چگونه محتوای عامه پسند تولید کنیم

پنج‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
محتوای تولیدشده توسط برند شما نباید تضادی با اهداف شرکت داشته باشد. بنابراین باید مخاطبان خود را شناسایی کنید و نسبت به موضوع مورد نظر خود وفادار بمانید.
تبلیغات

این روزها فضای اینترنت پر از محتوای غیر حرفه‌ای است که با هدف کلیک کردن و تبلیغات تولید می‌شوند. مطمئنا هیچ برندی دوست ندارد محتوایی که تولید می‌کند مورد علاقه‌ی مخاطبانش قرار نگیرد. برای نوشتن یک محتوای جالب نیازی نیست نویسنده باشید. شما با حداقل مهارت نویسندگی نیز می‌توانید محتوای جذاب تهیه کنید. تولید کردن محتوا کار آسانی نیست و زمانی که صحبت از تولید محتوا برای شرکت یا برند در میان باشد، این کار سخت‌تر می‌شود. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که نمی‌دانید چگونه می‌توان محتوای عامه پسند تولید کرد، اصلا نگران نباشید. ما قصد داریم در این مقاله‌ی زومیت راه‌های تولید یک محتوای تأثیرگذار را با شما در میان بگذاریم.

content

۱- از طرف خودتان صحبت کنید نه از طرف شرکت

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که اغلب شرکت‌ها مرتکب می‌شوند این است که پست‌های وبلاگ را از زبان شرکت می‌نویسند. انجام چنین کاری این احساس را به خواننده منتقل می‌کند که شما خودتان هیچ تجربه‌ای ندارید و سعی دارید قضایا را از دیدگاه شخص دیگری بیان کنید. شما نماینده‌ی شرکت هستید و این یعنی لحن بیان مقاله باید از زبان خودتان باشد. برای افزایش تأثیرگذاری مقاله باید از ضمایر «من» و «ما» استفاده کنید. شاید این کار در آغاز کمی سخت به نظر برسد؛ اما به مرور زمان به آن عادت خواهید کرد. این استراتژی در مورد شرکت‌های بزرگ نیز صدق می‌کند. بزرگ بودن یک شرکت به معنای استثنا بودن آن نیست و محتوای آن باید همانند سایر شرکت‌ها تولید شود.

۲- با یک داستان شخصی آغاز کنید

آیا هنوز نمی‌دانید چگونه باید تولید محتوا را آغاز کرد؟ از یک داستان یا تجربه‌ی شخصی آغاز کنید و سپس موضوع را به کسب‌و‌کار مرتبط سازید. سعی کنید چند نکته و درس مهم از آن استخراج کنید تا مردم به خواندن مقاله‌ی شما تشویق شوند.

هیچ‌کس دوست ندارد یک سری نصیحت‌های تکراری و عمومی بشنود. اغلب مردم دوست دارند داستان بخوانند. آن‌ها می‌خواهند بدانند شما چه درسی از مشکلات گرفته‌اید. هر شخصی دوست دارد مهارت‌های خود را افزایش دهد و بهترین راه برای انجام چنین کاری، خواندن اشتباهات و تجربیات دیگران است.

۳- تولید محتوا در زمان نیاز بهترین استراتژی تولید محتوا است

متخصصان تولید محتوا معتقدند یک برند تنها زمانی باید محتوا تولید کند که بخواهد چیزی را با دیگران به اشتراک بگذارد. اگر چیزی برای گفتن ندارید، پس مطلبی به اشتراک نگذارید. هیچ شخصی دوست ندارد زمانی که وارد وبلاگ یک شرکت بیمه می‌شود، مقاله‌هایی مانند «۵ دلیل سرمایه‌گذاری روی بیمه» را بخواند. زمانی که حرفی برای گفتن دارید، آن را قالب یک پست وبلاگ منتشر کنید. شما نیازی به جلب توجه ندارید. بنابراین پست‌های این چنینی را کنار بگذارید و محتوای تأثیرگذار تولید کنید. همچنین اگر هفته‌ها طول کشیده است تا در مورد استراتژی تولید محتوای خود تصمیم بگیرید و هنوز به نتیجه‌ای نرسیده اید، بهتر است این موضوع را به‌طور کلی کنار بگذارید. زیرا تجربه ثابت کرده است که در چنین مواقعی معمولا پروژه‌ها با شکست مواجه می‌شوند.

اگر می‌خواهید خوانندگان وفادار داشته باشید باید همواره در مورد یک موضوع محتوا تولید کنید. یکی از اشتباهات بزرگ تولیدکنندگان محتوا این است که محتوای تولیدی‌شان هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارد. انجام این کار هیچ ایرادی ندارد؛ اما زمانی که مخاطبان خود را به‌طور دائم عوض می‌کنید؛ نباید انتظار داشته باشید که آن‌ها هم نسبت به شما وفادار باشند.

content

۴- عکس شاخص محتوا باید جالب باشد

عکس شاخص محتوا مانند ویترین فروشگاه است و توجه مخاطب را در نگاه اول جلب می‌کند. بنابراین هرچقدر جذاب‌تر باشد، مخاطبان بیشتری جذب خواهد کرد.

۵- در مورد مطالبی محتوا تولید کنید که شما را آزار می‌دهند

آیا تا به حال متوجه شده‌اید که اغلب ما هنگام استراحت با همکاران خود در مورد موضوعاتی صحبت می‌کنیم که ما را آزار می‌دهند؟ اگر پاسختان مثبت است یعنی موضوعی خوبی برای تولید محتوا در اختیار دارید. زیرا انسان‌ها معمولا در چنین شرایطی با شور و اشتیاق بیشتری محتوا تولید می‌کنند. برای انتخاب تیتر چنین محتوایی بگویید که چرا شرایط فعلی موضوعی از نظرتان نامساعد است و چه پیشنهادی برای بهتر شدن آن دارید. اگر چنین محتوایی را با لحن خودتان بنویسید مخاطبان این موضوع را درک می‌کنند و با محتوای شما درگیر می‌شوند.

۶- برای پیدا کردن ایده‌های جدید، مانند بچه‌ها فکر کنید

معمولا هیچ‌کدام از ما محتوایی که تولید می‌کنیم با حرف‌هایی که می‌زنیم شباهتی ندارند. درصورتی‌که بچه‌ها هیچ محدودیتی برای حرف‌هایی که می‌زنند قائل نمی‌شوند. شما نیز باید همین کار را برای تولید محتوا انجام دهید. افراد بزرگ‌سال حرف‌های زیادی برای گفتن دارند اما به هر دلیلی از انتشار آن‌ها خودداری می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات