۵ نکته برای ساده‌تر کردن هدف‌گذاری

یک‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هدف‌گذ‌اری برای رسیدن به موفقیت الزامی است. با زومیت همراه باشید تا ببینیم چگونه می‌توان این کار را ساده‌تر کرد.
تبلیغات

برای دست یابی به هدف‌هایتان، باید کار خود را بهبود ببخشید. کلید این کار، مشخص کردن هدف‌های مشخص و سپس پیاده‌سازی برنامه‌ای برای دستیابی به آن‌ها است. بنابراین شما به برنامه‌ریزی، تفکر و اقدام نیاز دارید.

۱. بدانید چه چیزی می‌خواهید

چیزی که می‌خواهید دقیق مشخص کنید. وقتی به رستوران می‌روید، به پیشخدمت اطلاعاتی حدودی در مورد آنچه می‌خواهید، نمی‌دهید. بلکه کاملا مشخص و دقیق هستید: من چیزبرگر با سس کچاپ و بدون کاهو می‌خواهم.

در کسب و کار هم اوضاع به همین قرار است. به خودتان بگویید چه می‌خواهید و کاملا دقیق آن را بیان کنید. تمام جزئیاتی را که می‌تواند به موفقیت کسب‌وکار شما منجر شود مشخص کنید.

۲. دوراندیش باشید

هر رهبر کسب‌وکار موفقی می‌داند که باید همیشه یک قدم جلوتر از بقیه باشد. به‌عنوان مثال، پس از آنکه گزارش ماهانه‌ی گروه خود را تمام کردید، باز هم پیش بروید و خود را برای ماه پس از آن آماده کنید. همیشه یک نقشه‌ی پشتیبان داشته باشید تا در صورتی که اتفاقی خارج از برنامه افتاد، دردسر نداشته باشید. اگر هوا طوفانی شود و برق قطع شود، یک شخص باهوش، با دوراندیشی کار خود را در فضای ابری ذخیره خواهد کرد یا ژنراتوری خواهد داشت که کار خواهد کرد.

۳.ضرب‌الاجل تعیین کنید

هدف یک ضرب‌الاجل، قرار دادن شما در استرس نیست. ضرب‌الاجل‌ها به شما کمک می‌کنند تمرکز کنید و روی موارد ضروری کار کنید. اگرضرب‌الاجل مشخصی ندارید، یک مورد برای خود مشخص کنید. تعیین ضرب‌الاجل به شما کمک خواهد کرد سازمان‌یافته‌تر عمل کنید. اگر این کار برای شما مؤثر واقع نشد، از یک دوست یا همکار بخواهید انجام کار را به شما یادآوری کند و پیگیر شما باشد تا زمانی که کار را انجام دهید. فشار همکاران همتراز، چیز زیبایی است.

۴.اعتماد به نفس داشته باشید

اگر از کسی که مدت‌زمانی طولانی در دنیای کسب و کار بوده است، بپرسید؛ قطعا به شما خواهد گفت که اعتماد به نفس امری حیاتی است. کمی کلیشه به نظر می‌رسد، اما حقیقت دارد. اعتماد به نفس به شما انگیزه‌ای اضافه میدهد تا بهینه‌تر کار کنید و یک قدم به دستیابی به هدف‌های خود نزدیک‌تر شوید. مطمئن باشید این اعتماد به نفس است که کسب‌و‌کار شما را به پیش می‌برد. اگر شما خودتان را باور نداشته باشید، گروه یا محصول تولیدی شما با شکست مواجه خواهد شد. اعتماد به نفس شما با موفقیت‌های شما، بیشتر و بیشتر رشد می‌کند.

۵.برنامه داشته باشید

موفیقت به ما می‌گوید که باید برای دستیابی به آن برنامه داشته باشید. هدفی بلندمدت تعیین کنید و سپس هدف‌های کوتاه‌مدتی برای دستیابی به آن تعریف کنید. وظایف کوچکی تعیین کنید که انجام آن‌ها برای شما مقدور است و به این ترتیب آهسته به سوی هدف خود حرکت کنید. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که داشتن یک برنامه، شانس موفقیت شما را تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد. به همین دلیل است که پیش از شروع بازی، باید آن را برنامه‌ریزی می‌کنید. مشخص است که برنامه‌ی شما در طول زمان تغییر خواهد کرد؛ اما می‌توان برنامه را کمی تغییر داد و دوباره آن را پیش برد. این کار خیلی بهتر از حرکتی نامشخص رو به جلو و امید برای رخ دادن بهترین‌ها است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات