو اهدا شده است. گروه‌هایی نظیر جوی کپیتال، مورنینگ ساید ونچر و کپیتال تودی، همگی در سری E سرمایه‌گذاری در این شرکت قرار گرفتند. این بودجه، سرمایه‌ی شرکت را به یک میلیارد دلار رساند و شیائوژو را در زمره‌ی یونیکورن‌ها قرار داد. گرچه این ارزش‌گذاری جدید هنوز به سودآوری نرسیده است؛ ولی اواخر سال ۲۰۱۶ کلوین چن چی، مدیرعامل و هم بنیان‌گذار شیائوژو به ChinaTravelNews اعلام کرد که انتظار دارد تا یک سال بعد، شرکت به سودآوری کامل رسیده باشد.

Xiaozhu, the Chinese home-sharing site

این سرمایه‌ی جدید به شیائوژو کمک می‌کند نه‌تنها با Airbnb وارد رقابتی جدی شود، بلکه توجیا، دیگر رقیب چینی خود را نیز کنار بزند؛ البته توجیا بیشتر روی ویژگی‌های مدیریت‌شده‌ی حرفه‌ای متمرکز است و مدل کسب‌وکار شیائوژو به مدل اجاره‌ی کوتاه‌مدت Airbnb نزدیک‌تر است. قطعاً شیائوژو برای مسافران و متقاضیان خانه‌های اجاره‌ای، مزایای بسیار بیشتری نسبت به توجیا دارد.

چند ماه پیش بلومبرگ گزارش داده بود که Airbnb قصد ندارد شیائوژو را به مالکیت خود درآورد و ترجیح می‌دهد شرکتی را بیابد که ویژگی‌هایش، بیشتر با بازار توریسم لوکس همخوانی داشته باشد. تحقیقات جدید نشان می‌دهند که شیائوژو در راستای جذاب‌تر کردن خدماتش، این فرصت را برای ساکنان برخی از ویلاها و کلبه‌های جنگلی خود فراهم کرده است که برخی از حیوانات بومی این کشور نظیر کورگیز، کاسکو و پانداهای کوچک را از نزدیک ببینند و با آن‌ها بازی کنند. در این خانه‌ها شیرینی‌های عالی چینی برای ساکنین سرو می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات