همگام با پیشروان: استارت آپ‌‌‌‌‌ها چگونه موفق می‌‌شوند؟

سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
شاید بارها ایده‌‌‌‌‌هایی به ذهنتان رسیده باشد و حتی فکر راه اندازی استارت آپی با آن را نیز از ذهن خود گذرانده اید. اما به راستی از کجا بدانیم یک استارت آپ موفق خواهد بود یا به شکست منجر خواهد شد؟ اگر پاسخی این سوال را از یکی از افراد موفق در زمینه‌‌‌‌‌ی استارت آپ‌‌‌‌‌ها می‌‌خواهید در ادامه همراه ما باشید.
تبلیغات

 امروزه استارت آپ‌‌‌‌‌ها یکی از مهم ترین اجزای اقتصادی، در ایجاد ثروت از نوآوری و خلاقیت افراد هستند که می‌‌توانند با پذیرش ریسک‌‌‌‌‌های بالای اقتصادی خلاقیت افراد را تبدیل به سودهای مالی کلان -البته در صورت موفقیت- بکنند. کشور ما نیز چندی است شروع به سرمایه گذاری در زمینه‌‌‌‌‌ی استارت آپ‌‌‌‌‌ها و شرکت‌‌‌‌‌ها مبتنی بر فناوری‌‌‌‌‌های نوین در قالب شرکت‌‌‌‌‌های دانش بنیان، استارت آپ ویکندها و پارک‌‌‌‌‌های علم و فناوری کرده است که البته با شکست‌‌‌‌‌ها و موفقیت‌‌‌‌‌هایی نیز همراه بوده است و تا تبدیل آن به فرهنگی عمومی هنوز فاصله‌‌‌‌‌ی بسیاری دارد. نکته‌‌‌‌‌ای که باید در این بین به آن توجه داشته باشیم این است که موفقیت یک استارت آپ بیش از آنکه در زمینه‌‌‌‌‌ی اقتصادی باشد در حقیقت در تجربه‌‌‌‌‌ای است که افراد در طی آن کسب می‌‌کنند چرا که شکست یا موفقیت یک استارت آپ نوپا به هیچ وجه نمی‌‌تواند بیانگر میزان تلاش افراد یا خلاقیت ایده‌‌‌‌‌ی اصلی باشد. گذشته از این‌‌‌‌‌ها دستیابی به کمترین موفقیت واقعی نیازمند بسیاری از بسترها است که وجود آن‌‌‌‌‌ها بقا و دوام استارت آپ را تضمین خواهد کرد. بسترهایی که به جرات می‌‌توان گفت حتی از نفس استارت آپ، افراد و ایده‌‌‌‌‌ی اصلی نیز نقش مهم تری در شکل گیری اقتصادی مبتنی بر خلاقیت و نوآوری دارند. اگر به طور خاص بخواهیم در مورد کشور خودمان صحبت بکنیم باید گفت کشورمان در حال دگردیسی از وضعیت دولتی به بخش خصوصی است که استارت آپ‌‌‌‌‌ها و شرکت‌‌‌‌‌های کوچک در آن نقش اصلی را بازی خواهند کرد و مهم ترین عامل موفقیت این حرکت دوام و البته بهبود چشمگیر فضای عمومی جامعه است که خود به بایسته‌‌‌‌‌های بسیاری وابسته است که از حوصله‌‌‌‌‌ی این مطلب خارج است.

در این همگام با پیشروان ما با بیل گراس همراه می‌‌شویم تا از تجربیات او از قول خودش بهره مند شویم. بیل گراس یکی از افراد موفقی بوده است که طی سالیان دراز استارت آپ‌‌‌‌‌های بسیاری را راه اندازی کرده و ضمن موفقیت هایش شکست‌‌‌‌‌های بسیاری را نیز متحمل شده است. نکته‌‌‌‌‌ی مهمی که باید در این راه به آن توجه کنید نه موفقیت‌‌‌‌‌های این فرد بلکه شکست‌‌‌‌‌های اوست که منجر به کسب تجربیات بسیاری شده است که برای افراد تازه وارد به دنیای استارت آپ‌‌‌‌‌ها بسیار مفید خواهد بود.

او پس از تجربیاتی که کسب کرد در پی کنجکاوی خود در خصوص علت شکست‌‌‌‌‌ها و موفقیت هایش دست به مطالعه‌‌‌‌‌ای جالب زد که نتایج جالب توجهی از آن بدست آمد. او با بررسی داده‌‌‌‌‌های صدها شرکت از جمله شرکت‌‌‌‌‌های خودش و دسته‌بندی آن‌‌‌‌‌ها بر پایه‌‌‌‌‌ی ۵ عامل دریافت که یکی از این پنج عامل از همه تاثیر گذارتر است. اگر کنجکاوید از این دلایل آگاه شوید ویدیوی زیر را به هیچ عنوان از دست ندهید. به نظر شما آن عامل چیست؟

دانلود ویدیو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات